Diplomová práce se zabývá managementem jakosti ve společnosti Kovona a.s. Lysá nad Labem. Cílem je analýza systému managementu jakosti v této společnosti. V první části jsou vysvětleny a popsány pojmy související s tímto tématem. Druhá část je zaměřena na systém managementu kvality ve společnosti Kovona a.s. Lysá nad Labem. Výstupem práce jsou doporučení a návrhy na zlepšení vyplývající z provedené analýzy.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with quality management in the company Kovona a.s. Lysá nad Labem. The aim is to analyze the quality management system in this company. The first part explains and describes the concepts related to this topic. The second part is focused on the quality management system in the company Kovona a.s. Lysá nad Labem. The output of the work are recommendations and suggestions for improvement resulting from the analysis.
Klíčová slova
Jakost, systém managementu jakosti, ISO normy, TQM
Klíčová slova v angličtině
Quality, quality management system, ISO standards, TQM
Rozsah průvodní práce
79 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá managementem jakosti ve společnosti Kovona a.s. Lysá nad Labem. Cílem je analýza systému managementu jakosti v této společnosti. V první části jsou vysvětleny a popsány pojmy související s tímto tématem. Druhá část je zaměřena na systém managementu kvality ve společnosti Kovona a.s. Lysá nad Labem. Výstupem práce jsou doporučení a návrhy na zlepšení vyplývající z provedené analýzy.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with quality management in the company Kovona a.s. Lysá nad Labem. The aim is to analyze the quality management system in this company. The first part explains and describes the concepts related to this topic. The second part is focused on the quality management system in the company Kovona a.s. Lysá nad Labem. The output of the work are recommendations and suggestions for improvement resulting from the analysis.
Klíčová slova
Jakost, systém managementu jakosti, ISO normy, TQM
Klíčová slova v angličtině
Quality, quality management system, ISO standards, TQM
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza systému managementu jakosti ve vybrané organizaci. Metodou syntézy shrnutí získaných poznatků a doporučení ke zvýšení efektivnosti.
Osnova:
- Management.
- Vymezení managementu jakosti.
- Analýza systému managementu jakosti ve vybrané organizaci.
- Vyhodnocení a návrhy na zlepšení.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza systému managementu jakosti ve vybrané organizaci. Metodou syntézy shrnutí získaných poznatků a doporučení ke zvýšení efektivnosti.
Osnova:
- Management.
- Vymezení managementu jakosti.
- Analýza systému managementu jakosti ve vybrané organizaci.
- Vyhodnocení a návrhy na zlepšení.
Seznam doporučené literatury
BARSALOU, Matthew A. The Quality improvement Field Guide. New York: CRC Press Taylor&Francis Group, 2016, 181 s. ISBN 978-1-4987-4574-1.
FILIP, Ludvík. Efektivní řízení kvality. Praha: Pointa, 2019, 248 s. ISBN 978-809-0753-051.
HNÁTEK, Jan a kol. Komentované vydání normy ČSN EN ISO 9001:2016: systémy managementu kvality - Požadavky. Praha: Česká společnost pro jakost, 2016, 138 s. ISBN 978-80-02-02642-6.
NENADÁL, Jaroslav. Management kvality pro 21. století. Praha: Management Press, 2018, 368 s. ISBN 978-80-7261-561-2.
NENADÁL, Jaroslav. Systémy managementu kvality: co, proč a jak měřit?. Praha: Management Press, 2016, 224 s. ISBN 978-80-7261-426-4.
ZLÁMAL, Jaroslav, Petr BAČÍK a Jana BELLOVÁ. Management: základy managementu. Upravené 2. vydání. Prostějov: Computer Media, 2020, 104 s. ISBN 978-80-7402-421-4.
Seznam doporučené literatury
BARSALOU, Matthew A. The Quality improvement Field Guide. New York: CRC Press Taylor&Francis Group, 2016, 181 s. ISBN 978-1-4987-4574-1.
FILIP, Ludvík. Efektivní řízení kvality. Praha: Pointa, 2019, 248 s. ISBN 978-809-0753-051.
HNÁTEK, Jan a kol. Komentované vydání normy ČSN EN ISO 9001:2016: systémy managementu kvality - Požadavky. Praha: Česká společnost pro jakost, 2016, 138 s. ISBN 978-80-02-02642-6.
NENADÁL, Jaroslav. Management kvality pro 21. století. Praha: Management Press, 2018, 368 s. ISBN 978-80-7261-561-2.
NENADÁL, Jaroslav. Systémy managementu kvality: co, proč a jak měřit?. Praha: Management Press, 2016, 224 s. ISBN 978-80-7261-426-4.
ZLÁMAL, Jaroslav, Petr BAČÍK a Jana BELLOVÁ. Management: základy managementu. Upravené 2. vydání. Prostějov: Computer Media, 2020, 104 s. ISBN 978-80-7402-421-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla obhajobu práce s názvem Analýza systému managementu jakosti ve vybrané organizaci. Analýza systému managementu jakosti ve vybrané organizaci. Metodou syntézy shrnutí získaných poznatků a doporučení ke zvýšení efektivnosti.
O1: V rámci návrhu na zlepšení, navrhuje studentka zaměření na sledování neshodných výrobků v odpolední a noční směně (tedy ve výrobní fázi). Jelikož teorie jakosti uvádí, že dvě třetiny příčin neshodných výrobků vzniká mimo výrobní fázi, z jakého důvodu nesměřují návrhy na zlepšení do této oblasti (především do předvýrobní fáze).
Otázky oponenta:
O1: Podnik Kovona a.s. je akreditován jedním certifikačním orgánem, může to být dostatečné pro všechny zákazníky, obdobně certifikace shody?
O2: Na str.61 je uvedeno „společnost pečuje o majetek zákazníka“, kdy podle Občanského zákoníku a kterého § přechází vlastnictví produktu na zákazníka?
O3: V práci se na mnoha místech hovoří o jakosti podle požadavků zákazníka, jaký je nejvyšší stupeň kvality? V debatě k práci doporučuji probrat problematiku logistiky a kvality jako ekonomické kategorie.
Doplňující otázky komise:
O1: Jaké další aspekty kvality by bylo možné měřit?
O1: Jaká je provázanost návrhu na zlepšení s výsledky provedené analýzy?
Studentka na položené otázky reagovala správně a v problematice se dokázala orientovat.