Diplomová práce se zaměřuje na návrh a implementaci systému pro podporu výuky formou
asistence při hodnocení odevzdaných úloh. Hlavním cílem je usnadnit proces hodnocení
odevzdaných řešení a poskytnout lepší zpětnou vazbu studentům.
Teoretická část se věnuje popisu použitých technologií pro vývoj webových aplikací. Také je
zde probrána problematika testování a hodnocení zdrojových kódů. Součástí je i průzkum již
existujících řešeních na trhu.
Praktická část je orientována na popis jednotlivých modulů a analýzu výsledného řešení.
Jednotlivé moduly na straně back-endu jsou popsány z vývojářského hlediska implementace.
Front-end je popsán z hlediska uživatelského zážitku.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the design and implementation of a system for teaching support
in the form of assistance in the evaluation of submitted tasks. The main goal is to facilitate the
process of evaluating submitted assignments and provide better feedback to students.
The theoretical part is dedicated to the description of the technologies used for the development
of web applications. The issue of testing and evaluation of source codes is also discussed here.
It also includes a survey of already existing solutions on the market.
The practical part is oriented towards the description of the individual modules and the analysis
of the resulting solution. Individual modules on the back-end side are described from the
developer's point of view of implementation. The front-end is described in terms of user
experience.
Klíčová slova
Spring Boot, Spring Webflux, React.js, hodnocení zdrojového kódu
Klíčová slova v angličtině
Spring Boot, Spring Webflux, React.js, source code evaluation
Rozsah průvodní práce
86s
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na návrh a implementaci systému pro podporu výuky formou
asistence při hodnocení odevzdaných úloh. Hlavním cílem je usnadnit proces hodnocení
odevzdaných řešení a poskytnout lepší zpětnou vazbu studentům.
Teoretická část se věnuje popisu použitých technologií pro vývoj webových aplikací. Také je
zde probrána problematika testování a hodnocení zdrojových kódů. Součástí je i průzkum již
existujících řešeních na trhu.
Praktická část je orientována na popis jednotlivých modulů a analýzu výsledného řešení.
Jednotlivé moduly na straně back-endu jsou popsány z vývojářského hlediska implementace.
Front-end je popsán z hlediska uživatelského zážitku.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the design and implementation of a system for teaching support
in the form of assistance in the evaluation of submitted tasks. The main goal is to facilitate the
process of evaluating submitted assignments and provide better feedback to students.
The theoretical part is dedicated to the description of the technologies used for the development
of web applications. The issue of testing and evaluation of source codes is also discussed here.
It also includes a survey of already existing solutions on the market.
The practical part is oriented towards the description of the individual modules and the analysis
of the resulting solution. Individual modules on the back-end side are described from the
developer's point of view of implementation. The front-end is described in terms of user
experience.
Klíčová slova
Spring Boot, Spring Webflux, React.js, hodnocení zdrojového kódu
Klíčová slova v angličtině
Spring Boot, Spring Webflux, React.js, source code evaluation
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je navrhnout a implementovat webovou aplikaci pro usnadnění hodnocení odevzdaných prací studentů (např. zápočtů, zkoušek apod).
Předpokladem je navržení systému, který bude disponovat šablonou pro hodnocení s předdefinovanými texty a bude vyučujícímu asistovat při hodnocení nejrůznějších úloh (např. napovídat texty pro hodnocení jednotlivých částí úloh). Šablony mohou být definovány uživatelsky nebo mohou být definovány kombinovaně (částečně automaticky na základě definovaného zdroj. kódu, částečně uživatelsky).
Na výstupu systém poskytne celkové slovní hodnocení úlohy, dále systém bude uchovávat hodnocení se základním statistickým hromadným hodnocení prací z minulosti - jak hromadným, tak pro jednotlivé části úloh za účelem poskytnutí zpětné vazby vyučujícímu.
Předpokladem je, že část systému s hodnocením bude budována v podobě přístupného API také pro možnost vytváření alternativních aplikací.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je navrhnout a implementovat webovou aplikaci pro usnadnění hodnocení odevzdaných prací studentů (např. zápočtů, zkoušek apod).
Předpokladem je navržení systému, který bude disponovat šablonou pro hodnocení s předdefinovanými texty a bude vyučujícímu asistovat při hodnocení nejrůznějších úloh (např. napovídat texty pro hodnocení jednotlivých částí úloh). Šablony mohou být definovány uživatelsky nebo mohou být definovány kombinovaně (částečně automaticky na základě definovaného zdroj. kódu, částečně uživatelsky).
Na výstupu systém poskytne celkové slovní hodnocení úlohy, dále systém bude uchovávat hodnocení se základním statistickým hromadným hodnocení prací z minulosti - jak hromadným, tak pro jednotlivé části úloh za účelem poskytnutí zpětné vazby vyučujícímu.
Předpokladem je, že část systému s hodnocením bude budována v podobě přístupného API také pro možnost vytváření alternativních aplikací.
Seznam doporučené literatury
1. TURNQUIST L. G.Learning Spring Boot 2.0 - Second Edition: Simplify the development of lightning fast applications based on microservices and reactive programming. Packt Publishing, 2017, 370 pp. ISBN978-1786463784.
2. PORCELLO E, BANKS A. Learning React: Modern Patterns for Developing React Apps . O'Reilly Media; 2nd Edition, 2020, 310 pp. ISBN: 978-1492051725.
Seznam doporučené literatury
1. TURNQUIST L. G.Learning Spring Boot 2.0 - Second Edition: Simplify the development of lightning fast applications based on microservices and reactive programming. Packt Publishing, 2017, 370 pp. ISBN978-1786463784.
2. PORCELLO E, BANKS A. Learning React: Modern Patterns for Developing React Apps . O'Reilly Media; 2nd Edition, 2020, 310 pp. ISBN: 978-1492051725.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student výborně prezentoval výsledky své diplomové práce. Reagoval na dotazy a připomínky vedoucího, oponenta i členů komise pro státní závěrečné zkoušky.
Diplomová práce a její obhajoba se věnuje návrhu a implementaci systému pro podporu výuky, konkrétně systému pro asistenci hodnocení studentských prací, který by po nasazení velmi ulehčit práci v předmětech s větším počtem studentů a větším počtem odevzdaných prací v průběhu semestru nebo u zkoušky.
Dle vedoucího diplomové práce vytvořil student komplexní návrh a implementaci systému pro podporu výuky, konkrétně systému pro asistenci hodnocení studentských prací. Aplikace byla otestována na vzorových příkladech.
Dle oponenta je práce zpracována přehledně, splňuje všechny náležitosti závěrečné práce. Student splnil všechny původní cíle své diplomové práce.
Prezentace diplomové práce proběhla na výborné úrovni. Komise pro státní závěrečné zkoušky hodnotila diplomovou práci jako velice vydařenou.
Vynikající diplomová práce, která byla navržena komisí na "Studentskou cenu rektora II. stupně v souladu s čl. 4 odst. 1 písm. b) Stipendijního řádu Univerzity Pardubice.