Diplomová práce bude tematicky zaměřena na aktuální významné téma - ranou péči v rodinách dětí s Aspergerovým syndromem.
Práce bude rozdělena klasicky na teoretickou a praktickou část.
V teoretické části budou vysvětleny základní pojmy - raná péče, služba sociální prevence, rodina, dítě s postižením, Aspergerův syndrom, poradce rané péče. Dalšími tématy budou cílové skupiny rané péče, interdisciplinární spolupráce, činnosti v rámci rané péče, poskytovatelé rané péče pro rodiny dětí s Aspergerovým syndromem.
Praktická část bude zpracována kvalitativní metodologií, a to metodami - analýzou dokumentů a mapováním - případovými studiemi. Cílem diplomové práce bude popsat a zhodnotit význam rané péče se zaměřením na rodiny dětí s Aspergerovým syndromem. Dílčími cíli bude popsat individuální vzdělávací plán, využití pomůcek a spolupráci interdisciplinárního týmu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis will be thematically focused on a current important topic - early care focused on families of children with Asperger's syndrome.
The work will be divided into theoretical and practical part.
The theoretical part will explain the basic concepts - early care, social prevention service, family, child with disabilities, Asperger's syndrome, early care counselor. Other topics will be the target groups of early care, interdisciplinary cooperation, early care activities, early care providers for families of children with Asperger's syndrome.
The practical part will be processed by qualitative methodology methods - document analysis and mapping - case studies. The aim of the diploma thesis will be to describe and evaluate the importance of early care with a focus on families of children with Asperger's syndrome. The partial goals will be to describe the individual educational plan, the use of aids and the cooperation of the interdisciplinary team.
Klíčová slova
Raná péče, služba sociální prevence, rodina, dítě s postižením, Aspergerův syndrom, poradce rané péče, interdisciplinární spolupráce, činnosti v rámci rané péče.
Klíčová slova v angličtině
Early care, social prevention service, family, child with disability, Asperger's syndrome, early care counselor, interdisciplinary cooperation, early care activities.
Rozsah průvodní práce
79 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce bude tematicky zaměřena na aktuální významné téma - ranou péči v rodinách dětí s Aspergerovým syndromem.
Práce bude rozdělena klasicky na teoretickou a praktickou část.
V teoretické části budou vysvětleny základní pojmy - raná péče, služba sociální prevence, rodina, dítě s postižením, Aspergerův syndrom, poradce rané péče. Dalšími tématy budou cílové skupiny rané péče, interdisciplinární spolupráce, činnosti v rámci rané péče, poskytovatelé rané péče pro rodiny dětí s Aspergerovým syndromem.
Praktická část bude zpracována kvalitativní metodologií, a to metodami - analýzou dokumentů a mapováním - případovými studiemi. Cílem diplomové práce bude popsat a zhodnotit význam rané péče se zaměřením na rodiny dětí s Aspergerovým syndromem. Dílčími cíli bude popsat individuální vzdělávací plán, využití pomůcek a spolupráci interdisciplinárního týmu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis will be thematically focused on a current important topic - early care focused on families of children with Asperger's syndrome.
The work will be divided into theoretical and practical part.
The theoretical part will explain the basic concepts - early care, social prevention service, family, child with disabilities, Asperger's syndrome, early care counselor. Other topics will be the target groups of early care, interdisciplinary cooperation, early care activities, early care providers for families of children with Asperger's syndrome.
The practical part will be processed by qualitative methodology methods - document analysis and mapping - case studies. The aim of the diploma thesis will be to describe and evaluate the importance of early care with a focus on families of children with Asperger's syndrome. The partial goals will be to describe the individual educational plan, the use of aids and the cooperation of the interdisciplinary team.
Klíčová slova
Raná péče, služba sociální prevence, rodina, dítě s postižením, Aspergerův syndrom, poradce rané péče, interdisciplinární spolupráce, činnosti v rámci rané péče.
Klíčová slova v angličtině
Early care, social prevention service, family, child with disability, Asperger's syndrome, early care counselor, interdisciplinary cooperation, early care activities.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude tematicky zaměřena na aktuální významné téma – ranou péči zaměřenou na rodiny dětí s Aspergerovým syndromem.
Práce bude rozdělena klasicky na teoretickou a praktickou.
V teoretické části budou vysvětleny základní pojmy – raná péče, služba sociální prevence raná péče, rodina, dítě s postižením, Aspergerův syndrom, poradce rané péče. Dalšími tématy budou cílové skupiny rané péče, interdisciplinární spolupráce, činnosti v rámci rané péče, poskytovatelé rané péče pro rodiny dětí s Aspergerovým syndromem.
Praktická část bude zpracována kvalitativní metodologií metodami - analýzou dokumentů a mapováním - případovými studiemi. Cílem diplomové práce bude popsat a zhodnotit význam rané péče se zaměřením na rodiny dětí s Aspergerovým syndromem. Dílčími cíli bude popsat individuální vzdělávací plán, využití pomůcek a spolupráci interdisciplinárního týmu.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude tematicky zaměřena na aktuální významné téma – ranou péči zaměřenou na rodiny dětí s Aspergerovým syndromem.
Práce bude rozdělena klasicky na teoretickou a praktickou.
V teoretické části budou vysvětleny základní pojmy – raná péče, služba sociální prevence raná péče, rodina, dítě s postižením, Aspergerův syndrom, poradce rané péče. Dalšími tématy budou cílové skupiny rané péče, interdisciplinární spolupráce, činnosti v rámci rané péče, poskytovatelé rané péče pro rodiny dětí s Aspergerovým syndromem.
Praktická část bude zpracována kvalitativní metodologií metodami - analýzou dokumentů a mapováním - případovými studiemi. Cílem diplomové práce bude popsat a zhodnotit význam rané péče se zaměřením na rodiny dětí s Aspergerovým syndromem. Dílčími cíli bude popsat individuální vzdělávací plán, využití pomůcek a spolupráci interdisciplinárního týmu.
Seznam doporučené literatury
ATTWOOD, Tony a Dagmar BREJLOVÁ. Aspergerův syndrom: porucha sociálních vztahů a komunikace. Praha: Portál, 2005. Speciální pedagogika. ISBN 80-7178-979-8.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
HRADILKOVÁ, Terezie. Praxe a metody rané péče v ČR: průvodce sociálním modelem. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1386-4.
ŠÁNDOROVÁ, Zdenka, Kamila RŮŽIČKOVÁ, Tereza AZATYLAN a Ella KAFYAN, ed. Current topics in Czech and Armenian special pedagogical theory and practice. Pardubice: University of Pardubice, 2019. ISBN 978-80-7560-181-0.
ŠÁNDOROVÁ, Zdenka. Raná péče v referenčním poli speciální pedagogiky a sociálních služeb. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2017. ISBN 978-80-7560-054-7.
Seznam doporučené literatury
ATTWOOD, Tony a Dagmar BREJLOVÁ. Aspergerův syndrom: porucha sociálních vztahů a komunikace. Praha: Portál, 2005. Speciální pedagogika. ISBN 80-7178-979-8.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
HRADILKOVÁ, Terezie. Praxe a metody rané péče v ČR: průvodce sociálním modelem. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1386-4.
ŠÁNDOROVÁ, Zdenka, Kamila RŮŽIČKOVÁ, Tereza AZATYLAN a Ella KAFYAN, ed. Current topics in Czech and Armenian special pedagogical theory and practice. Pardubice: University of Pardubice, 2019. ISBN 978-80-7560-181-0.
ŠÁNDOROVÁ, Zdenka. Raná péče v referenčním poli speciální pedagogiky a sociálních služeb. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2017. ISBN 978-80-7560-054-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přistoupila k obhajobě dipl. práce připravená. Reagovala aktivně na otázky členů komise, odpověděla na otázky vedoucího práce i oponenta z posudků.