Práce se zabývá analýzou technologie železničních hybridních vozidel. V návrhové části práce jsou poznatky získané v analytické části využity pro posouzení vhodnosti provozu hybridních vozidel na vybraných železničních linkách. Součástí práce je simulační model pro linku Ostrava - Štramberk, který ukazuje předpoklady spotřeby energie a jízdních dob.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the analysis of hybrid railway vehicles. In the projecting part of the thesis, there is the application of knowledge obtained from the analysis for assessment of suitability for operation of hybrid vehicles on the selected railway lines. A simulation model for the Ostrava - Štramberk line, which shows the assumptions of energy consumption and driving times, is included in the thesis.
Klíčová slova
akumulátorová elektrická jednotka, elektrické hybridní vlaky, elektrizace železnic, vhodnost provozu hybridních vozidel, simulace spotřeby energie a jízdních dob
Klíčová slova v angličtině
battery electric multiple unit, electric hybrid trains, electrification of railways, suitability for operation of hybrid vehicles, simulation of energy consumption and driving times
Rozsah průvodní práce
78 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá analýzou technologie železničních hybridních vozidel. V návrhové části práce jsou poznatky získané v analytické části využity pro posouzení vhodnosti provozu hybridních vozidel na vybraných železničních linkách. Součástí práce je simulační model pro linku Ostrava - Štramberk, který ukazuje předpoklady spotřeby energie a jízdních dob.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the analysis of hybrid railway vehicles. In the projecting part of the thesis, there is the application of knowledge obtained from the analysis for assessment of suitability for operation of hybrid vehicles on the selected railway lines. A simulation model for the Ostrava - Štramberk line, which shows the assumptions of energy consumption and driving times, is included in the thesis.
Klíčová slova
akumulátorová elektrická jednotka, elektrické hybridní vlaky, elektrizace železnic, vhodnost provozu hybridních vozidel, simulace spotřeby energie a jízdních dob
Klíčová slova v angličtině
battery electric multiple unit, electric hybrid trains, electrification of railways, suitability for operation of hybrid vehicles, simulation of energy consumption and driving times
Zásady pro vypracování
Úvod 1. Analýza hybridních vozidel a jejich využití 2. Možnosti využití hybridních vozidel v podmínkách ČR 3. Posouzení vhodnosti provozu na vybraných linkách Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod 1. Analýza hybridních vozidel a jejich využití 2. Možnosti využití hybridních vozidel v podmínkách ČR 3. Posouzení vhodnosti provozu na vybraných linkách Závěr
Seznam doporučené literatury
ZELENKA, J., MICHÁLEK, T., KOHOUT, M., Mechanika dopravy, studijní opora, 2016 HRABÁČEK, J., NACHTIGALL, P., Provozování dráhy a drážní dopravy III, studijní opora, 2015 Dopravní politika ČR pro období 2014-2020 s výhledem do roku 2050, Ministerstvo dopravy ČR
Seznam doporučené literatury
ZELENKA, J., MICHÁLEK, T., KOHOUT, M., Mechanika dopravy, studijní opora, 2016 HRABÁČEK, J., NACHTIGALL, P., Provozování dráhy a drážní dopravy III, studijní opora, 2015 Dopravní politika ČR pro období 2014-2020 s výhledem do roku 2050, Ministerstvo dopravy ČR
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
mapy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant přednesl ucelenou a logicky uspořádanou obhajobu své diplomové práce. V ní dokázal přesvědčivým způsobem obhájit závěry svých řešení. Na připomínky recenzenta reagoval správně a v plném rozsahu je zodpověděl. U doplňkových otázek prokázal schopnost logického myšlení, pohotové reakce, jasného a srozumitelného vysvětlení.