Cílem práce je analýza právní úpravy vzdělávání úředníků obsažené v zákoně č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, v platném znění, včetně povinnosti úředníků územních samosprávných celků prohlubovat si kvalifikaci. Zkoumáno bude především, zda stávající právní úprava poskytuje dostatečný prostor pro zajištění kvalitního vzdělávání, které je nezbytnou podmínkou efektivního fungování veřejné správy. Praktická část bude věnována vzdělávacím potřebám úředníků vybraných obcí s rozšířenou působností a jejich naplnění.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis analyses the effective legislation on public servant´s education as defined in Act No. 312/2002 Sb., on Public Servants of Self-Governing Units and Amendments to Certain Acts, as amended, including the duty to deepen their qualifications. In particular, it is to examine whether the existing legislation provides for quality education that represents a necessary condition for the functioning of public administration. The practical part deals with educational needs of public servants in selected municipalities with extended powers and their fulfilment.
Klíčová slova
Samospráva, územně samosprávný celek, úředník, zákon o úřednících, veřejná služba, zvláštní odborná způsobilost
Klíčová slova v angličtině
self-government, territorial self-governing unit, public servant, Act on Public Servants, public service, special professional competence
Rozsah průvodní práce
68 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je analýza právní úpravy vzdělávání úředníků obsažené v zákoně č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, v platném znění, včetně povinnosti úředníků územních samosprávných celků prohlubovat si kvalifikaci. Zkoumáno bude především, zda stávající právní úprava poskytuje dostatečný prostor pro zajištění kvalitního vzdělávání, které je nezbytnou podmínkou efektivního fungování veřejné správy. Praktická část bude věnována vzdělávacím potřebám úředníků vybraných obcí s rozšířenou působností a jejich naplnění.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis analyses the effective legislation on public servant´s education as defined in Act No. 312/2002 Sb., on Public Servants of Self-Governing Units and Amendments to Certain Acts, as amended, including the duty to deepen their qualifications. In particular, it is to examine whether the existing legislation provides for quality education that represents a necessary condition for the functioning of public administration. The practical part deals with educational needs of public servants in selected municipalities with extended powers and their fulfilment.
Klíčová slova
Samospráva, územně samosprávný celek, úředník, zákon o úřednících, veřejná služba, zvláštní odborná způsobilost
Klíčová slova v angličtině
self-government, territorial self-governing unit, public servant, Act on Public Servants, public service, special professional competence
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza právní úpravy vzdělávání úředníků obsažené v zákoně č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, v platném znění, včetně povinnosti úředníků územních samosprávných celků prohlubovat si kvalifikaci. Zkoumáno bude především, zda stávající právní úprava poskytuje dostatečný prostor pro zajištění kvalitního vzdělávání, které je nezbytnou podmínkou efektivního fungování veřejné správy. Praktická část bude věnována vzdělávacím potřebám úředníků vybrané obce s rozšířenou působností a jejich naplnění.
Osnova:
- Úloha a postavení zaměstnanců územně správních celků.
- Význam a vliv vzdělávání pro výkon funkce úředníka ve veřejné správě.
- Vzdělávání úředníků v podmínkách současné právní úpravy dle Zákona č. 312/2002 Sb.
- Instituce poskytující odborné vzdělávání v oblasti územní (státní) správy a samosprávy.
- Šetření v oblasti skutečných aktuálních potřeb vzdělávání.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza právní úpravy vzdělávání úředníků obsažené v zákoně č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, v platném znění, včetně povinnosti úředníků územních samosprávných celků prohlubovat si kvalifikaci. Zkoumáno bude především, zda stávající právní úprava poskytuje dostatečný prostor pro zajištění kvalitního vzdělávání, které je nezbytnou podmínkou efektivního fungování veřejné správy. Praktická část bude věnována vzdělávacím potřebám úředníků vybrané obce s rozšířenou působností a jejich naplnění.
Osnova:
- Úloha a postavení zaměstnanců územně správních celků.
- Význam a vliv vzdělávání pro výkon funkce úředníka ve veřejné správě.
- Vzdělávání úředníků v podmínkách současné právní úpravy dle Zákona č. 312/2002 Sb.
- Instituce poskytující odborné vzdělávání v oblasti územní (státní) správy a samosprávy.
- Šetření v oblasti skutečných aktuálních potřeb vzdělávání.
Seznam doporučené literatury
HOMFRAY, Šárka, Dominika KLEVETOVÁ a Michal STANĚK. Praktický průvodce státní službou. Praha: Grada Publishing, 2020. Právo pro každého (Grada). ISBN 978-80-271-1756-7.
KHAN, Haroon A., Globalization and the Challeges of Public Administration: Governance, Human Resources Management, Leadership, Ethics, E-Governance and Sustainability in the 21st Century. Velká Británie: Palgrave Macmillan, 2018. ISBN-10 331969586X, ISBN-13 978-3319695860.
Pondělíčková, Klára. Zákon o úřednících územních samosprávných celků: komentář, Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-301-3.
SEMENOV, Sergei A. a Olga V. FILATOVA. Oganiza AND STRUCTURAL MECHANISM OF ADAPTATION OF ACADEMIC PROGRAMS TO THE OBJECTIVES OF THE PRACTICE-ORIENTED EDUCATION IN PUBLIC ADMINISTRATION. RUDN Journal of Public Administration. 2016, Pp. 58-68. ISSN 2312-8313.
STILLMAN, Richard. Dwight Waldo: Administrative Theorist for our Times (ASPA Series in Public Administration and Public Policy). Velká Británie: Routledge, 2020. ISBN-10 1138390852, ISBN-13 978-1138390850.
ŠPAČEK, David. Public management: v teorii a praxi. V Praze: C.H. Beck, 2016. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-621-0.
Seznam doporučené literatury
HOMFRAY, Šárka, Dominika KLEVETOVÁ a Michal STANĚK. Praktický průvodce státní službou. Praha: Grada Publishing, 2020. Právo pro každého (Grada). ISBN 978-80-271-1756-7.
KHAN, Haroon A., Globalization and the Challeges of Public Administration: Governance, Human Resources Management, Leadership, Ethics, E-Governance and Sustainability in the 21st Century. Velká Británie: Palgrave Macmillan, 2018. ISBN-10 331969586X, ISBN-13 978-3319695860.
Pondělíčková, Klára. Zákon o úřednících územních samosprávných celků: komentář, Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-301-3.
SEMENOV, Sergei A. a Olga V. FILATOVA. Oganiza AND STRUCTURAL MECHANISM OF ADAPTATION OF ACADEMIC PROGRAMS TO THE OBJECTIVES OF THE PRACTICE-ORIENTED EDUCATION IN PUBLIC ADMINISTRATION. RUDN Journal of Public Administration. 2016, Pp. 58-68. ISSN 2312-8313.
STILLMAN, Richard. Dwight Waldo: Administrative Theorist for our Times (ASPA Series in Public Administration and Public Policy). Velká Británie: Routledge, 2020. ISBN-10 1138390852, ISBN-13 978-1138390850.
ŠPAČEK, David. Public management: v teorii a praxi. V Praze: C.H. Beck, 2016. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-621-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla obhajobu práce s názvem Vzdělávání úředníků územních samosprávných celků. Cílem práce je analýza právní úpravy vzdělávání úředníků obsažené v zákoně č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, v platném znění, včetně povinnosti úředníků územních samosprávných celků prohlubovat si kvalifikaci. Zkoumáno bude především, zda stávající právní úprava poskytuje dostatečný prostor pro zajištění kvalitního vzdělávání, které je nezbytnou podmínkou efektivního fungování veřejné správy. Praktická část bude věnována vzdělávacím potřebám úředníků vybrané obce s rozšířenou působností a jejich naplnění.
O1: Vysvětlete, jaký je vztah zákona č. 312/2012 Sb. a zákona č. 265/2006 Sb., zákoníku práce.
O2: Se znalostí toho, co je již akreditováno, jaké konkrétní programy k průběžnému vzdělávání úředníků územních samosprávných celků, byste doporučila k nové akreditaci na veřejné vysoké škole?
Doplňující otázky komise
O1: Zdroje, které v práci uvádíte u obrázků nejsou uvedeny v seznamu literatury, máte pro to vysvětlení?
Studentka na dotazy reagovala správně a v problematice se dokázala dobře orientovat.