Tato bakalářská práce se zabývá problematikou podcastingu, věnuje se užití tohoto fenoménu jako nové formy marketingové komunikace. Definuje technologické předpoklady nutné pro jeho vznik, popisuje jeho vývoj a současný stav v České republice. Pozornost je také věnována možnostem monetizace podcastu. Podstatná část se zaměřuje na aktuální trendy v audio tvorbě. Případová studie poskytuje vhled do procesu vzniku vybraného firemního podcastu a hodnotí jeho úspěšnost.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the issue of podcasting, it is devoted to use the phenomenon of podcasting as a new form of marketing communication. It defines the technological requirements necessary for its creation, it describes its development and current state in the Czech Republic. Attention is also focused on different ways to monetize a podcast. A significant part of the thesis focuses on current trends in audio industry. The case study provides insight into the process of creating a selected company podcast and evaluates its success.
Klíčová slova
podcast, podcasting, nová média, marketingová komunikace, segmentace zákazníků, monetizace
Klíčová slova v angličtině
podcast, podcasting, new media, marketing communication, customer segmentation, monetization
Rozsah průvodní práce
67
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou podcastingu, věnuje se užití tohoto fenoménu jako nové formy marketingové komunikace. Definuje technologické předpoklady nutné pro jeho vznik, popisuje jeho vývoj a současný stav v České republice. Pozornost je také věnována možnostem monetizace podcastu. Podstatná část se zaměřuje na aktuální trendy v audio tvorbě. Případová studie poskytuje vhled do procesu vzniku vybraného firemního podcastu a hodnotí jeho úspěšnost.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the issue of podcasting, it is devoted to use the phenomenon of podcasting as a new form of marketing communication. It defines the technological requirements necessary for its creation, it describes its development and current state in the Czech Republic. Attention is also focused on different ways to monetize a podcast. A significant part of the thesis focuses on current trends in audio industry. The case study provides insight into the process of creating a selected company podcast and evaluates its success.
Klíčová slova
podcast, podcasting, nová média, marketingová komunikace, segmentace zákazníků, monetizace
Klíčová slova v angličtině
podcast, podcasting, new media, marketing communication, customer segmentation, monetization
Zásady pro vypracování
Cílem práce je objasnit narůstající popularitu podcastingu v České republice, jeho vznik, vývoj a aktuální trendy. Na příkladu vybraného podcastu pak zhodnotit jeho úspěšnost a navrhnout strategii pro jeho další rozvoj.
Osnova:
- Podcasting - vymezení pojmu, vznik, vývoj.
- Technický proces tvorby podcastu.
- Česká podcastová scéna - klasifikace, způsoby financování (monetizace).
- Případová studie vybraného podcastu.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je objasnit narůstající popularitu podcastingu v České republice, jeho vznik, vývoj a aktuální trendy. Na příkladu vybraného podcastu pak zhodnotit jeho úspěšnost a navrhnout strategii pro jeho další rozvoj.
Osnova:
- Podcasting - vymezení pojmu, vznik, vývoj.
- Technický proces tvorby podcastu.
- Česká podcastová scéna - klasifikace, způsoby financování (monetizace).
- Případová studie vybraného podcastu.
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5769-8.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5.
KOPECKÝ, Pavel. Základy elektronického zvuku a jeho kreativní zpracování. 2. vydání. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2017. ISBN 978-80-7331-431-6.
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1.
RAFAJOVÁ, Andrea. Zvuky v reklamě. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2017. ISBN 978-80-7380-673-6.
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5769-8.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5.
KOPECKÝ, Pavel. Základy elektronického zvuku a jeho kreativní zpracování. 2. vydání. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2017. ISBN 978-80-7331-431-6.
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1.
RAFAJOVÁ, Andrea. Zvuky v reklamě. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2017. ISBN 978-80-7380-673-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila členy komise se svou bakalářskou prací na téma: Podcasting jako nový mediální trend.
Studentka odpověděla na otázku vedoucího práce:
Od vytvoření zdokumentovaného podcastu již uplynul nějaký čas. Jaké aktuální podcasty vznikly v rámci České spořitelny v poslední době a jaký je na ně ohlas?
Komise položila otázku:
Kolik lidí celkem poslouchá, Vámi představený podcast? Sleduje Česká spořitelna, zda je vytváření podcastů pro ně výhodné?