Práce je rozdělena na dvě části-na teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá specifickými oblastmi dramaterapie, strukturou dramaterapeutických sezení, a zkušenostmi s využitím prvků dramaterapie v praxi. Teoretická část se dále věnuje paradivadelním systémům edukační i terapeutické povahy. Výzkum je zaměřen na aplikaci dramaterapie ve výchovném ústavu pro mládež a analýzu celého procesu v kontextu korekce poruch chování a emocí. Z hlediska metodologie výzkumu se jedná o výzkum kvalitativní. Cílem výzkumu je zjistit, zda a jak se promítá dramaterapie do prožívání a chování mladých lidí ve výchovném ústavu pro mládež. Výzkum je zaměřen na mládež, zahrnující děti ve věku od 15 do 17 let.
Anotace v angličtině
The work is divided into two parts - theoretical and empirical. The theoretical part deals with specific areas of drama therapy, the structure of drama therapy sessions, and experience with the use of elements of drama therapy in practice. The theoretical part also deals with the paratheatrical system of educational and therapeutic nature. The research is focused on the application of drama therapy in an educational institution for young people and the analysis of the whole process in the context of the correction of behavioral and emotional disorders. In terms of research methodology, it is qualitative research. The aim of the research is to find out whether and how drama therapy is reflected in the experience and behavior of young people in an educational institution for youth. The research is aimed at young people, including children aged 15 to 17.
theater, drama therapy, expressive therapy, educational institute, interdisciplinary resources
Rozsah průvodní práce
66 s. (123 000 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je rozdělena na dvě části-na teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá specifickými oblastmi dramaterapie, strukturou dramaterapeutických sezení, a zkušenostmi s využitím prvků dramaterapie v praxi. Teoretická část se dále věnuje paradivadelním systémům edukační i terapeutické povahy. Výzkum je zaměřen na aplikaci dramaterapie ve výchovném ústavu pro mládež a analýzu celého procesu v kontextu korekce poruch chování a emocí. Z hlediska metodologie výzkumu se jedná o výzkum kvalitativní. Cílem výzkumu je zjistit, zda a jak se promítá dramaterapie do prožívání a chování mladých lidí ve výchovném ústavu pro mládež. Výzkum je zaměřen na mládež, zahrnující děti ve věku od 15 do 17 let.
Anotace v angličtině
The work is divided into two parts - theoretical and empirical. The theoretical part deals with specific areas of drama therapy, the structure of drama therapy sessions, and experience with the use of elements of drama therapy in practice. The theoretical part also deals with the paratheatrical system of educational and therapeutic nature. The research is focused on the application of drama therapy in an educational institution for young people and the analysis of the whole process in the context of the correction of behavioral and emotional disorders. In terms of research methodology, it is qualitative research. The aim of the research is to find out whether and how drama therapy is reflected in the experience and behavior of young people in an educational institution for youth. The research is aimed at young people, including children aged 15 to 17.
theater, drama therapy, expressive therapy, educational institute, interdisciplinary resources
Zásady pro vypracování
Práce je rozdělena na dvě části-na teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá specifickými oblastmi dramaterapie, strukturou dramaterapeutických sezení, a zkušenostmi s využitím prvků dramaterapie v praxi. Teoretická část se dále věnuje paradivadelním systémum edukační i terapeutické povahy.
Výzkum je zaměřen na aplikaci dramaterapie ve výchovném ústavu pro mládež a analýzu celého procesu v kontextu korekce poruch chování a emocí. Z hlediska metodologie výzkumu se jedná o výzkum kvalitativní. Cílem výzkumu je zjistit, zda a jak se promítá dramaterapie do prožívání a chování mladých lidí ve výchovném ústavu pro mládež. Výzkum je zaměřen na mládež, zahrnující děti ve věku od 15 do 17 let.
Zásady pro vypracování
Práce je rozdělena na dvě části-na teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá specifickými oblastmi dramaterapie, strukturou dramaterapeutických sezení, a zkušenostmi s využitím prvků dramaterapie v praxi. Teoretická část se dále věnuje paradivadelním systémum edukační i terapeutické povahy.
Výzkum je zaměřen na aplikaci dramaterapie ve výchovném ústavu pro mládež a analýzu celého procesu v kontextu korekce poruch chování a emocí. Z hlediska metodologie výzkumu se jedná o výzkum kvalitativní. Cílem výzkumu je zjistit, zda a jak se promítá dramaterapie do prožívání a chování mladých lidí ve výchovném ústavu pro mládež. Výzkum je zaměřen na mládež, zahrnující děti ve věku od 15 do 17 let.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Přeložil Vladimír JŮVA, přeložil Vendula HLAVATÁ. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
CATTANACH, Ann. Drama for people with special needs. New York: Drama Book Publishers, 1992. ISBN 0713636556.
JENNINGS, Sue. The Handbook of dramatherapy. New York: Routledge, 1994. ISBN 0415090563.
MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. 13. vydání. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2015. ISBN 978-80-7068-298-2.
ŠKOVIERA, A. (2009). Ritualizácia, rituály a ritualizmy v kontexte skupinovej poradenskej a terapeutickej práce. In M. Valenta (Ed.), Rukověť dramaterapie II. (57-60). Olomouc: UP Olomouc.
VALENTA, Milan. Dramaterapie. 4., aktualiz. a rozš. vyd., V nakl. Grada 2. Praha: Grada, 2011. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3851-2.
VALENTA, Milan, Oldřich MÜLLER a Martin Dominik POLÍNEK. Dramaterapie v institucionální výchově: role, improvizace, integrace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. ISBN 978-80-244-2659-4.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Přeložil Vladimír JŮVA, přeložil Vendula HLAVATÁ. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
CATTANACH, Ann. Drama for people with special needs. New York: Drama Book Publishers, 1992. ISBN 0713636556.
JENNINGS, Sue. The Handbook of dramatherapy. New York: Routledge, 1994. ISBN 0415090563.
MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. 13. vydání. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2015. ISBN 978-80-7068-298-2.
ŠKOVIERA, A. (2009). Ritualizácia, rituály a ritualizmy v kontexte skupinovej poradenskej a terapeutickej práce. In M. Valenta (Ed.), Rukověť dramaterapie II. (57-60). Olomouc: UP Olomouc.
VALENTA, Milan. Dramaterapie. 4., aktualiz. a rozš. vyd., V nakl. Grada 2. Praha: Grada, 2011. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3851-2.
VALENTA, Milan, Oldřich MÜLLER a Martin Dominik POLÍNEK. Dramaterapie v institucionální výchově: role, improvizace, integrace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. ISBN 978-80-244-2659-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila stručně obsah práce, cíle, metodologie a závěry. Studentka reagovala na otázky ved.práce a oponentky.