Student se bude ve své bakalářské práci zabývat problematikou výuky slovní zásoby na druhém stupni základní školy. V teoretické části práce vydefinuje pojem lingvistické kompetence, který zasadí do širších souvislostí z pohledu obecného cíle výuky anglického jazyka a z pohledu kurikulárních dokumentů. Dále vymezí specifika dané věkové skupiny žáků a v návaznosti na to představí principy plánování učebních aktivit zaměřených na výuku slovní zásoby. V praktické části práce pak student navrhne soubor aktivit rozvíjejících slovní zásobu u dané skupiny žáků a celý proces zhodnotí.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the methods of teaching English vocabulary in English Language classes at the lower secondary level. In the theoretical part I will define the term of linguistic competence, which I will put into context from the perspective of general aim of English language teaching and the curricular documents. Then I will define the specifics of the target age group of pupils and in connection with that I will present principles of planning activities focusing on English vocabulary teaching. In the practical part of my thesis, I will design a set of activities developing English vocabulary of the target age group and assess the whole process.
Klíčová slova
Učení, slovní zásoba, základní škola, jazyková kompetence, obecné cíle výuky, věková skupina, žáci, plánování, plánování hodiny, aktivity, plánování aktivit, rozvoj slovní zásoby
Klíčová slova v angličtině
teaching, vocabulary, primary school, language competence, aims of teaching, age group, learners, planning, lesson planning, activities, activity planning, vocabulary development
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
AN
Anotace
Student se bude ve své bakalářské práci zabývat problematikou výuky slovní zásoby na druhém stupni základní školy. V teoretické části práce vydefinuje pojem lingvistické kompetence, který zasadí do širších souvislostí z pohledu obecného cíle výuky anglického jazyka a z pohledu kurikulárních dokumentů. Dále vymezí specifika dané věkové skupiny žáků a v návaznosti na to představí principy plánování učebních aktivit zaměřených na výuku slovní zásoby. V praktické části práce pak student navrhne soubor aktivit rozvíjejících slovní zásobu u dané skupiny žáků a celý proces zhodnotí.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the methods of teaching English vocabulary in English Language classes at the lower secondary level. In the theoretical part I will define the term of linguistic competence, which I will put into context from the perspective of general aim of English language teaching and the curricular documents. Then I will define the specifics of the target age group of pupils and in connection with that I will present principles of planning activities focusing on English vocabulary teaching. In the practical part of my thesis, I will design a set of activities developing English vocabulary of the target age group and assess the whole process.
Klíčová slova
Učení, slovní zásoba, základní škola, jazyková kompetence, obecné cíle výuky, věková skupina, žáci, plánování, plánování hodiny, aktivity, plánování aktivit, rozvoj slovní zásoby
Klíčová slova v angličtině
teaching, vocabulary, primary school, language competence, aims of teaching, age group, learners, planning, lesson planning, activities, activity planning, vocabulary development
Zásady pro vypracování
Student se bude ve své bakalářské práci zabývat problematikou výuky slovní zásoby na základní škole. V teoretické části práce vydefinuje pojem lingvistické kompetence, který zasadí do širších souvislostí z pohledu obecného cíle výuky anglického jazyka a z pohledu kurikulárních dokumentů. Dále vymezí specifika dané věkové skupiny žáků a v návaznosti na to představí principy plánování učebních aktivit zaměřených na výuku slovní zásoby. V praktické části práce pak student navrhne soubor aktivit rozvíjejících slovní zásobu u dané skupiny žáků a celý proces zhodnotí.
Zásady pro vypracování
Student se bude ve své bakalářské práci zabývat problematikou výuky slovní zásoby na základní škole. V teoretické části práce vydefinuje pojem lingvistické kompetence, který zasadí do širších souvislostí z pohledu obecného cíle výuky anglického jazyka a z pohledu kurikulárních dokumentů. Dále vymezí specifika dané věkové skupiny žáků a v návaznosti na to představí principy plánování učebních aktivit zaměřených na výuku slovní zásoby. V praktické části práce pak student navrhne soubor aktivit rozvíjejících slovní zásobu u dané skupiny žáků a celý proces zhodnotí.
Seznam doporučené literatury
Brown, H. Douglas. 2014. Principles of English Learning and Teaching. 5th ed. White Plains: Pearson Longman.
Einhorn, Kama. 2001. Easy Engaging ESL Activities and Mini-books For Every Classroom. New York: Scholastic Inc.
Fitzgibbon, Kathleen. 2003. 5 – Minute Daily Practice: Vocabulary. New York: Scholastic Inc.
Harmer, Jeremy. 2007. How to Teach English. 2nd ed. Harlow: Pearson Longman.
Harmer, Jeremy. 2007. The Practice of English Language Teaching. 4th ed. Harlow: Pearson Longman.
Jones, Tamara. 2013. Fifty Ways to Teach Vocabulary: Tips for ESL/EFL Teachers. United States: Wayzgoose Press.
Larsen-Freeman, Diane, and Marti Anderson. 2011. Techniques & Principles in Language Teaching. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press.
Lightbown, Patsy M., and Nina Spada. 2013. How Languages Are Learned. 4th ed. Oxford: Oxford University Press.
Schmitt, Norbert. 2000. Vocabulary in Language Teaching. New York: Cambridge University Press.
Scrivener, Jim. 2011. Learning Teaching: The Essential Guide to English Language Teaching. 3rd ed. Oxford: Macmillan.
Thornbury, Scott. 2002. How to Teach Vocabulary. Harlow: Pearson Longman.
Watkins Peter. 2005. Learning to Teach English. Peaslake: Delta Publishing.
Webb, Stuart, and Paul Nation. 2017. How Vocabulary Is Learned. 4th ed. Oxford: Oxford University Press.
Seznam doporučené literatury
Brown, H. Douglas. 2014. Principles of English Learning and Teaching. 5th ed. White Plains: Pearson Longman.
Einhorn, Kama. 2001. Easy Engaging ESL Activities and Mini-books For Every Classroom. New York: Scholastic Inc.
Fitzgibbon, Kathleen. 2003. 5 – Minute Daily Practice: Vocabulary. New York: Scholastic Inc.
Harmer, Jeremy. 2007. How to Teach English. 2nd ed. Harlow: Pearson Longman.
Harmer, Jeremy. 2007. The Practice of English Language Teaching. 4th ed. Harlow: Pearson Longman.
Jones, Tamara. 2013. Fifty Ways to Teach Vocabulary: Tips for ESL/EFL Teachers. United States: Wayzgoose Press.
Larsen-Freeman, Diane, and Marti Anderson. 2011. Techniques & Principles in Language Teaching. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press.
Lightbown, Patsy M., and Nina Spada. 2013. How Languages Are Learned. 4th ed. Oxford: Oxford University Press.
Schmitt, Norbert. 2000. Vocabulary in Language Teaching. New York: Cambridge University Press.
Scrivener, Jim. 2011. Learning Teaching: The Essential Guide to English Language Teaching. 3rd ed. Oxford: Macmillan.
Thornbury, Scott. 2002. How to Teach Vocabulary. Harlow: Pearson Longman.
Watkins Peter. 2005. Learning to Teach English. Peaslake: Delta Publishing.
Webb, Stuart, and Paul Nation. 2017. How Vocabulary Is Learned. 4th ed. Oxford: Oxford University Press.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
student představil svou práci, ale nebylo možné opravit nedostatky uvedené v posudcích.