Bakalářská práce poukazuje na problematické situace pacientů, kteří vstupují do komunikace se zdravotníky ve zdravotnickém prostředí.
První, teoretická část se zabývá pravidly komunikace mezi přicházejícím nemocným a zdravotnickým pracovníkem. Zaměřuje se na důležitost komunikace v obou směrech, profesionální přístup a uvědomění si lidských hodnot, v každé situaci.
Druhá, průzkumná část mapuje kvalitu zdravotnické péče, kde a proč se pacienti setkávají s negativní komunikací ze strany zdravotníků. Jak negativní komunikační zážitek ze zdravotního prostředí ovlivní pacienty do budoucna, jaká mají k dispozici řešení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis point out the problematic situations of patients who enter into communication with health professionals in the medical environment.
The first, theoretical part deals with the rules of communication between an incoming patient and a health worker. It focuses on the importance of communication in both directions, a professional approach and an awareness of human values in every situation.
The second, exploratory part maps the quality of health care, where and why patients encounter negative communication from healthcare professionals. How a negative communication experience from the health environment will affect patients in the future, what solutions are available to them.
Klíčová slova
Komunikace, lékař, nemocniční prostředí, pacient, vliv, vnímání, zdravotnický pracovník, zdravotník
Bakalářská práce poukazuje na problematické situace pacientů, kteří vstupují do komunikace se zdravotníky ve zdravotnickém prostředí.
První, teoretická část se zabývá pravidly komunikace mezi přicházejícím nemocným a zdravotnickým pracovníkem. Zaměřuje se na důležitost komunikace v obou směrech, profesionální přístup a uvědomění si lidských hodnot, v každé situaci.
Druhá, průzkumná část mapuje kvalitu zdravotnické péče, kde a proč se pacienti setkávají s negativní komunikací ze strany zdravotníků. Jak negativní komunikační zážitek ze zdravotního prostředí ovlivní pacienty do budoucna, jaká mají k dispozici řešení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis point out the problematic situations of patients who enter into communication with health professionals in the medical environment.
The first, theoretical part deals with the rules of communication between an incoming patient and a health worker. It focuses on the importance of communication in both directions, a professional approach and an awareness of human values in every situation.
The second, exploratory part maps the quality of health care, where and why patients encounter negative communication from healthcare professionals. How a negative communication experience from the health environment will affect patients in the future, what solutions are available to them.
Klíčová slova
Komunikace, lékař, nemocniční prostředí, pacient, vliv, vnímání, zdravotnický pracovník, zdravotník
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace průzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace průzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
HEŘMANOVÁ, Jana. Etika v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2012. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-3469-9.
KAČOROVÁ, Jana. Komunikace ve zdravotnictví I [online]. Opava: Slezská univerzita, 2010 [cit. 2020-09-29]. ISBN 978-80-7248-578-9.
NEŠPOR, Karel. Léčivá moc smíchu: smích a zdraví, smích a vztahy, smích a práce, smích a výchova. Vydání páté. Ilustroval Václav HRADECKÝ. V Praze: Vyšehrad, 2017. ISBN 978-80-7429-826-4.
SVATOŠOVÁ, Marie a Aleš PALÁN. Neboj se vrátit domů. Druhé vydání. Praha: Kalich, 2019. ISBN 978-80-7017-278-0.
ZACHAROVÁ, Eva. Komunikace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada Publishing, 2016. Sestra (Grada). ISBN 978-80-271-0156-6.
Seznam doporučené literatury
HEŘMANOVÁ, Jana. Etika v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2012. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-3469-9.
KAČOROVÁ, Jana. Komunikace ve zdravotnictví I [online]. Opava: Slezská univerzita, 2010 [cit. 2020-09-29]. ISBN 978-80-7248-578-9.
NEŠPOR, Karel. Léčivá moc smíchu: smích a zdraví, smích a vztahy, smích a práce, smích a výchova. Vydání páté. Ilustroval Václav HRADECKÝ. V Praze: Vyšehrad, 2017. ISBN 978-80-7429-826-4.
SVATOŠOVÁ, Marie a Aleš PALÁN. Neboj se vrátit domů. Druhé vydání. Praha: Kalich, 2019. ISBN 978-80-7017-278-0.
ZACHAROVÁ, Eva. Komunikace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada Publishing, 2016. Sestra (Grada). ISBN 978-80-271-0156-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Doplňující otázky pro obhajobu závěrečné práce:
V teoretické části práce píšete o holistickém přístupu a zmiňujete pocity plynoucí z neuspokojených potřeb. Jaká oblast potřeb Vám zde chybí?
V metodice zmiňujete, že jste provedla předvýzkum, na jehož základě došlo k úpravám v dotazníku. Čeho se úpravy týkaly a co se stalo s dotazníky z předvýzkumu?
Jak jste vybírala respondenty a jak jste je oslovovala?
Co Vás vedlo k tomu, že v rámci prezentace odpovědí na otázku č. 4 spojujete dohromady neochotu a ztrátu soukromí?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací velmi dobrá.