Tato diplomová práce se zabývá využitím modelu Pay Per Click kampaní a jejich optimalizací dle marketingových nástrojů. Cílem je zlepšení hospodářských výsledků firmy na základě roční optimalizace PPC účtu v roce 2021 a porovnáním výsledků s předchozím rokem. Tedy zvýšit prodeje přes e-shop. Účelem je snížení podílů nákladů na obratu a zvýšení hodnoty konverzí, tak aby se investice, co nejvíce vyplatila. Teoretická část se v prvních kapitolách zabývá základními druhy reklam na internetu, metodou placení za ně a základními PPC pojmy. V dalších kapitolách popisuje výhody a nevýhody PPC inzerce, porovnává SEO a placenou reklamu, a také rozebírá strategie a nástroje pro optimalizaci. Praktická část popisuje případovou studii firmy a její předmět podnikání. Implementaci nástrojů pro Pay Per Click kampaně ke zlepšení výsledků. Dále je v práci popsána změna struktury jednotlivých kampaní a zda změna přinesla pozitivní či negativní výsledky. V závěru je vyhodnocené porovnání správy PPC inzerce předchozí agenturou a nynějším správce na základě získaných poznatků. Jedná se o celkové zhodnocení v reálných číslech. Nechybí ani doporučení pro správu kampaní a dalších online marketingových nástrojů do dalších let.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the use of Pay Per Click campaigns and their optimization according to marketing tools. The aim is to improve the company's economic results based on the annual PPC account optimization in 2021 and comparing the results with the previous year. Thus, to increase sales through the e-shop. The purpose is to reduce the cost to sales ratio and increase the value of conversions, so that the investment pays off as much as possible. The theoretical part deals mainly with the basic types of advertising on the Internet and the method of paying for them. And the context of advertising shifts to PPC advertising in their systems and ancillary tools to improve ads and outperform competitors. The practical part describes a case study of a company and its subject of business. Implementing tools for Pay Per Click campaigns to improve results. Furthermore, the paper describes the change in the structure of each campaign and whether the change produced positive or negative results. Finally, a comparison of PPC advertising management by the previous agency and the current manager is evaluated based on the findings. This is an overall evaluation in real numbers. There are also recommendations for campaign management and other online marketing tools for the years to come.
Klíčová slova
reklamy, marketing, placené inzerce, google ads, sklik
Klíčová slova v angličtině
ads, marketing, paid advertising, google ads, sklik
Rozsah průvodní práce
100 s. (109 589 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá využitím modelu Pay Per Click kampaní a jejich optimalizací dle marketingových nástrojů. Cílem je zlepšení hospodářských výsledků firmy na základě roční optimalizace PPC účtu v roce 2021 a porovnáním výsledků s předchozím rokem. Tedy zvýšit prodeje přes e-shop. Účelem je snížení podílů nákladů na obratu a zvýšení hodnoty konverzí, tak aby se investice, co nejvíce vyplatila. Teoretická část se v prvních kapitolách zabývá základními druhy reklam na internetu, metodou placení za ně a základními PPC pojmy. V dalších kapitolách popisuje výhody a nevýhody PPC inzerce, porovnává SEO a placenou reklamu, a také rozebírá strategie a nástroje pro optimalizaci. Praktická část popisuje případovou studii firmy a její předmět podnikání. Implementaci nástrojů pro Pay Per Click kampaně ke zlepšení výsledků. Dále je v práci popsána změna struktury jednotlivých kampaní a zda změna přinesla pozitivní či negativní výsledky. V závěru je vyhodnocené porovnání správy PPC inzerce předchozí agenturou a nynějším správce na základě získaných poznatků. Jedná se o celkové zhodnocení v reálných číslech. Nechybí ani doporučení pro správu kampaní a dalších online marketingových nástrojů do dalších let.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the use of Pay Per Click campaigns and their optimization according to marketing tools. The aim is to improve the company's economic results based on the annual PPC account optimization in 2021 and comparing the results with the previous year. Thus, to increase sales through the e-shop. The purpose is to reduce the cost to sales ratio and increase the value of conversions, so that the investment pays off as much as possible. The theoretical part deals mainly with the basic types of advertising on the Internet and the method of paying for them. And the context of advertising shifts to PPC advertising in their systems and ancillary tools to improve ads and outperform competitors. The practical part describes a case study of a company and its subject of business. Implementing tools for Pay Per Click campaigns to improve results. Furthermore, the paper describes the change in the structure of each campaign and whether the change produced positive or negative results. Finally, a comparison of PPC advertising management by the previous agency and the current manager is evaluated based on the findings. This is an overall evaluation in real numbers. There are also recommendations for campaign management and other online marketing tools for the years to come.
Klíčová slova
reklamy, marketing, placené inzerce, google ads, sklik
Klíčová slova v angličtině
ads, marketing, paid advertising, google ads, sklik
Zásady pro vypracování
Cílem práce je představit jednotlivé typy PPC kampaní, základní implementaci a optimalizaci PPC kampaní a na příkladu vybrané společnosti demonstrovat jejich vliv na základní vybrané ukazatele výkonnosti (KPI).
Osnova:
- Základní pojmy z oblasti PPC reklamy.
- Strategie PPC reklamy a nástroje pro její optimalizaci.
- Případová studie vybraného podniku.
- Zhodnocení přínosu a efektivity PPC reklam.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je představit jednotlivé typy PPC kampaní, základní implementaci a optimalizaci PPC kampaní a na příkladu vybrané společnosti demonstrovat jejich vliv na základní vybrané ukazatele výkonnosti (KPI).
Osnova:
- Základní pojmy z oblasti PPC reklamy.
- Strategie PPC reklamy a nástroje pro její optimalizaci.
- Případová studie vybraného podniku.
- Zhodnocení přínosu a efektivity PPC reklam.
Seznam doporučené literatury
BECK, A. Google AdWords. Praha: Grada, 2009, 232 s, ISBN 978-80-2472-2898-8
CHAFFEY, D. Digital marketing: strategy, implementation and practice. Harlow: Pearson, 2019, 545 s, ISBN 978-1-292-24157-9
DOMES, M. Sklik jednoduše. Brno: Computer Press, 2012, 144s, ISBN 978-80-251-3760-4 (brož.).
STUCHLÍK, P. Reklama na internetu. Praha: Grada, 2002, 226 s, ISBN 80-247-0201-0.
TONKIN, S., Whotmore, C., Cutroni, J., Vaida, P. Výkonnostní marketing s Google Analytics. Brno: Computer Press, 2011, 432 s, ISBN 978-80-251-3339-2 (brož.).
Seznam doporučené literatury
BECK, A. Google AdWords. Praha: Grada, 2009, 232 s, ISBN 978-80-2472-2898-8
CHAFFEY, D. Digital marketing: strategy, implementation and practice. Harlow: Pearson, 2019, 545 s, ISBN 978-1-292-24157-9
DOMES, M. Sklik jednoduše. Brno: Computer Press, 2012, 144s, ISBN 978-80-251-3760-4 (brož.).
STUCHLÍK, P. Reklama na internetu. Praha: Grada, 2002, 226 s, ISBN 80-247-0201-0.
TONKIN, S., Whotmore, C., Cutroni, J., Vaida, P. Výkonnostní marketing s Google Analytics. Brno: Computer Press, 2011, 432 s, ISBN 978-80-251-3339-2 (brož.).
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla téma své DP „Využití PPC reklamy pro zlepšení hospodářských výsledků firmy“.
Otázky vedoucího DP:
1. Jaký je váš osobní pohled na využití PPC reklamy jako nástroje pro zlepšení hospodářských výsledků a jaké vidíte příležitosti a výzvy pro tuto formu online reklamy v budoucnosti?
Otázky oponenta DP:
1. Jaký formát videoreklamy a jaký typ strategie byste zvolila pro dosažení cíle zvýšení návštěvnosti a budování povědomí o značce?
2. Doporučila byste v remarketingové kampani použít publikum delší než 30 dní? Pokud ano, z jakého důvodu?
Otázky a připomínky komise:
1. Jaké jste pro analýzu vybrala ukazatele výkonnosti?
2. Celkový hospodářský výsledek přes eshop jsou tržby za daný systém, náklady tedy nejsou ve VH zahrnuty.
Komise hodnotí práci známkou C s ohledem na problematické využití výsledku hospodaření při analýze, viz připomínky.