Ve své diplomové práci jsem se zabývala rozkvětem technologií problematikou komunikace 21. století. V práci se zaměřuji na zanikající face to face komunikaci, která je paradoxně zapříčiněna větším využíváním technologií. Výzkumná strategie se opírá o pozorování a kvalitativní výzkum. Cílem práce je reflektovat zkušenosti respondentů a analyzovat jejich interpretaci na hlavní výzkumné otázky.
Anotace v angličtině
In my diploma thesis I dealt with the flourishing of technologies and the issue of communication of the 21st century. In my work I focus on the disappearing face to face communication, which is paradoxically caused by greater use of technologies. The research strategy is based on observation and qualitative research. The aim of the work is to reflect the experience of respondents and analyze their interpretation of the main research questions.
Klíčová slova
Technologie, komunikace, digitalizace, konvergence médií, zanikající face to face komunikace
Klíčová slova v angličtině
Technology, communication, digitization, media convergence, declining face to face communication
Rozsah průvodní práce
45
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své diplomové práci jsem se zabývala rozkvětem technologií problematikou komunikace 21. století. V práci se zaměřuji na zanikající face to face komunikaci, která je paradoxně zapříčiněna větším využíváním technologií. Výzkumná strategie se opírá o pozorování a kvalitativní výzkum. Cílem práce je reflektovat zkušenosti respondentů a analyzovat jejich interpretaci na hlavní výzkumné otázky.
Anotace v angličtině
In my diploma thesis I dealt with the flourishing of technologies and the issue of communication of the 21st century. In my work I focus on the disappearing face to face communication, which is paradoxically caused by greater use of technologies. The research strategy is based on observation and qualitative research. The aim of the work is to reflect the experience of respondents and analyze their interpretation of the main research questions.
Klíčová slova
Technologie, komunikace, digitalizace, konvergence médií, zanikající face to face komunikace
Klíčová slova v angličtině
Technology, communication, digitization, media convergence, declining face to face communication
Zásady pro vypracování
V diplomové práci Ticho mezi námi se studentka bude zaobírat problematikou komunikace ve společnosti 21. století. V práci se zaměří na vedlejší problém tzv. "nekomunikace", která paradoxně vznikla a je zapříčiněna využíváním technologií, které měly jako jeden z hlavních cílů usnadnit komunikaci mezi lidmi. Konkrétně zacílí na vliv technických prostředků a jejich dopad na (trans)formování komunikace napříč generacemi v souvislosti neustálého adaptačního rozkvětu technologií a elektronické kultury. Výzkum bude zacílen na mladé a starší dospělé adaptující se z různých důvodů na technologický svět, ať už přirozenou cestou nebo z pracovních tlaků vůči seniorů, kteří nejsou podmíněni se technologickému prostředí adaptovat.
Cílem práce je získat odpovědi na hlavní výzkumné otázky sběrem etnografických dat a audiovizuálním způsobem za pomocí kreativní tvorby zobrazit dopad využívání technologií na komunikaci a strukturu mezilidských vazeb všemi generacemi ve společnosti a vyhnout se tak stereotypizační představě, že "nekomunikace" v reálném světě je zapříčeněna pouze mladými dospělými zavislými na sociálních sítích.
Zásady pro vypracování
V diplomové práci Ticho mezi námi se studentka bude zaobírat problematikou komunikace ve společnosti 21. století. V práci se zaměří na vedlejší problém tzv. "nekomunikace", která paradoxně vznikla a je zapříčiněna využíváním technologií, které měly jako jeden z hlavních cílů usnadnit komunikaci mezi lidmi. Konkrétně zacílí na vliv technických prostředků a jejich dopad na (trans)formování komunikace napříč generacemi v souvislosti neustálého adaptačního rozkvětu technologií a elektronické kultury. Výzkum bude zacílen na mladé a starší dospělé adaptující se z různých důvodů na technologický svět, ať už přirozenou cestou nebo z pracovních tlaků vůči seniorů, kteří nejsou podmíněni se technologickému prostředí adaptovat.
Cílem práce je získat odpovědi na hlavní výzkumné otázky sběrem etnografických dat a audiovizuálním způsobem za pomocí kreativní tvorby zobrazit dopad využívání technologií na komunikaci a strukturu mezilidských vazeb všemi generacemi ve společnosti a vyhnout se tak stereotypizační představě, že "nekomunikace" v reálném světě je zapříčeněna pouze mladými dospělými zavislými na sociálních sítích.
Seznam doporučené literatury
Berger P. I., T. Luckmann. 1999. Sociální konstrukce reality. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury.
Collins S. G., M. S. Durington. 2014. Networked Anthropology: A Primer for Ethnographers. UK: Taylor & Francis Ltd.
Junová, I., G. Slaninová, L. Stašová. 2015. Nová generace. Hradec Králové: Gaudeamus.
Manovich L. 2018. Jazyk nových médií. Praha: Karolinum.
McLuhan, H. M. 2000. Člověk, média a elektronická kultura. Brno: Jota.
Mišovič, J. 2015. Komunikace ve společnosti. Plzeň: Aleš Čeněk.
Pavlíček, A. 2010. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica.
Pink S. 2012. Situating Everyday Life. Londong: SAGE.
Pink , S. 2015. Digital Ethnography: Principles and Practice. Sydney: SAGE Publications Ltd.
Seznam doporučené literatury
Berger P. I., T. Luckmann. 1999. Sociální konstrukce reality. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury.
Collins S. G., M. S. Durington. 2014. Networked Anthropology: A Primer for Ethnographers. UK: Taylor & Francis Ltd.
Junová, I., G. Slaninová, L. Stašová. 2015. Nová generace. Hradec Králové: Gaudeamus.
Manovich L. 2018. Jazyk nových médií. Praha: Karolinum.
McLuhan, H. M. 2000. Člověk, média a elektronická kultura. Brno: Jota.
Mišovič, J. 2015. Komunikace ve společnosti. Plzeň: Aleš Čeněk.
Pavlíček, A. 2010. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica.
Pink S. 2012. Situating Everyday Life. Londong: SAGE.
Pink , S. 2015. Digital Ethnography: Principles and Practice. Sydney: SAGE Publications Ltd.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma, metody a základní teze své diplomové práce.Vedoucí i oponent práce přečetli své posudky. Oponent poukázal na dílčí slabiny textu i filmového dokumentu.Studentka stručně reagovala na posudek oponenta a zodpověděla doplňující dotazy členů komise.Na základě posudků a průběhu obhajoby se komise shodla na hodnocení diplomové práce známkou C.