Tato bakalářská práce se zabývá hodnocením jazykové dovednosti poslechu v učebnici z hlediska vyučovacích a učebních strategií a technik. Teoretická část nejprve definuje poslech a zasazuje poslech do kontextu jazykových dovedností. Poté představuje učební a vyučovací strategie a techniky. Druhá část teoretické části se zaměřuje na učebnici a její hodnocení. Poslední kapitola teoretické části se zabývá hodnocením poslechu v učebnici. Cílem praktické části je vyhodnotit poslechové hodiny v učebnici z hlediska výukových a učebních strategií a technik.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with textbook evaluation from the perspective of teaching and learning strategies and techniques with a focus on listening. The theoretical part defines listening, sets listening in the context of other language skills and then introduces learning and teaching strategies and techniques. The second part of the theoretical part focuses on the textbook and its evaluation. The last chapter of the theoretical part deals with the evaluation of listening in the textbook. The aim of the practical part is to evaluate listening lesson in the textbook from the perspective of teaching and learning strategies and techniques.
Tato bakalářská práce se zabývá hodnocením jazykové dovednosti poslechu v učebnici z hlediska vyučovacích a učebních strategií a technik. Teoretická část nejprve definuje poslech a zasazuje poslech do kontextu jazykových dovedností. Poté představuje učební a vyučovací strategie a techniky. Druhá část teoretické části se zaměřuje na učebnici a její hodnocení. Poslední kapitola teoretické části se zabývá hodnocením poslechu v učebnici. Cílem praktické části je vyhodnotit poslechové hodiny v učebnici z hlediska výukových a učebních strategií a technik.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with textbook evaluation from the perspective of teaching and learning strategies and techniques with a focus on listening. The theoretical part defines listening, sets listening in the context of other language skills and then introduces learning and teaching strategies and techniques. The second part of the theoretical part focuses on the textbook and its evaluation. The last chapter of the theoretical part deals with the evaluation of listening in the textbook. The aim of the practical part is to evaluate listening lesson in the textbook from the perspective of teaching and learning strategies and techniques.
Cílem této bakalářské práce je prozkoumat didaktické příležitosti rozvoje řečové dovednosti poslechu ve výuce anglického jazyka u žáků střední školy. V teoretické části práce nejprve student definuje pojem poslech a bude diskutovat přístupy, strategie a techniky, které ovlivňují možnosti rozvoje této dovednosti prostřednictvím materiálních didaktických prostředků, konkrétně pak učebnice. Následně pak popíše problematiku hodnocení těchto prostředků se zaměřením na vybranou dovednost. V praktické části práce pak bude bakalant na základě kritérií definovaných v teoretické části práce hodnotit vybrané didaktické prostředky z hlediska příležitostí pro rozvoj poslechových dovedností v anglickém jazyce.
Zásady pro vypracování
Cílem této bakalářské práce je prozkoumat didaktické příležitosti rozvoje řečové dovednosti poslechu ve výuce anglického jazyka u žáků střední školy. V teoretické části práce nejprve student definuje pojem poslech a bude diskutovat přístupy, strategie a techniky, které ovlivňují možnosti rozvoje této dovednosti prostřednictvím materiálních didaktických prostředků, konkrétně pak učebnice. Následně pak popíše problematiku hodnocení těchto prostředků se zaměřením na vybranou dovednost. V praktické části práce pak bude bakalant na základě kritérií definovaných v teoretické části práce hodnotit vybrané didaktické prostředky z hlediska příležitostí pro rozvoj poslechových dovedností v anglickém jazyce.
Seznam doporučené literatury
Brown H., Douglas. 2000. Principles of language learning and teaching. 4th ed. Prentice Hall.
Brown, Steven. 2006. Teaching listening. Cambridge University press.
Buck, Gary. 2001. Assessing Listening. Cambridge University Press.
Celce-Murcia, Marianne et al. 2013. Teaching English as a Second or Foreign Language. 4th ed. Heinle ELT.
Council of Europe. 2020. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Cambridge, U.K.: Press Syndicate of the University of Cambridge.
Cunnigsworth, Alan. 1995. Choosing your Coursebook. Macmilian Education.
Flowerdew, John, Lindsay Miller. 2005. Second language listening. Cambridge University Press.
Littlewood, William. 1981. Communicative language teaching. Cambridge University Press.
Mcdonough, Jo, et al. 2013. Materials and Methods in ELT: A Teacher’s Guide. 3rd ed. Wiley-Blackwell.
Nuan, David. 2003. Practical English Language Teaching: Young Learners. McGraw-Hill Publishing.
Penny, Ur. 1992. Teaching listening comprihension. Cambridge University Press.
Richards C., Jack, Theodore S. Rodgers. 2014. Approaches and methods in language teaching. 3rd ed. Cambridge University Press.
Sheldon E., Leslie. 1987. ELT Textbooks and Materials: Problems in Evaluation and Development. Modern English Publications.
White, Goodith. 1998. Listening. Oxford University Press.
Wilson, J. 2008. How to teach listening. Longman.
Seznam doporučené literatury
Brown H., Douglas. 2000. Principles of language learning and teaching. 4th ed. Prentice Hall.
Brown, Steven. 2006. Teaching listening. Cambridge University press.
Buck, Gary. 2001. Assessing Listening. Cambridge University Press.
Celce-Murcia, Marianne et al. 2013. Teaching English as a Second or Foreign Language. 4th ed. Heinle ELT.
Council of Europe. 2020. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Cambridge, U.K.: Press Syndicate of the University of Cambridge.
Cunnigsworth, Alan. 1995. Choosing your Coursebook. Macmilian Education.
Flowerdew, John, Lindsay Miller. 2005. Second language listening. Cambridge University Press.
Littlewood, William. 1981. Communicative language teaching. Cambridge University Press.
Mcdonough, Jo, et al. 2013. Materials and Methods in ELT: A Teacher’s Guide. 3rd ed. Wiley-Blackwell.
Nuan, David. 2003. Practical English Language Teaching: Young Learners. McGraw-Hill Publishing.
Penny, Ur. 1992. Teaching listening comprihension. Cambridge University Press.
Richards C., Jack, Theodore S. Rodgers. 2014. Approaches and methods in language teaching. 3rd ed. Cambridge University Press.
Sheldon E., Leslie. 1987. ELT Textbooks and Materials: Problems in Evaluation and Development. Modern English Publications.
White, Goodith. 1998. Listening. Oxford University Press.
Wilson, J. 2008. How to teach listening. Longman.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student krátce představil svou práci a odpověděl na otázky v hodnocení. Komise se shodla na hodnocení B.