Bakalářská práce se zaměřuje na komunikaci rizika u poskytovatele sociálních služeb. Cílem práce je zmapovat přístup organizace a zhodnotit zvládání komunikace rizika na základě zjištěných skutečností. V první části práce je uvedená kategorizace rizik, přístupy k riziku a systém analýzy a řízení rizik. Následně se text věnuje charakteristice komunikace rizika, teoretickým modelům a specifikům dané komunikace. V analytické části jsou zhodnoceny interní dokumenty vybrané organizace (Diakonie Českobratrské církve evangelické) týkající se komunikace rizika. Na základě porovnání interních dokumentů s teorií lze konstatovat, že organizace má povědomí o dané problematice. Pro lepší přehlednost v dokumentech je organizaci doporučeno vytvoření samostatného dokumentu, který by problematiku upravoval.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on risk communication of social services provider. The bachelor thesis target is to map the organization's approach and evaluate the handling of risk communication based on the findings. The first part of the thesis presents the categorization of risks, approaches to risk, and the system of risk analysis and management. Subsequently, the text deals with the characteristics of risk communication, theoretical models, and specific features of this communication. In the analytical part, internal documents of the selected organization (Diaconia of the Evangelical Church of Czech Brethren) concerning risk communication are evaluated. Based on the comparison of internal documents with theory, it can be stated that the organization is aware of the issue. To improve clarity in the documents, it is recommended that the organization create a separate document that would regulate this issue.
Klíčová slova
Riziko, komunikace, komunikace rizika, sociální služby
Klíčová slova v angličtině
Risk, communication, risk communication, social services
Rozsah průvodní práce
75 s. (115 682 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na komunikaci rizika u poskytovatele sociálních služeb. Cílem práce je zmapovat přístup organizace a zhodnotit zvládání komunikace rizika na základě zjištěných skutečností. V první části práce je uvedená kategorizace rizik, přístupy k riziku a systém analýzy a řízení rizik. Následně se text věnuje charakteristice komunikace rizika, teoretickým modelům a specifikům dané komunikace. V analytické části jsou zhodnoceny interní dokumenty vybrané organizace (Diakonie Českobratrské církve evangelické) týkající se komunikace rizika. Na základě porovnání interních dokumentů s teorií lze konstatovat, že organizace má povědomí o dané problematice. Pro lepší přehlednost v dokumentech je organizaci doporučeno vytvoření samostatného dokumentu, který by problematiku upravoval.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on risk communication of social services provider. The bachelor thesis target is to map the organization's approach and evaluate the handling of risk communication based on the findings. The first part of the thesis presents the categorization of risks, approaches to risk, and the system of risk analysis and management. Subsequently, the text deals with the characteristics of risk communication, theoretical models, and specific features of this communication. In the analytical part, internal documents of the selected organization (Diaconia of the Evangelical Church of Czech Brethren) concerning risk communication are evaluated. Based on the comparison of internal documents with theory, it can be stated that the organization is aware of the issue. To improve clarity in the documents, it is recommended that the organization create a separate document that would regulate this issue.
Klíčová slova
Riziko, komunikace, komunikace rizika, sociální služby
Klíčová slova v angličtině
Risk, communication, risk communication, social services
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zmapovat přístup organizace a zhodnotit zvládání komunikace rizika na základě zjištěných skutečností. Bakalářská práce se v tomto smyslu zaměří na problematiku krizové komunikace střediska, které je poskytovatelem sociálních služeb. Z výstupů šetření bude možné vyvozovat závěry o přiměřenosti stávajících přístupů, ale také případné návrhy na jejich zlepšení.
Osnova:
- Vymezení problematiky komunikace rizika. - Představení poskytovatele sociálních služeb. - Analýza komunikace rizika ve vybrané organizaci. - Vyhodnocení výsledků a formulace závěrů.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zmapovat přístup organizace a zhodnotit zvládání komunikace rizika na základě zjištěných skutečností. Bakalářská práce se v tomto smyslu zaměří na problematiku krizové komunikace střediska, které je poskytovatelem sociálních služeb. Z výstupů šetření bude možné vyvozovat závěry o přiměřenosti stávajících přístupů, ale také případné návrhy na jejich zlepšení.
Osnova:
- Vymezení problematiky komunikace rizika. - Představení poskytovatele sociálních služeb. - Analýza komunikace rizika ve vybrané organizaci. - Vyhodnocení výsledků a formulace závěrů.
Seznam doporučené literatury
EVANGELU, J. E. Krizová komunikace: efektivní zvládání krizových a zátěžových situací. Ostrava: Key Publishing, 2013. 95 s. ISBN 978-80-7418-175-7.
NĚMEC, P. Public relations: komunikace v konfliktních a krizových situacích. Praha: Management Press, 1999. 125 s. ISBN 80-85943-66-2.
TOMANDL, J., ČUŘÍK, J., MARŠOVSKÁ, K., FOJTOVÁ, T. Krizová komunikace: principy, zkušenosti, postupy. Brno: Masarykova univerzita, 2020. 221 s. ISBN 978-80-210-9636-3.
VYMĚTAL, Š. Krizová komunikace a komunikace rizika. Praha: Grada, 2009. 176 s. ISBN 978-80-247-2510-9.
WALASKI, P. Risk and crisis communications: methods and messages. Hoboken, New Jersey: John Wiley, 2011. 212 s. ISBN 978-0-470-59273-1.
Seznam doporučené literatury
EVANGELU, J. E. Krizová komunikace: efektivní zvládání krizových a zátěžových situací. Ostrava: Key Publishing, 2013. 95 s. ISBN 978-80-7418-175-7.
NĚMEC, P. Public relations: komunikace v konfliktních a krizových situacích. Praha: Management Press, 1999. 125 s. ISBN 80-85943-66-2.
TOMANDL, J., ČUŘÍK, J., MARŠOVSKÁ, K., FOJTOVÁ, T. Krizová komunikace: principy, zkušenosti, postupy. Brno: Masarykova univerzita, 2020. 221 s. ISBN 978-80-210-9636-3.
VYMĚTAL, Š. Krizová komunikace a komunikace rizika. Praha: Grada, 2009. 176 s. ISBN 978-80-247-2510-9.
WALASKI, P. Risk and crisis communications: methods and messages. Hoboken, New Jersey: John Wiley, 2011. 212 s. ISBN 978-0-470-59273-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla obhajobu práce s názvem Komunikace rizika poskytovatele sociálních služeb. Cílem práce je zmapovat přístup organizace a zhodnotit zvládání komunikace na základě zjištěných skutečností.
Otázky vedoucího:
O1: Ve své práci se v zásadě nezmiňujete o „fenoménu dnešní doby“, za který lze v oblasti komunikace považovat sociální sítě. Věnují se tomuto komunikačnímu kanálu analyzované dokumenty? Domníváte se, že i v rámci tohoto komunikačního kanálu by měla Diakonie ČCE v rámci nastavení své komunikace rizika zvážit nějaké změny?
O2: V tab. 6 (str. 66) doporučujete kategorizovat klienty podle zdravotního stavu, věku nebo situace). Kolik kategorií (a jaké) byste doporučovala definovat?
Doplňující otázky komise:
O1: Narazila jste na etický kodex Vámi vybrané společnosti?
Studentka na otázky reagovala správně a v problematice se dokázala perfektně orientovat.