Předmětem této diplomové práce je analýza konkurenceschopnosti vybraného podniku v porovnání s jeho konkurenty. V první kapitole jsou definovány základní pojmy související s konkurenceschopností. V druhé kapitole jsou představeny analýzy, které jsou aplikovány v poslední kapitole ve vybraném podniku. V závěrečné kapitole jsou popsány faktory ovlivňující konkurenceschopnost vybraného podniku, definovány a porovnány strategie vybraných konkurentů v odvětví.
Anotace v angličtině
The subject of this diploma thesis is the analysis of the competitiveness of a selected company in comparison with its competitors. The first part defines the basic concepts related to competitiveness. The second part presents the analyzes that are applied in the last part in the selected company. The final part describes the factors affecting the competitiveness of the selected company and defines and compares the strategies of selected competitors in the industry.
Předmětem této diplomové práce je analýza konkurenceschopnosti vybraného podniku v porovnání s jeho konkurenty. V první kapitole jsou definovány základní pojmy související s konkurenceschopností. V druhé kapitole jsou představeny analýzy, které jsou aplikovány v poslední kapitole ve vybraném podniku. V závěrečné kapitole jsou popsány faktory ovlivňující konkurenceschopnost vybraného podniku, definovány a porovnány strategie vybraných konkurentů v odvětví.
Anotace v angličtině
The subject of this diploma thesis is the analysis of the competitiveness of a selected company in comparison with its competitors. The first part defines the basic concepts related to competitiveness. The second part presents the analyzes that are applied in the last part in the selected company. The final part describes the factors affecting the competitiveness of the selected company and defines and compares the strategies of selected competitors in the industry.
Cíl práce: Vymezit faktory, ovlivňující konkurenceschopnost podniku, definovat strategie zvyšující konkurenceschopnost a porovnat sílu jejich vlivu.
Osnova:
Charakteristika a analýza vybraného podniku
Vymezení faktorů ovlivňující konkurenceschopnost vybraného podniku
Definování strategie zvyšující konkurenceschopnost podniku
Porovnání síly vlivu jednotlivých strategií
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Vymezit faktory, ovlivňující konkurenceschopnost podniku, definovat strategie zvyšující konkurenceschopnost a porovnat sílu jejich vlivu.
Osnova:
Charakteristika a analýza vybraného podniku
Vymezení faktorů ovlivňující konkurenceschopnost vybraného podniku
Definování strategie zvyšující konkurenceschopnost podniku
Porovnání síly vlivu jednotlivých strategií
Seznam doporučené literatury
BATEMAN, Thomas S. a Scott SNELL. Management: building competitive advantage. 3rd ed. Chicago: Irwin, 1996. ISBN 0-256-14053-7.
HUGGINS, Robert a Piers THOMPSON, ed. Handbook of regions and competitiveness: contemporary theories and perspectives on economic development. Cheltenham, UK: Edward Elgar Publishing, 2017. ISBN 978-1-78990-057-6.
KOŽENÁ, Marcela. Environmentální aspekty konkurenceschopnosti podniku. Pardubice: Univerzita Pardubice, c2007. ISBN 978-80-7395-039-2.
MIKOLÁŠ, Zdeněk. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1277-6.
PORTER, Michael E. Konkurenční výhoda: (jak vytvořit a udržet si nadprůměrný výkon). Praha: Victoria Publishing, 1993. ISBN 80-85605-12-0.
SEDLÁČKOVÁ, Helena a Karel BUCHTA. Strategická analýza. 2. přeprac. a dopl. vyd. Praha: C.H. Beck, 2006. C.H. Beck pro praxi. ISBN 80-7179-367-1.
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. V Praze: C.H. Beck, 2009. C.H. Beck pro praxi. ISBN 978-80-7400-098-0.
WHITE, Colin. Strategic management. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2004. ISBN 1-4039-0400-6.
Seznam doporučené literatury
BATEMAN, Thomas S. a Scott SNELL. Management: building competitive advantage. 3rd ed. Chicago: Irwin, 1996. ISBN 0-256-14053-7.
HUGGINS, Robert a Piers THOMPSON, ed. Handbook of regions and competitiveness: contemporary theories and perspectives on economic development. Cheltenham, UK: Edward Elgar Publishing, 2017. ISBN 978-1-78990-057-6.
KOŽENÁ, Marcela. Environmentální aspekty konkurenceschopnosti podniku. Pardubice: Univerzita Pardubice, c2007. ISBN 978-80-7395-039-2.
MIKOLÁŠ, Zdeněk. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1277-6.
PORTER, Michael E. Konkurenční výhoda: (jak vytvořit a udržet si nadprůměrný výkon). Praha: Victoria Publishing, 1993. ISBN 80-85605-12-0.
SEDLÁČKOVÁ, Helena a Karel BUCHTA. Strategická analýza. 2. přeprac. a dopl. vyd. Praha: C.H. Beck, 2006. C.H. Beck pro praxi. ISBN 80-7179-367-1.
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. V Praze: C.H. Beck, 2009. C.H. Beck pro praxi. ISBN 978-80-7400-098-0.
WHITE, Colin. Strategic management. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2004. ISBN 1-4039-0400-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Formánková Nikola
Studentka přednesla téma své DP „Konkurenceschopnost podniku“.
Otázky vedoucího DP:
1. Který z faktorů, ovlivňující konkurenceschopnost podniku, považujete za nejvýznamnější?
Otázky oponenta DP:
1. Kterou ze strategií SO, WO, ST a WT byste v tuto chvíli vedení podniku doporučovala následovat?
2. Jaká je podle Vás největší konkurenční výhoda vybraného podniku?
Otázky komise:
1. Jak jste vymezila mikrookolí podniku?
2. Z čeho vychází doporučení věnovat se více prodeji elektrokol?