Cílem bakalářské práce jeanalýza způsobů, kterými může občan komunikovat sveřejnou správou. Zkoumat vývoj digitální komunikace s veřejnou správou, od zřízení poboček Czech POINTů, přes zřízení datových schránek, zavedení portálových řešení až k zavedení digitální identity. V práci rozebrat technické, ekonomické a právní možnosti digitální komunikace. Popsat právní úpravu dané oblasti. Zkoumat vzájemnou interakci občana a státu. Nakonec porovnat výsledky v kontextu principů dobré veřejné správy a navrhnout nové řešení.
Anotace v angličtině
The aim the bachelor thesis is to analyze the ways in which a citizen can communicate with a public administration. To research the development of digital communication with the public administration. From the establishment of Czech POINT branches, through the establishment of data boxes, the introduction of portal solution to the introduction of digital identity. To analyze the technical, economic and legal possibilities of digital communication. Describe the legislation of the area. Examine the interaction between the citizen and the state. Finally, compare the results in the context of the principles of good governance and propose a new solution.
Klíčová slova
digitalizace, veřejná správa, digitální služby, e-government, dobrá veřejná správa, datová schránka, Czech POINT, portálová řešení, email s uznávaným elektronickým podpisem, bankovní identita, digitální identita, bezpečnost osobních dat, sdílení dat
Klíčová slova v angličtině
digitization, public administration, digital services, e-government, good public administration, data box, Czech POINT, portal solutions, email with a recognized electronic signature, bank identity, digital identity, security of personal data, shared data
Rozsah průvodní práce
76 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce jeanalýza způsobů, kterými může občan komunikovat sveřejnou správou. Zkoumat vývoj digitální komunikace s veřejnou správou, od zřízení poboček Czech POINTů, přes zřízení datových schránek, zavedení portálových řešení až k zavedení digitální identity. V práci rozebrat technické, ekonomické a právní možnosti digitální komunikace. Popsat právní úpravu dané oblasti. Zkoumat vzájemnou interakci občana a státu. Nakonec porovnat výsledky v kontextu principů dobré veřejné správy a navrhnout nové řešení.
Anotace v angličtině
The aim the bachelor thesis is to analyze the ways in which a citizen can communicate with a public administration. To research the development of digital communication with the public administration. From the establishment of Czech POINT branches, through the establishment of data boxes, the introduction of portal solution to the introduction of digital identity. To analyze the technical, economic and legal possibilities of digital communication. Describe the legislation of the area. Examine the interaction between the citizen and the state. Finally, compare the results in the context of the principles of good governance and propose a new solution.
Klíčová slova
digitalizace, veřejná správa, digitální služby, e-government, dobrá veřejná správa, datová schránka, Czech POINT, portálová řešení, email s uznávaným elektronickým podpisem, bankovní identita, digitální identita, bezpečnost osobních dat, sdílení dat
Klíčová slova v angličtině
digitization, public administration, digital services, e-government, good public administration, data box, Czech POINT, portal solutions, email with a recognized electronic signature, bank identity, digital identity, security of personal data, shared data
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je analýza způsobů, kterými může občan komunikovat s veřejnou správou. Zkoumat vývoj vzdálené komunikace s veřejnou správou (informační systém datových schránek, CzechPoint, portálová řešení, digitální identita), současné možnosti (technické, ekonomické a právní), vzájemné interakce občana a státu a aktuální právní úpravu dané oblasti. Následně diskutovat výsledky v kontextu principů dobré veřejné správy.
Osnova:
- Vymezení pojmu veřejná správa, orgán veřejné moci, digitalizace a digitální služby.
- Vývoj digitální komunikace občanů s veřejnou správou v ČR.
- Analýza stávajících možností digitální komunikace občanů s veřejnou správou v ČR.
- Analýza vztahu občanů k digitální komunikaci a obecně k digitalizaci ve veřejné správě.
- Porovnání a vyhodnocení analýz v kontextu dobré veřejné správy a návrh možných řešení.
- Shrnutí a doporučení.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je analýza způsobů, kterými může občan komunikovat s veřejnou správou. Zkoumat vývoj vzdálené komunikace s veřejnou správou (informační systém datových schránek, CzechPoint, portálová řešení, digitální identita), současné možnosti (technické, ekonomické a právní), vzájemné interakce občana a státu a aktuální právní úpravu dané oblasti. Následně diskutovat výsledky v kontextu principů dobré veřejné správy.
Osnova:
- Vymezení pojmu veřejná správa, orgán veřejné moci, digitalizace a digitální služby.
- Vývoj digitální komunikace občanů s veřejnou správou v ČR.
- Analýza stávajících možností digitální komunikace občanů s veřejnou správou v ČR.
- Analýza vztahu občanů k digitální komunikaci a obecně k digitalizaci ve veřejné správě.
- Porovnání a vyhodnocení analýz v kontextu dobré veřejné správy a návrh možných řešení.
- Shrnutí a doporučení.
Seznam doporučené literatury
MATES, Pavel a Vladimír SMEJKAL, V. E-government v České republice: Právní a technologické aspekty. 2. podstatně přepracované a rozšířené vydání, Praha: Leges, 2012. ISBN 978-80-87576-36-6.
PAVLÍK, Marek, Karel ŠIMKA, Josef POSTRÁNECKÝ a Richard POMAHAČ. Moderní veřejná správa: zvyšování kvality veřejné správy, dobrá praxe a trendy. Praha: Wolters Kluwer, 2020. ISBN 978-80-7598-048-9.
ŠPAČEK, David. EGovernment - cíle, trendy a přístupy k jeho hodnocení. Praha: C.H. Beck, 2012. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-261-8.
VEBER, Jaromír. Digitalizace ekonomiky a společnosti: výhody, rizika, příležitosti. Praha: Management Press, 2018. ISBN 978-80-7261-554-4.
Seznam doporučené literatury
MATES, Pavel a Vladimír SMEJKAL, V. E-government v České republice: Právní a technologické aspekty. 2. podstatně přepracované a rozšířené vydání, Praha: Leges, 2012. ISBN 978-80-87576-36-6.
PAVLÍK, Marek, Karel ŠIMKA, Josef POSTRÁNECKÝ a Richard POMAHAČ. Moderní veřejná správa: zvyšování kvality veřejné správy, dobrá praxe a trendy. Praha: Wolters Kluwer, 2020. ISBN 978-80-7598-048-9.
ŠPAČEK, David. EGovernment - cíle, trendy a přístupy k jeho hodnocení. Praha: C.H. Beck, 2012. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-261-8.
VEBER, Jaromír. Digitalizace ekonomiky a společnosti: výhody, rizika, příležitosti. Praha: Management Press, 2018. ISBN 978-80-7261-554-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla obhajobu práce s názvem Digitální komunikace občanů s veřejnou správou. Cílem bakalářské práce je analýza způsobů, kterými může občan komunikovat s veřejnou správou. Zkoumat vývoj vzdálené komunikace s veřejnou správou (informační systém datových schránek, Czech POINT, portálová řešení, digitální identita), současné možnosti (technické, ekonomické a právní), vzájemné interakce občana a státu a aktuální právní úpravu dané oblasti. Následně diskutovat výsledky v kontextu principů dobré veřejné správy.
O1: Může autorka na základě provedeného šetření odhadnout rámcový vývoj digitální komunikace veřejné správy s občany (např. preference či růst konkrétního způsobu komunikace, rychlost adopce občany)?
Doplňující otázky komise
O1: Našla byste klady a zápory digitalizace veřejné správy? Jaký je váš pohled na digitalizaci?
O2: V práci máte uvedeno rozdělení věkové kategorie respondentů. Nemohla by právě tato věková struktura ovlivnit výsledky vašeho výzkumu?
O3: V grafu č. 7 máte uvedeno „jiné možnosti“. Co si lze pod tím představit?
Studentka reagovala správně na položené otázky a v problematice se perfektně orientovala.