Cílem bakalářské práce je na pomocí fiktivní technologické firmy identifikovat obchodní příležitosti na trhu zaměřeném na budování a rozvoj chytrých měst a navrhnout strategii pro vstup firmy na tento trh. V první části je popsán vývoj a aktuální situací na trhu chytrých měst, zároveň i kroky potřebné pro vstup na trh. V další části je založen fiktivní projekt nové firmy a provedeny analýzy a vytvořen podnikatelský plán.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor's thesis is to identify business opportunities in the market focused on building and developing smart cities and to propose a strategy for entering this market using a fictitious technology company. The first part describes the development and current situation of the smart city market, as well as the steps needed to enter the market. In the next part, a fictitious project for a new company is established and analyses and a business plan is developed.
Klíčová slova
chytré město, strategie, obchodní příležitost, trh, podnik
Klíčová slova v angličtině
smart city, strategy, business opportunity, market
Rozsah průvodní práce
51
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je na pomocí fiktivní technologické firmy identifikovat obchodní příležitosti na trhu zaměřeném na budování a rozvoj chytrých měst a navrhnout strategii pro vstup firmy na tento trh. V první části je popsán vývoj a aktuální situací na trhu chytrých měst, zároveň i kroky potřebné pro vstup na trh. V další části je založen fiktivní projekt nové firmy a provedeny analýzy a vytvořen podnikatelský plán.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor's thesis is to identify business opportunities in the market focused on building and developing smart cities and to propose a strategy for entering this market using a fictitious technology company. The first part describes the development and current situation of the smart city market, as well as the steps needed to enter the market. In the next part, a fictitious project for a new company is established and analyses and a business plan is developed.
Klíčová slova
chytré město, strategie, obchodní příležitost, trh, podnik
Klíčová slova v angličtině
smart city, strategy, business opportunity, market
Zásady pro vypracování
Cílem práce je na konkrétním příkladu fiktivní firmy identifikovat obchodní příležitosti na trhu zaměřeném na budování a rozvoj chytrých měst a navrhnout strategii pro vstup firmy na tento trh.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů.
- Koncept chytrých měst, základní pilíře chytrých měst.
- Identifikace obchodních příležitostí na vybraném trhu s technologiemi pro chytrá města.
- Návrh strategie vstupu firmy na vybraný trh.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je na konkrétním příkladu fiktivní firmy identifikovat obchodní příležitosti na trhu zaměřeném na budování a rozvoj chytrých měst a navrhnout strategii pro vstup firmy na tento trh.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů.
- Koncept chytrých měst, základní pilíře chytrých měst.
- Identifikace obchodních příležitostí na vybraném trhu s technologiemi pro chytrá města.
- Návrh strategie vstupu firmy na vybraný trh.
Seznam doporučené literatury
BOWMAN, C. Strategický management: The essence of strategic management. Praha: Grada, 1996. ISBN 80-7169-230-1.
GARLÍK, B. Od chytrých sítí po chytré budovy, města a dopravu: v prostředí umělé inteligence. Praha: Česká technika - nakladatelství ČVUT, 2020. ISBN 978-80-01-06624-9.
JAIN, A. K. Smart cities: vision and action. New Delhi, India: Discovery Publishing House, 2015. ISBN 978-93-5056-742-5.
MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing: Strategické trendy a příklady z praxe. 4. vyd. Praha: Grada Publishing, 2015. 200 s. ISBN 978-80-247-5366-9.
SLAVÍK, J. Smart city v praxi: jak pomocí moderních technologií vytvářet město příjemné k životu a přátelské k podnikání. Praha: Profi Press, 2017. ISBN 978-80-86726-80-9.
Seznam doporučené literatury
BOWMAN, C. Strategický management: The essence of strategic management. Praha: Grada, 1996. ISBN 80-7169-230-1.
GARLÍK, B. Od chytrých sítí po chytré budovy, města a dopravu: v prostředí umělé inteligence. Praha: Česká technika - nakladatelství ČVUT, 2020. ISBN 978-80-01-06624-9.
JAIN, A. K. Smart cities: vision and action. New Delhi, India: Discovery Publishing House, 2015. ISBN 978-93-5056-742-5.
MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing: Strategické trendy a příklady z praxe. 4. vyd. Praha: Grada Publishing, 2015. 200 s. ISBN 978-80-247-5366-9.
SLAVÍK, J. Smart city v praxi: jak pomocí moderních technologií vytvářet město příjemné k životu a přátelské k podnikání. Praha: Profi Press, 2017. ISBN 978-80-86726-80-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student přednesl obhajobu práce s názvem: V Identifikace obchodních příležitostí a návrh strategie vstupu fiktivní firmy na trh technologií pro chytrá města.
Cílem práce je na konkrétním příkladu fiktivní firmy identifikovat obchodní příležitosti na trhu zaměřeném na budování a rozvoj chytrých měst a navrhnout strategii pro vstup firmy na tento trh.
Během rozpravy byl položen dotaz dle posudku vedoucího bakalářské práce:
Otázka 1.: Jaké změny ve stávajících podmínkách, konkurenci, … by mohly vést ke vzniku bariér v podstatě znemožňujících vstup navržené fiktivní firmy na trh?