Diplomová práce se zaměřuje na proces socializace v basketbalových klubech Pardubického a Královéhradeckého kraje. Popíše, analyzuje a porovná vzájemné vztahy v ženském týmu, hierarchii, rituály, předávání vědění a tréninkových procesů v jednotlivých klubech. Zaměří se také na téma fluktuace hráček mezi jednotlivými kluby.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the process of socialising in the basketball clubs of the Pardubice and Hradec Králové regions. It will describe, analyse and compare the interactions in the women's team, hierarchy, rituals, knowledge transfer and training processes in individual clubs. It will also focus on the topic of player turnover between clubs.
Klíčová slova
Basketbal, socializace, sport, habitus
Klíčová slova v angličtině
Basketball, socialising, sport, habitus
Rozsah průvodní práce
72 s. (152 552 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na proces socializace v basketbalových klubech Pardubického a Královéhradeckého kraje. Popíše, analyzuje a porovná vzájemné vztahy v ženském týmu, hierarchii, rituály, předávání vědění a tréninkových procesů v jednotlivých klubech. Zaměří se také na téma fluktuace hráček mezi jednotlivými kluby.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the process of socialising in the basketball clubs of the Pardubice and Hradec Králové regions. It will describe, analyse and compare the interactions in the women's team, hierarchy, rituals, knowledge transfer and training processes in individual clubs. It will also focus on the topic of player turnover between clubs.
Klíčová slova
Basketbal, socializace, sport, habitus
Klíčová slova v angličtině
Basketball, socialising, sport, habitus
Zásady pro vypracování
V práci se studentka zaměří na proces socializace v basketbalových klubech Pardubického a Královéhradeckého kraje. Popíše, analyzuje a porovná vzájemné vztahy v ženském týmu, hierarchii, rituály, předávání vědění a tréninkových procesů v jednotlivých klubech. Zaměří se také na téma fluktuace hráček mezi jednotlivými kluby.
Výzkum bude vycházet především z pojetí statusu a role Ralpha Lintona, konceptu habitu Pierra Bourdieuho a karnální sociologie Loïca Wacquanta. Při výzkumu bude použita zejména kvalitativní metodologie, a to zúčastněné pozorování, polostrukturované a nestrukturované rozhovory, autobiografická a biografická metoda, focus group (ohnisková skupina) a karnální metoda.
Zásady pro vypracování
V práci se studentka zaměří na proces socializace v basketbalových klubech Pardubického a Královéhradeckého kraje. Popíše, analyzuje a porovná vzájemné vztahy v ženském týmu, hierarchii, rituály, předávání vědění a tréninkových procesů v jednotlivých klubech. Zaměří se také na téma fluktuace hráček mezi jednotlivými kluby.
Výzkum bude vycházet především z pojetí statusu a role Ralpha Lintona, konceptu habitu Pierra Bourdieuho a karnální sociologie Loïca Wacquanta. Při výzkumu bude použita zejména kvalitativní metodologie, a to zúčastněné pozorování, polostrukturované a nestrukturované rozhovory, autobiografická a biografická metoda, focus group (ohnisková skupina) a karnální metoda.
Seznam doporučené literatury
Blanchard, K. 1995. The Anthropology of Sport: An Introduction. London: Berginand Garvay.
Bourdieu, P. 1998. Teorie jednání. Praha: Karolinum.
Benson, A. J., M. B. Evans, M. A. Eys. 2016. Organizational socialization in team sport environments. Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports. March 2016. 463-473.
Delaney, T., Madigan, T. 2009. The Sociology of Sports: An Introduction. Jefferson, North Carolina: McFarland & Company.
Eitzen, D. S. 2014. Sport in Contemporary Society: An Anthology. Oxford University Press.
Legrand, L., Rat, M. 2002. Basketbal. Bratislava: Mladá léta.
Novotná, H., Špaček, O., Šťovíčková, M., ed. 2019. Metody výzkumu ve společenských vědách. Praha: FHS UK.
Overdevest, J. L. M. 2014. Socialization in Sport: How Children's Sports Habitus is Constructed. Vrije Universiteit: Faculty of Human Movement Sciences.
Riegerová, J., Přidalová, M., Ulbrichová, M. 2006. Aplikace fyzické antropologie v tělesné výchově a sportu: (příručka funkční antropologie). 3. vyd. Olomouc: Hanex.
Sekot, A. 2015. Pohybové aktivity pohledem sociologie. Brno: Masarykova univerzita.
Sekot, A. 2008. Sociologické problémy sportu. Praha: Grada.
Wacquant, L. 2004. Body & Soul: Notebooks of an Apprentice Boxer. New York: Oxford University Press.
Wacquant, L. 2015. For a Sociology of Flesh and Blood. Qualitative Sociology. 24 January 2015: 1–11.
Seznam doporučené literatury
Blanchard, K. 1995. The Anthropology of Sport: An Introduction. London: Berginand Garvay.
Bourdieu, P. 1998. Teorie jednání. Praha: Karolinum.
Benson, A. J., M. B. Evans, M. A. Eys. 2016. Organizational socialization in team sport environments. Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports. March 2016. 463-473.
Delaney, T., Madigan, T. 2009. The Sociology of Sports: An Introduction. Jefferson, North Carolina: McFarland & Company.
Eitzen, D. S. 2014. Sport in Contemporary Society: An Anthology. Oxford University Press.
Legrand, L., Rat, M. 2002. Basketbal. Bratislava: Mladá léta.
Novotná, H., Špaček, O., Šťovíčková, M., ed. 2019. Metody výzkumu ve společenských vědách. Praha: FHS UK.
Overdevest, J. L. M. 2014. Socialization in Sport: How Children's Sports Habitus is Constructed. Vrije Universiteit: Faculty of Human Movement Sciences.
Riegerová, J., Přidalová, M., Ulbrichová, M. 2006. Aplikace fyzické antropologie v tělesné výchově a sportu: (příručka funkční antropologie). 3. vyd. Olomouc: Hanex.
Sekot, A. 2015. Pohybové aktivity pohledem sociologie. Brno: Masarykova univerzita.
Sekot, A. 2008. Sociologické problémy sportu. Praha: Grada.
Wacquant, L. 2004. Body & Soul: Notebooks of an Apprentice Boxer. New York: Oxford University Press.
Wacquant, L. 2015. For a Sociology of Flesh and Blood. Qualitative Sociology. 24 January 2015: 1–11.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma, metody a základní teze své diplomové práce.Byly přečteny posudky vedoucí i oponenta práce. Oponent poukázal na dílčí slabiny textu.
Studentka stručně reagovala na posudek oponenta a zodpověděla doplňující dotazy členů komise.
Na základě posudků a průběhu obhajoby se komise shodla na hodnocení diplomové práce známkou C.