Tato bakalářská práce se zabývá problematikou rozvoje řečové dovednosti mluvení v hodinách anglického jazyka. V teoretické části, koncept rozvoje této řečové dovednosti je zasazen do příslušného kontextu výuky anglického jazyka. V této části se také definují výukové možnosti a podmínky, které podporují rozvoj této řečové dovednosti. V praktické části se prostřednictvím pozorování zjišťuje, zda a případně jaké podmínky pro rozvoj mluvení učitel vytváří v hodinách anglického jazyka.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the development of speaking skills in lessons of English as a foreign language. Firstly, the theoretical part puts speaking into the context of English language teaching and learning. Subsequently, it defines the teaching techniques and conditions which are most efficient in developing speaking skills. The practical part is done through observations that focus on whether the teachers give opportunities to students and which ones to practise this skill in a real lesson.
Klíčová slova
mluvení, komunikativní kompetence, komunikační strategie, plynulá a přesná řeč, mluvený jazyk
Klíčová slova v angličtině
speaking, communicative competence, communication strategies, fluent and accurate speech, spoken language
Rozsah průvodní práce
62 s. (82 000 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou rozvoje řečové dovednosti mluvení v hodinách anglického jazyka. V teoretické části, koncept rozvoje této řečové dovednosti je zasazen do příslušného kontextu výuky anglického jazyka. V této části se také definují výukové možnosti a podmínky, které podporují rozvoj této řečové dovednosti. V praktické části se prostřednictvím pozorování zjišťuje, zda a případně jaké podmínky pro rozvoj mluvení učitel vytváří v hodinách anglického jazyka.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the development of speaking skills in lessons of English as a foreign language. Firstly, the theoretical part puts speaking into the context of English language teaching and learning. Subsequently, it defines the teaching techniques and conditions which are most efficient in developing speaking skills. The practical part is done through observations that focus on whether the teachers give opportunities to students and which ones to practise this skill in a real lesson.
Klíčová slova
mluvení, komunikativní kompetence, komunikační strategie, plynulá a přesná řeč, mluvený jazyk
Klíčová slova v angličtině
speaking, communicative competence, communication strategies, fluent and accurate speech, spoken language
Zásady pro vypracování
Bakalantka se ve své práci bude zabývat problematikou rozvoje řečové dovednosti mluvení v hodinách anglického jazyka. V teoretické části koncept rozvoje této řečové dovednosti zasadí do příslušného kontextu výuky anglického jazyka, přičemž se zaměří na definování výukových možností a podmínek, které podporují rozvoj této řečové dovednosti. V praktické části práce pak bude prostřednictvím pozorování zjišťovat, zda a případně jaké podmínky pro rozvoj mluvení učitel vytváří v hodinách anglického jazyka.
Zásady pro vypracování
Bakalantka se ve své práci bude zabývat problematikou rozvoje řečové dovednosti mluvení v hodinách anglického jazyka. V teoretické části koncept rozvoje této řečové dovednosti zasadí do příslušného kontextu výuky anglického jazyka, přičemž se zaměří na definování výukových možností a podmínek, které podporují rozvoj této řečové dovednosti. V praktické části práce pak bude prostřednictvím pozorování zjišťovat, zda a případně jaké podmínky pro rozvoj mluvení učitel vytváří v hodinách anglického jazyka.
Seznam doporučené literatury
Brown, Gillian, and George Yule. c1983. Teaching the Spoken Language: An Approach Based on the Analysis of Conversational English. Cambridge Language Teaching Library. Cambridge: Cambridge University Press. Brown,
H. Douglas. 2000. Principles of Language Learning and Teaching. 4th ed. New York: Longman.
Bygate, Martin. 1991. Speaking. Language Teaching. Oxford: Oxford University Press.
Goh, Christine Chuen Meng, and Anne Burns. 2012. Teaching Speaking: A Holistic Approach. Cambridge Language Education. New York: Cambridge University Press.
Harmer, Jeremy. 2015. The Practice of English Language Teaching. Fifth edition. Always Learning. Harlow: Pearson.
Janíková, Marcela, Vlčková, Kateřina., et al. 2009. Výzkum výuky: tématické oblasti, výzkumné přístupy a metody. Brno: Paido.
Littlewood, William. 1991. Communicative Language Teaching: An Introduction. New Directions in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Maňák Josef, and Vlastimil Švec. 2003. Výukové metody. Brno: Paido.
Richards, Jack C., and Theodore S. Rodgers. c2001. Approaches and Methods in Language Teaching. 2nd ed. Cambridge Language Teaching Library. New York: Cambridge University Press.
Rodgers, Jack. C. 2006. Communicative language teaching today. Cambridge University Press.
Ur, Penny. 1981. Discussions that Work: Task-centred Fluency Practice. Cambridge University Press.
Ur, Penny. 2012. A Course in English Language Teaching. Cambridge University Press: 2nd edition.
Seznam doporučené literatury
Brown, Gillian, and George Yule. c1983. Teaching the Spoken Language: An Approach Based on the Analysis of Conversational English. Cambridge Language Teaching Library. Cambridge: Cambridge University Press. Brown,
H. Douglas. 2000. Principles of Language Learning and Teaching. 4th ed. New York: Longman.
Bygate, Martin. 1991. Speaking. Language Teaching. Oxford: Oxford University Press.
Goh, Christine Chuen Meng, and Anne Burns. 2012. Teaching Speaking: A Holistic Approach. Cambridge Language Education. New York: Cambridge University Press.
Harmer, Jeremy. 2015. The Practice of English Language Teaching. Fifth edition. Always Learning. Harlow: Pearson.
Janíková, Marcela, Vlčková, Kateřina., et al. 2009. Výzkum výuky: tématické oblasti, výzkumné přístupy a metody. Brno: Paido.
Littlewood, William. 1991. Communicative Language Teaching: An Introduction. New Directions in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Maňák Josef, and Vlastimil Švec. 2003. Výukové metody. Brno: Paido.
Richards, Jack C., and Theodore S. Rodgers. c2001. Approaches and Methods in Language Teaching. 2nd ed. Cambridge Language Teaching Library. New York: Cambridge University Press.
Rodgers, Jack. C. 2006. Communicative language teaching today. Cambridge University Press.
Ur, Penny. 1981. Discussions that Work: Task-centred Fluency Practice. Cambridge University Press.
Ur, Penny. 2012. A Course in English Language Teaching. Cambridge University Press: 2nd edition.