Cílem bakalářské práce je poukázat na důležitost a přínos preventivních očních vyšetření v české populaci. Analyzovat úroveň znalostí studentů středních zdravotnických škol v oblasti oční problematiky. Odhalit rozdílnost v kvalitě vzdělávání na dvou středních zdravotnických školách v Pardubickém kraji a jedné střední zdravotnické škole v Královéhradeckém kraji. Zjistit, jak velký je zájem u studentů o tento obor a zmapovat jejich postoje ke kvalitnějšímu vzdělávání na středních školách v oblasti obecné oftalmologie.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is the point out the importance and benefits of preventive eye examinations in Czech population. Analyze the level of knowledge of students from two the secondary schools of nursing in Pardubice region and once the secondary school of nursing in Hradec Kralove region in the field of eye issues. Find out the differences in the quality of education at secondary medical schools in the three unnamed cities of East Bohemian region. Find out how much interest students have in this medical field and map their attitudes to quality education in secondary schools in the field of general ophthalmology.
Eye, ophthalmology, dioptric disease, syndrome of dry eye, preventive.
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je poukázat na důležitost a přínos preventivních očních vyšetření v české populaci. Analyzovat úroveň znalostí studentů středních zdravotnických škol v oblasti oční problematiky. Odhalit rozdílnost v kvalitě vzdělávání na dvou středních zdravotnických školách v Pardubickém kraji a jedné střední zdravotnické škole v Královéhradeckém kraji. Zjistit, jak velký je zájem u studentů o tento obor a zmapovat jejich postoje ke kvalitnějšímu vzdělávání na středních školách v oblasti obecné oftalmologie.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is the point out the importance and benefits of preventive eye examinations in Czech population. Analyze the level of knowledge of students from two the secondary schools of nursing in Pardubice region and once the secondary school of nursing in Hradec Kralove region in the field of eye issues. Find out the differences in the quality of education at secondary medical schools in the three unnamed cities of East Bohemian region. Find out how much interest students have in this medical field and map their attitudes to quality education in secondary schools in the field of general ophthalmology.
KUCHYNKA, Pavel a kol. Oční lékařství. 1. vydání Praha: Grada Publishing, 2007. 812 s. ISBN 978-80-247-1163-8.
KOLARČÍK, Lukáš. Václav, DEDEK a Michal, PTÁČEK. Příručka pro sestry v oftalmologii. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. 160 s. ISBN 978-80-247-5458-1.
NOVÁKOVÁ, Iva. Ošetřovatelství ve vybraných oborech: dermatovenerologie, oftalmologie, ORL, stomatologie. 1. vydání. Praha: Grada Publishimg, 2011. 240 s. ISBN 978-80-247-3422-4.
SYNEK, Svatopluk a Šárka, SKORKOVSKÁ. Fyziologie oka a vidění. 2. doplněné a přepracované vydání Praha: Grada Publishing, 2014. 108 s. 978-80-247-3992-2.
KUCHYNKA, Pavel a kol. Oční lékařství. 1. vydání Praha: Grada Publishing, 2007. 812 s. ISBN 978-80-247-1163-8.
KOLARČÍK, Lukáš. Václav, DEDEK a Michal, PTÁČEK. Příručka pro sestry v oftalmologii. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. 160 s. ISBN 978-80-247-5458-1.
NOVÁKOVÁ, Iva. Ošetřovatelství ve vybraných oborech: dermatovenerologie, oftalmologie, ORL, stomatologie. 1. vydání. Praha: Grada Publishimg, 2011. 240 s. ISBN 978-80-247-3422-4.
SYNEK, Svatopluk a Šárka, SKORKOVSKÁ. Fyziologie oka a vidění. 2. doplněné a přepracované vydání Praha: Grada Publishing, 2014. 108 s. 978-80-247-3992-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Doplňující otázky pro obhajobu závěrečné práce oponenta I.:
1. Proč jste si vybrala pro průzkumné šetření studentky SZŠ?
2. Bylo Vašim kritériem u výběru respondentů probrané učivo z očního lékařství?
3. Jak jste si ověřila, že studentky 4. ročníku měly v době sběru dat (prosinec, leden) zcela probrané učivo z očního lékařství?
Doplňující otázky pro obhajobu závěrečné práce oponenta II.:
1. Můžete prosím vysvětlit, jak jste mohla vzhledem k nařízení vlády rozdávat na středních školách dotazníky v prosinci 2020 a lednu 2021?
2. Kam jste umisťovala krabice na vyplněné dotazníky?
3. Byli studenti hlídáni, aby si nezjišťovali správné odpovědi?