Diplomová práce se zabývá efektivitou práce středisek výchovné péče z pohledu zaměstnanců. V teoretické části je vymezeno, kdo jsou děti s poruchami v chování, dětská delikvence, charakteristika dětí středisek výchovné péče, střediska výchovné péče. Praktická část je věnována výzkumnému šetření, které bylo realizováno metodou dotazování a použitým nástrojem byl dotazník. Hlavním cílem práce je zjistit, zda jsou střediska výchovné péče efektivní a jak se pracovníkům daří cíle středisek naplňovat.
Anotace v angličtině
The dissertation deals with the effectiveness of the work of educational care centers from the perspective of employees. The theoretical part defines who are the children with behavioral disorders, the child delinquency, the characteristics of children educational centers, the educational care centers. The practical part is devoted to a research survey, which was implemented by the method of questioning and the tool used was a questionnaire. The main goal of this dissertation is to find out whether the educational care centers are effective and how the workers manage to meet the goals of the centers.
Klíčová slova
Děti, dětská delikvence, efektivita, poruchy chování, střediska výchovné péče.
Klíčová slova v angličtině
Children, juvenile delinquency, efficiency, behavioral disorders, educational care centers.
Rozsah průvodní práce
106 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá efektivitou práce středisek výchovné péče z pohledu zaměstnanců. V teoretické části je vymezeno, kdo jsou děti s poruchami v chování, dětská delikvence, charakteristika dětí středisek výchovné péče, střediska výchovné péče. Praktická část je věnována výzkumnému šetření, které bylo realizováno metodou dotazování a použitým nástrojem byl dotazník. Hlavním cílem práce je zjistit, zda jsou střediska výchovné péče efektivní a jak se pracovníkům daří cíle středisek naplňovat.
Anotace v angličtině
The dissertation deals with the effectiveness of the work of educational care centers from the perspective of employees. The theoretical part defines who are the children with behavioral disorders, the child delinquency, the characteristics of children educational centers, the educational care centers. The practical part is devoted to a research survey, which was implemented by the method of questioning and the tool used was a questionnaire. The main goal of this dissertation is to find out whether the educational care centers are effective and how the workers manage to meet the goals of the centers.
Klíčová slova
Děti, dětská delikvence, efektivita, poruchy chování, střediska výchovné péče.
Klíčová slova v angličtině
Children, juvenile delinquency, efficiency, behavioral disorders, educational care centers.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit, jaká je v systému speciálních výchovných zařízení úloha středisek výchovné péče (SVP), jaká je jejich cílová skupina a jak se jim daří naplňovat úlohy a cíle stanovené pro jejich činnost. Budou nás zajímat silné a slabé stránky SVP, ale i to, jaké jsou limity jejich práce. Práce je rozdělena na dvě části – část teoretickou a část výzkumnou. Teoretická část se zabývá obsahovou náplní práce SVP, ale především etiologickými souvislostmi problémového chování a poruch chování. Výzkum je realizován kvantitativní metodou - dotazníkem a bude hledat odpovědi na dvě základní otázky: "Co považují pracovníci SVP za efektivitu své práce?" a "Jak se jim reálně daří cíle naplňovat?
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit, jaká je v systému speciálních výchovných zařízení úloha středisek výchovné péče (SVP), jaká je jejich cílová skupina a jak se jim daří naplňovat úlohy a cíle stanovené pro jejich činnost. Budou nás zajímat silné a slabé stránky SVP, ale i to, jaké jsou limity jejich práce. Práce je rozdělena na dvě části – část teoretickou a část výzkumnou. Teoretická část se zabývá obsahovou náplní práce SVP, ale především etiologickými souvislostmi problémového chování a poruch chování. Výzkum je realizován kvantitativní metodou - dotazníkem a bude hledat odpovědi na dvě základní otázky: "Co považují pracovníci SVP za efektivitu své práce?" a "Jak se jim reálně daří cíle naplňovat?
Seznam doporučené literatury
BOĎOVÁ, Veronika, Miluše HUTYROVÁ a Michal RŮŽIČKA. Možnosti intervence u osob se specifickými poruchami chování a poruchami chování 1. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3723-1.
ČERVENKA, Karel. Sud, který nemá dno?: Potřeby dětí s poruchami emocí a chování očima výchovných profesionálů. Brno: Masarykova univerzita, 2016. 139 s. ISBN 978-80-210-8138-3.
JANSKÝ, Pavel. Problémové dítě a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004. ISBN 80-7041-114-7.
McWHIRTER, J. J., et al. At-Risk Youth: A Comprehensive Response for Counselors, Teachers, Psychologists, and Human Service Professionals. 5. Edition, Belmont: Brooks/Cole, 2013. ISBN-13: 978-0-8400-2859-4. NĚMEC, Jiří a Miloš KUSÝ. Aktivní sociální učení v podmínkách ústavní a ochranné výchovy: metodická příručka. Praha: Česko., 1998.
VOCILKA, Miroslav. Náplň činnosti středisek výchovné péče pro děti a mládež: [metodický materiál]. Vyd. 2. Praha: Tech-market, 1996. ISBN 80-902-1345-6.
VOJTOVÁ, Věra. Kapitoly z etopedie I. 3. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6311-2.
Seznam doporučené literatury
BOĎOVÁ, Veronika, Miluše HUTYROVÁ a Michal RŮŽIČKA. Možnosti intervence u osob se specifickými poruchami chování a poruchami chování 1. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3723-1.
ČERVENKA, Karel. Sud, který nemá dno?: Potřeby dětí s poruchami emocí a chování očima výchovných profesionálů. Brno: Masarykova univerzita, 2016. 139 s. ISBN 978-80-210-8138-3.
JANSKÝ, Pavel. Problémové dítě a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004. ISBN 80-7041-114-7.
McWHIRTER, J. J., et al. At-Risk Youth: A Comprehensive Response for Counselors, Teachers, Psychologists, and Human Service Professionals. 5. Edition, Belmont: Brooks/Cole, 2013. ISBN-13: 978-0-8400-2859-4. NĚMEC, Jiří a Miloš KUSÝ. Aktivní sociální učení v podmínkách ústavní a ochranné výchovy: metodická příručka. Praha: Česko., 1998.
VOCILKA, Miroslav. Náplň činnosti středisek výchovné péče pro děti a mládež: [metodický materiál]. Vyd. 2. Praha: Tech-market, 1996. ISBN 80-902-1345-6.
VOJTOVÁ, Věra. Kapitoly z etopedie I. 3. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6311-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila diplomovou práci - cíle práce, výzkumné závěry. Odpověděla na všechny otázky členů komise. Obhajoba proběhla řádně.