Bakalářská práce se zabývá tématem anglo-irského konfliktu, konkrétně irského boje za nezávislost, a jeho vyobrazením ve filmu Kena Loache Zvedá se vítr. Teoretická část zkoumá režisérův otisk na poli kinematografie a poskytuje vhled do režisérova výkladu věci, včetně historického pozadí irského boje - zejména Britsko-irské války a Irské občanské války. Praktická část zasazuje film do historických a kulturních souvislostí, a vytváří tak analýzu režisérova díla.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the topic of the Anglo-Irish conflict, namely the Irish fight for independence, and its' depiction in Ken Loach's film The Wind That Shakes the Barley. The theoretical part explores the director's imprint in the field of cinematography, and it provides an insight into the director's interpretation of the matter as well as the historical background of the Irish struggle - particularly the Irish War of Independence and the Irish Civil War. The practical part places the film into historical and cultural contexts, thus creating an analysis of the director's work.
Klíčová slova
Ken Loach, Zvedá se vítr, Britsko-irská válka, Irská občanská válka, kinematografie
Klíčová slova v angličtině
Ken Loach, The Wind That Shakes the Barley, Irish War of Independence, Irish Civil War, cinematography
Rozsah průvodní práce
46 s.
Jazyk
AN
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem anglo-irského konfliktu, konkrétně irského boje za nezávislost, a jeho vyobrazením ve filmu Kena Loache Zvedá se vítr. Teoretická část zkoumá režisérův otisk na poli kinematografie a poskytuje vhled do režisérova výkladu věci, včetně historického pozadí irského boje - zejména Britsko-irské války a Irské občanské války. Praktická část zasazuje film do historických a kulturních souvislostí, a vytváří tak analýzu režisérova díla.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the topic of the Anglo-Irish conflict, namely the Irish fight for independence, and its' depiction in Ken Loach's film The Wind That Shakes the Barley. The theoretical part explores the director's imprint in the field of cinematography, and it provides an insight into the director's interpretation of the matter as well as the historical background of the Irish struggle - particularly the Irish War of Independence and the Irish Civil War. The practical part places the film into historical and cultural contexts, thus creating an analysis of the director's work.
Klíčová slova
Ken Loach, Zvedá se vítr, Britsko-irská válka, Irská občanská válka, kinematografie
Klíčová slova v angličtině
Ken Loach, The Wind That Shakes the Barley, Irish War of Independence, Irish Civil War, cinematography
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměří na zobrazení irské občanské války ve filmu "The Wind That Shakes the Barley" Kena Loache (2006). Teoretická část se bude věnovat historickému vývoji anglo-irských vztahů s cílem sledovat příčiny občanských i vojenských konfliktů v Irsku (The irish war of Independence; Civil War). Tyto skutečnosti pak porovná s interpretací složité kapitoly irských dějin ve výše zmíněném filmu.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměří na zobrazení irské občanské války ve filmu "The Wind That Shakes the Barley" Kena Loache (2006). Teoretická část se bude věnovat historickému vývoji anglo-irských vztahů s cílem sledovat příčiny občanských i vojenských konfliktů v Irsku (The irish war of Independence; Civil War). Tyto skutečnosti pak porovná s interpretací složité kapitoly irských dějin ve výše zmíněném filmu.
Seznam doporučené literatury
Foster, Gavin. "Res Publica Na HÉireann? Republican Liberty and the Irish Civil War." New Hibernia Review / Iris Éireannach Nua 16, no. 3 (2012): 20-42. Accessed March 17, 2021. http://www.jstor.org/stable/23266675.
Kissane, Bill. "From the Outside In: The International Dimension to the Irish Civil War." History Ireland 15, no. 2 (2007): 36-41. Accessed March 17, 2021. http://www.jstor.org/stable/27725599.
Foster, Gavin. "Class Dismissed? The Debate over a Social Basis to the Treaty Split and Irish Civil War." Saothar 33 (2008): 73-86. Accessed March 17, 2021. http://www.jstor.org/stable/23199897.
Walker, Graham. "'The Irish Dr Goebbels': Frank Gallagher and Irish Republican Propaganda." Journal of Contemporary History 27, no. 1 (1992): 149-65. Accessed March 17, 2021. http://www.jstor.org/stable/260782.
Townshend, Charles. "Religion, War, and Identity in Ireland." The Journal of Modern History 76, no. 4 (2004): 882-902. Accessed March 17, 2021. doi:10.1086/427571.
Laffan, Michael. "The Emergence of The 'Two Irelands', 1912-25." History Ireland 12, no. 4 (2004): 40-44. Accessed March 17, 2021. http://www.jstor.org/stable/27725181.
Hanley, Brian. History Ireland 14, no. 5 (2006): 50-51. Accessed March 17, 2021. http://www.jstor.org/stable/27725520.
Chandler, James. "Cinema, History, and the Politics of Style: Michael Collins and The Wind That Shakes the Barley." Field Day Review 7 (2011): 102-21. Accessed March 17, 2021. http://www.jstor.org/stable/41411796.
Fuller, Graham. "The Cut and Thrust: The Power of Political Debate in the Films of Ken Loach." Cinéaste 40, no. 4 (2015): 30-35. Accessed March 17, 2021. http://www.jstor.org/stable/26356460.
Kao, Wei H. "Irish Pride and Disgrace in Recent Films: Ken Loach and Paul Greengrass." Studies: An Irish Quarterly Review 97, no. 387 (2008): 333-42. Accessed March 17, 2021. http://www.jstor.org/stable/25660585.
Seznam doporučené literatury
Foster, Gavin. "Res Publica Na HÉireann? Republican Liberty and the Irish Civil War." New Hibernia Review / Iris Éireannach Nua 16, no. 3 (2012): 20-42. Accessed March 17, 2021. http://www.jstor.org/stable/23266675.
Kissane, Bill. "From the Outside In: The International Dimension to the Irish Civil War." History Ireland 15, no. 2 (2007): 36-41. Accessed March 17, 2021. http://www.jstor.org/stable/27725599.
Foster, Gavin. "Class Dismissed? The Debate over a Social Basis to the Treaty Split and Irish Civil War." Saothar 33 (2008): 73-86. Accessed March 17, 2021. http://www.jstor.org/stable/23199897.
Walker, Graham. "'The Irish Dr Goebbels': Frank Gallagher and Irish Republican Propaganda." Journal of Contemporary History 27, no. 1 (1992): 149-65. Accessed March 17, 2021. http://www.jstor.org/stable/260782.
Townshend, Charles. "Religion, War, and Identity in Ireland." The Journal of Modern History 76, no. 4 (2004): 882-902. Accessed March 17, 2021. doi:10.1086/427571.
Laffan, Michael. "The Emergence of The 'Two Irelands', 1912-25." History Ireland 12, no. 4 (2004): 40-44. Accessed March 17, 2021. http://www.jstor.org/stable/27725181.
Hanley, Brian. History Ireland 14, no. 5 (2006): 50-51. Accessed March 17, 2021. http://www.jstor.org/stable/27725520.
Chandler, James. "Cinema, History, and the Politics of Style: Michael Collins and The Wind That Shakes the Barley." Field Day Review 7 (2011): 102-21. Accessed March 17, 2021. http://www.jstor.org/stable/41411796.
Fuller, Graham. "The Cut and Thrust: The Power of Political Debate in the Films of Ken Loach." Cinéaste 40, no. 4 (2015): 30-35. Accessed March 17, 2021. http://www.jstor.org/stable/26356460.
Kao, Wei H. "Irish Pride and Disgrace in Recent Films: Ken Loach and Paul Greengrass." Studies: An Irish Quarterly Review 97, no. 387 (2008): 333-42. Accessed March 17, 2021. http://www.jstor.org/stable/25660585.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student komisi nejprve seznámil s obsahem a cílem práce ( dle posudku neformulovaném v Úvodu)
Následně svou pozornost přenesl na otázky a komentáře z posudků. Přednes a argumentace byly připravené dobře a projev byl přesvědčivý.