Diplomová práce na téma Firemní vzdělávání se v první části zaměřuje na vzdělávání a rozvoj lidských zdrojů, vysvětluje jejich důvody, klady, ale i zápory. V rámci přístupů ke vzdělávání jsou představeny různé možnosti postojů společností k rozvoji svých zaměstnanců, jako je strategický přístup k firemnímu vzdělávání, kompetenční, systematický a učící se organizace. Následně je popsán cyklus vzdělávání zaměstnanců, který tvoří ve čtyřech bodech uzavřený kruh celého systému. V praktické části je analyzován aktuální stav firemního vzdělávání ve společnosti Motorpal, a.s. Podklady byly získány pomocí zkoumání interních dokumentů a formulářů vybraného podniku. Dále bylo u zaměstnanců provedeno dotazníkové šetření.
Cílem diplomové práce je: na základě provedené analýzy a využití dalších metod výzkumu, zhodnotit systém vzdělávání společnosti Motorpal, a.s. vzhledem k celkové strategii firmy, poukázat na případné nedostatky a navrhnout vhodná doporučení, která by vedla k jejich optimalizaci.
Anotace v angličtině
This diploma thesis on the topic of Corporate education, focuses in the first part on the education and development of human resources while explaining its reasons, positives and negatives. As part of their approach to education companies have various attitudes, which allows for different paths towards the development of employees to be utilized, such as a strategic approach to corporate education, competence, systematic and learning organizations. Subsequently, the cycle of employee education is described, which in four points forms a closed circle of the entire system. In the practical part, the current state of corporate education at Motorpal, a.s. is analyzed. Data from the selected company was obtained by examining internal documents and forms. Furthermore, a questionnaire survey was conducted among the employees.
The aim of the diploma thesis is to evaluate the education system of Motorpal, a.s. with respect to the company´s overal strategy, based on the analysis performer and the use of other research methods, to highlight possible shortcomings and to propose appropriate recommendations that would lead to their optimization.
Klíčová slova
cyklus vzdělávání, firemní vzdělávání, kariéra, lidské zdroje, přístupy ke vzdělávání, rozvoj zaměstnanců, strategie, znalosti
Klíčová slova v angličtině
education cycle, corporate education, career, human resources, approaches to education, employee development, strategy, knowledge
Rozsah průvodní práce
110 s. (201 177 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce na téma Firemní vzdělávání se v první části zaměřuje na vzdělávání a rozvoj lidských zdrojů, vysvětluje jejich důvody, klady, ale i zápory. V rámci přístupů ke vzdělávání jsou představeny různé možnosti postojů společností k rozvoji svých zaměstnanců, jako je strategický přístup k firemnímu vzdělávání, kompetenční, systematický a učící se organizace. Následně je popsán cyklus vzdělávání zaměstnanců, který tvoří ve čtyřech bodech uzavřený kruh celého systému. V praktické části je analyzován aktuální stav firemního vzdělávání ve společnosti Motorpal, a.s. Podklady byly získány pomocí zkoumání interních dokumentů a formulářů vybraného podniku. Dále bylo u zaměstnanců provedeno dotazníkové šetření.
Cílem diplomové práce je: na základě provedené analýzy a využití dalších metod výzkumu, zhodnotit systém vzdělávání společnosti Motorpal, a.s. vzhledem k celkové strategii firmy, poukázat na případné nedostatky a navrhnout vhodná doporučení, která by vedla k jejich optimalizaci.
Anotace v angličtině
This diploma thesis on the topic of Corporate education, focuses in the first part on the education and development of human resources while explaining its reasons, positives and negatives. As part of their approach to education companies have various attitudes, which allows for different paths towards the development of employees to be utilized, such as a strategic approach to corporate education, competence, systematic and learning organizations. Subsequently, the cycle of employee education is described, which in four points forms a closed circle of the entire system. In the practical part, the current state of corporate education at Motorpal, a.s. is analyzed. Data from the selected company was obtained by examining internal documents and forms. Furthermore, a questionnaire survey was conducted among the employees.
The aim of the diploma thesis is to evaluate the education system of Motorpal, a.s. with respect to the company´s overal strategy, based on the analysis performer and the use of other research methods, to highlight possible shortcomings and to propose appropriate recommendations that would lead to their optimization.
Klíčová slova
cyklus vzdělávání, firemní vzdělávání, kariéra, lidské zdroje, přístupy ke vzdělávání, rozvoj zaměstnanců, strategie, znalosti
Klíčová slova v angličtině
education cycle, corporate education, career, human resources, approaches to education, employee development, strategy, knowledge
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je zhodnocení oblasti firemního vzdělávání ve vztahu k celkové strategii firmy. Student provede šetření v prostředí firmy, kterou si sám zvolí. Vlastní analýza se zaměří na identifikaci potřeb profesního a dalšího vzdělávání ve firmě, formy, nástroje a metody firemního vzdělávání, jeho organizaci, implementaci a evaluaci. Výsledky analýzy student kriticky zhodnotí a popř. doporučí návrhy na zlepšení stávajícího stavu.
Osnova:
- Strategie a rozvoj lidských zdrojů.
- Cyklus vzdělávání zaměstnanců (identifikace, plánování, realizace a vyhodnocení).
- Charakteristika podniku Motorpal, a.s.
- Analýza vzdělávání ve firmě.
- Zhodnocení, shrnutí a doporučení.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je zhodnocení oblasti firemního vzdělávání ve vztahu k celkové strategii firmy. Student provede šetření v prostředí firmy, kterou si sám zvolí. Vlastní analýza se zaměří na identifikaci potřeb profesního a dalšího vzdělávání ve firmě, formy, nástroje a metody firemního vzdělávání, jeho organizaci, implementaci a evaluaci. Výsledky analýzy student kriticky zhodnotí a popř. doporučí návrhy na zlepšení stávajícího stavu.
Osnova:
- Strategie a rozvoj lidských zdrojů.
- Cyklus vzdělávání zaměstnanců (identifikace, plánování, realizace a vyhodnocení).
- Charakteristika podniku Motorpal, a.s.
- Analýza vzdělávání ve firmě.
- Zhodnocení, shrnutí a doporučení.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. Nejnovější trendy a postupy. 10. vydání. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Strategický přístup ke vzdělávání pracovníků. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
DECENZO, David A. Human resource management. Concepts and applications. 6th edition. New York: John Wiley, 1999. ISBN 0-471-29989-8.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů. Základy moderní personalistiky. 4. rozšířené a doplněné vydání. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-168-3.
PROKOPENKO, Joseph a Milan KUBR. Vzdělávání a rozvoj manažerů. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-250-6.
VODÁK, Josef a Alžbeta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2. aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3651-8.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. Nejnovější trendy a postupy. 10. vydání. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Strategický přístup ke vzdělávání pracovníků. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
DECENZO, David A. Human resource management. Concepts and applications. 6th edition. New York: John Wiley, 1999. ISBN 0-471-29989-8.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů. Základy moderní personalistiky. 4. rozšířené a doplněné vydání. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-168-3.
PROKOPENKO, Joseph a Milan KUBR. Vzdělávání a rozvoj manažerů. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-250-6.
VODÁK, Josef a Alžbeta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2. aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3651-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla téma své DP „Firemní vzdělávání“.
Otázky vedoucího DP:
1. Jak se staví kompetentní pracovníci firmy k závěrům a doporučením vaší diplomové práce?
Otázky oponenta DP:
1. Proč byla zvolena BSC metoda a ne jiná?
2. Jaký byl poměr školení pro THP a Jednicové pracovníky?
3. Proběhla otevřena diskuse nad závěry diplomové práce s Personálním oddělením společnosti?
Otázky a připomínky komise:
1. Členění kapitol je nepřehledné, práce má několik formálních nedostatků. Jinak je obsahově velmi zdařilá.