Tato bakalářská práce se zabývá tématem firemní kultury a udržitelného rozvoje firmy. Cílem práce je identifikace klíčových faktorů firemní kultury, které mají vliv na udržitelný rozvoj. Teoretická část je rozdělena do tří částí na firemní kulturu, udržitelný rozvoj a CSR. Každá kapitola obsahuje definice daného pojmu a základní teoretické poznatky z dané tématiky. Praktická část je postavena na primárním výzkumu, který je realizován dotazníkovým šetřením a řízenými polostrukturovanými rozhovory se zástupci malých a středních firem. Výzkumný vzorek tvoří malé a střední podniky (MSP). V závěru práce jsou uvedeny odpovědi na dvě hlavní výzkumné otázky, a sice které faktory firemní kultury vnímají respondenti jako klíčové z hlediska jejich dopadů na udržitelný rozvoj a zda malé a střední podniky zohledňují ve své firemní strategii dokument Česká republika 2030. Práce rovněž potvrzuje predikovanou hypotézu, že principy udržitelného rozvoje se promítají do firemní kultury MSP.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the topic of corporate culture and sustainable development of the company. The aim of the thesis is to identify the key factors of corporate culture that have an impact on sustainable development. The theoretical part is divided into three parts on corporate culture, sustainable development and CSR. Each chapter contains definitions of the concept and basic theoretical knowledge of the topic. The practical part is based on primary research, which is carried out by questionnaire survey and guided semi-structured interviews with representatives of small and medium-sized companies. The research sample consists of small and medium-sized enterprises (SMEs). The paper concludes with answers to two main research questions, namely which factors of corporate culture are perceived by the respondents as key in terms of their impact on sustainable development and whether SMEs take into account the Czech Republic 2030 document in their corporate strategy. The paper also confirms the predicted hypothesis Sustainable development principles are reflected in the corporate culture of SMEs.
Klíčová slova
CSR, firemní kultura, eBRÁNA, malé a střední podniky, udržitelný rozvoj
Klíčová slova v angličtině
corporate culture, CSR, eBRÁNA, SMEs, sustainable development
Rozsah průvodní práce
61 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá tématem firemní kultury a udržitelného rozvoje firmy. Cílem práce je identifikace klíčových faktorů firemní kultury, které mají vliv na udržitelný rozvoj. Teoretická část je rozdělena do tří částí na firemní kulturu, udržitelný rozvoj a CSR. Každá kapitola obsahuje definice daného pojmu a základní teoretické poznatky z dané tématiky. Praktická část je postavena na primárním výzkumu, který je realizován dotazníkovým šetřením a řízenými polostrukturovanými rozhovory se zástupci malých a středních firem. Výzkumný vzorek tvoří malé a střední podniky (MSP). V závěru práce jsou uvedeny odpovědi na dvě hlavní výzkumné otázky, a sice které faktory firemní kultury vnímají respondenti jako klíčové z hlediska jejich dopadů na udržitelný rozvoj a zda malé a střední podniky zohledňují ve své firemní strategii dokument Česká republika 2030. Práce rovněž potvrzuje predikovanou hypotézu, že principy udržitelného rozvoje se promítají do firemní kultury MSP.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the topic of corporate culture and sustainable development of the company. The aim of the thesis is to identify the key factors of corporate culture that have an impact on sustainable development. The theoretical part is divided into three parts on corporate culture, sustainable development and CSR. Each chapter contains definitions of the concept and basic theoretical knowledge of the topic. The practical part is based on primary research, which is carried out by questionnaire survey and guided semi-structured interviews with representatives of small and medium-sized companies. The research sample consists of small and medium-sized enterprises (SMEs). The paper concludes with answers to two main research questions, namely which factors of corporate culture are perceived by the respondents as key in terms of their impact on sustainable development and whether SMEs take into account the Czech Republic 2030 document in their corporate strategy. The paper also confirms the predicted hypothesis Sustainable development principles are reflected in the corporate culture of SMEs.
Klíčová slova
CSR, firemní kultura, eBRÁNA, malé a střední podniky, udržitelný rozvoj
Klíčová slova v angličtině
corporate culture, CSR, eBRÁNA, SMEs, sustainable development
Zásady pro vypracování
Cílem práce je na základě provedení analýzy vlivu firemní kultury na udržitelný rozvoj ve vybraných středně velkých podnicích identifikovat klíčové faktory firemní kultury mající vliv na udržitelný rozvoj.
Osnova:
- Charakteristika problematiky podnikové kultury.
- Vymezení oblasti udržitelného rozvoje.
- Analýza CSR vybraných společností.
- Zhodnocení výsledků a navržení doporučení.
- Formulace závěrů.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je na základě provedení analýzy vlivu firemní kultury na udržitelný rozvoj ve vybraných středně velkých podnicích identifikovat klíčové faktory firemní kultury mající vliv na udržitelný rozvoj.
Osnova:
- Charakteristika problematiky podnikové kultury.
- Vymezení oblasti udržitelného rozvoje.
- Analýza CSR vybraných společností.
- Zhodnocení výsledků a navržení doporučení.
- Formulace závěrů.
Seznam doporučené literatury
Bernd, G. Tajemství úspěšného vedení lidí, Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5337-9.
Coyle, D. Culture Code - The Secret of Highly Succesfull Groups, Folio, 2019. ISBN 978-1-84794-127-5.
Doležal, Krátký, J. J. Projektový management v praxi - Naučte se řídit projekty!, Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5693-6.
Hučka, M.Základy podnikání a podnikatelský proces, Grada, 2021. ISBN 978-80-271-3041-2.
Meyer E., Reed H., Pravidlo žádných pravidel - Převratná firemní kultura, díky níž Netflix dobyl svět, Jan Melvil publishing, 2020. ISBN 978-80-7555-113-9.
Urban, J. Firení kultura a identita, Ústav práva a právní vědy, 2014. ISBN 978-80-87974-05-6.
Wilber, K. Reinvesting Organizations, Laoux, 2014. ISBN 9782960133509.
Seznam doporučené literatury
Bernd, G. Tajemství úspěšného vedení lidí, Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5337-9.
Coyle, D. Culture Code - The Secret of Highly Succesfull Groups, Folio, 2019. ISBN 978-1-84794-127-5.
Doležal, Krátký, J. J. Projektový management v praxi - Naučte se řídit projekty!, Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5693-6.
Hučka, M.Základy podnikání a podnikatelský proces, Grada, 2021. ISBN 978-80-271-3041-2.
Meyer E., Reed H., Pravidlo žádných pravidel - Převratná firemní kultura, díky níž Netflix dobyl svět, Jan Melvil publishing, 2020. ISBN 978-80-7555-113-9.
Urban, J. Firení kultura a identita, Ústav práva a právní vědy, 2014. ISBN 978-80-87974-05-6.
Wilber, K. Reinvesting Organizations, Laoux, 2014. ISBN 9782960133509.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla obhajobu práce s názvem: Firemní kultura a její vliv na udržitelný rozvoj. Cílem práce je na základě provedení analýzy vlivu firemní kultury na udržitelný rozvoj ve vybraných podnicích identifikovat klíčové faktory firemní kultury mající vliv na udržitelný rozvoj.
Během rozpravy byly položeny dotazy dle posudku vedoucího bakalářské práce:
Otázka 1.: Který způsob získávání informací od respondentů považujete, na základě Vaší zkušenosti, za vhodnější? Je to použití dotazníků nebo polostrukturovaných rozhovorů?
Otázka 2.: Jaké jsou klíčové faktory firemní kultury mající vliv na udržitelnost v rámci ekonomické oblasti CSR?
Studentka na otázky reagovala.
Následně byly během rozpravy položeny doplňující dotazy:
Otázka 3.: Vysvětlete, jak jste myslela faktory PK?
Otázka 4.: Jak by firma měla zajistit, aby se aktivity CSR dostali do povědomí zákazníků?