Při zoběhov?án?í vozidel pokrýv?áme množinu včech spoj?ů z jízdního řádu vozidly. Minimální
počet potřebných vozidel je d?án hlavně počtem spoj?ů ve špičce, kdy je hustota spoj?ů nejvyšší. V
t?éto pr?áci navrhujeme zp?ůsob detekce minimálního počtu spoj?ů (tzv. kritick?ých spoj?ů) takov?ých,
že jejich odebráním z ?úlohy zoběhování vozidel sn?ížíme počet potřebn?Lych vozidel. Určíme
velikost množiny kritick?ých spoj?ů pro každou hodnotu targetu redukce počtu voz?ů, vyšetřen?ím
čehož z?ísk?áme v?ýslednou velikost targetu redukce počtu voz?ů. D?áale poskytujeme metody pro
evaluaci a modifikaci kritických spoj?ů. V case study aplikujeme navržený algoritmus na j?ízdní
řád vybran?ého dopravn?ího podniku, kde modifikac?í 2 spoj?ů došlo ke sn?ížen?í potřebn?ých vozidel
i os?ádek o 2.
Anotace v angličtině
Vehicle scheduling problem addresses the task of assigning vehicles to cover all trips in a
timetable. Minimum number of vehicles is determined by the number of trips in the peak
hours of demand. In this work, we propose an approach to detect the minimal set of trips (critical
trips), such that omitting them allows to lower the amount of necessary vehicles. We give
overview of the size of the set of critical trips depending on the value of the target reduction in
number of vehicles, in order to select appropriate target value. We provide methods for critical
trips evaluation and handling. In a case study we show the usage of this algorithm on timetabled
data of selected public transport company, where modification of 2 trips lead to reduction of both
necessary vehicles and crew by 2.
Klíčová slova
oběh vozidel, teorie grafů, nejkratší cesta v grafu, case study
Klíčová slova v angličtině
vehicle scheduling, graph theory, shortest disjoint paths, case study
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
AN
Anotace
Při zoběhov?án?í vozidel pokrýv?áme množinu včech spoj?ů z jízdního řádu vozidly. Minimální
počet potřebných vozidel je d?án hlavně počtem spoj?ů ve špičce, kdy je hustota spoj?ů nejvyšší. V
t?éto pr?áci navrhujeme zp?ůsob detekce minimálního počtu spoj?ů (tzv. kritick?ých spoj?ů) takov?ých,
že jejich odebráním z ?úlohy zoběhování vozidel sn?ížíme počet potřebn?Lych vozidel. Určíme
velikost množiny kritick?ých spoj?ů pro každou hodnotu targetu redukce počtu voz?ů, vyšetřen?ím
čehož z?ísk?áme v?ýslednou velikost targetu redukce počtu voz?ů. D?áale poskytujeme metody pro
evaluaci a modifikaci kritických spoj?ů. V case study aplikujeme navržený algoritmus na j?ízdní
řád vybran?ého dopravn?ího podniku, kde modifikac?í 2 spoj?ů došlo ke sn?ížen?í potřebn?ých vozidel
i os?ádek o 2.
Anotace v angličtině
Vehicle scheduling problem addresses the task of assigning vehicles to cover all trips in a
timetable. Minimum number of vehicles is determined by the number of trips in the peak
hours of demand. In this work, we propose an approach to detect the minimal set of trips (critical
trips), such that omitting them allows to lower the amount of necessary vehicles. We give
overview of the size of the set of critical trips depending on the value of the target reduction in
number of vehicles, in order to select appropriate target value. We provide methods for critical
trips evaluation and handling. In a case study we show the usage of this algorithm on timetabled
data of selected public transport company, where modification of 2 trips lead to reduction of both
necessary vehicles and crew by 2.
Klíčová slova
oběh vozidel, teorie grafů, nejkratší cesta v grafu, case study
Klíčová slova v angličtině
vehicle scheduling, graph theory, shortest disjoint paths, case study
Zásady pro vypracování
-
Zásady pro vypracování
-
Seznam doporučené literatury
-
Seznam doporučené literatury
-
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Po představení doktorandky byla komise seznámena se stanoviskem školitele a vedoucím školícího pracoviště k disertační práci. Doktorandka seznámil komisi se svojí disertační prací formou prezentace. Poté byly předneseny posudky oponentů a doktorandka uspokojivě reagovala na připomínky oponentů. V následné veřejné diskusi byly zodpovězeny otázky členů komise, které jsou uvedeny na samostatných listech. Na závěr proběhlo tajné hlasování. Protokol o výsledcích hlasování tvoří samostatnou přílohu.