Práce se zabývá návrhem a realizací natáčení kol zadní nápravy experimentálního vozidla DFJP. Práce obsahuje teoretickou část zabývající se rešerší experimentálního vozidla, elektrických pohonů, snímačů a programovatelného automatu. V praktické části je popsán postup řešení včetně ukázkového programu vytvořeného v prostředí CX-One a zhodnocení výsledků.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the design and implementation of the rear axle wheel steering of the experimental vehicle of the Jan Perner Transport Faculty. The thesis contains a theoretical part dealing with the research of the experimental vehicle, electric drives, sensors, and programmable logic controller. The practical part describes the solution procedure including a sample program developed in the CX-One environment and an evaluation of the results.
Klíčová slova
experimentální vozidlo, elektrické pohony, snímače, PLC, Omron, CX-One.
Práce se zabývá návrhem a realizací natáčení kol zadní nápravy experimentálního vozidla DFJP. Práce obsahuje teoretickou část zabývající se rešerší experimentálního vozidla, elektrických pohonů, snímačů a programovatelného automatu. V praktické části je popsán postup řešení včetně ukázkového programu vytvořeného v prostředí CX-One a zhodnocení výsledků.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the design and implementation of the rear axle wheel steering of the experimental vehicle of the Jan Perner Transport Faculty. The thesis contains a theoretical part dealing with the research of the experimental vehicle, electric drives, sensors, and programmable logic controller. The practical part describes the solution procedure including a sample program developed in the CX-One environment and an evaluation of the results.
Klíčová slova
experimentální vozidlo, elektrické pohony, snímače, PLC, Omron, CX-One.
Cílem práce je návrh a realizace řídicího systému pro řízení natočení kol zadní nápravy experimentálního automobilu DFJP. Natočení kol zadní nápravy bude realizováno elektrickým pohonem. Řízení zadní nápravy bude dostupné ve dvou režimech. V manuálním režimu bude natočení zadní nápravy řízeno pomocí potenciometru. V automatickém režimu bude natočení kol zadní nápravy vycházet z natočení kol přední nápravy a aktuální rychlosti vozidla.
Teoretická část práce se bude zabývat stručnou rešerší elektrických pohonů, snímačů rychlosti, snímačů úhlu natočení a stanovením matematických vztahů potřebných pro realizaci návrhu.
Praktická část bude obsahovat návrh a popis elektronického zapojení jednotlivých členů řídicího systému, popis řídicích algoritmů, experimentální ověření funkce a zhodnocení výsledků.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je návrh a realizace řídicího systému pro řízení natočení kol zadní nápravy experimentálního automobilu DFJP. Natočení kol zadní nápravy bude realizováno elektrickým pohonem. Řízení zadní nápravy bude dostupné ve dvou režimech. V manuálním režimu bude natočení zadní nápravy řízeno pomocí potenciometru. V automatickém režimu bude natočení kol zadní nápravy vycházet z natočení kol přední nápravy a aktuální rychlosti vozidla.
Teoretická část práce se bude zabývat stručnou rešerší elektrických pohonů, snímačů rychlosti, snímačů úhlu natočení a stanovením matematických vztahů potřebných pro realizaci návrhu.
Praktická část bude obsahovat návrh a popis elektronického zapojení jednotlivých členů řídicího systému, popis řídicích algoritmů, experimentální ověření funkce a zhodnocení výsledků.
Seznam doporučené literatury
ŠMEJKAL, Ladislav. PLC a automatizace. Praha: BEN - technická literatura, 2005. ISBN 80-7300-087-3.
MAIXNER, L. a kol., Mechatronika, Brno, Computer Press, 2006, ISBN 80-251-1299-3
Seznam doporučené literatury
ŠMEJKAL, Ladislav. PLC a automatizace. Praha: BEN - technická literatura, 2005. ISBN 80-7300-087-3.
MAIXNER, L. a kol., Mechatronika, Brno, Computer Press, 2006, ISBN 80-251-1299-3
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Cílem bakalářské práce byl návrh a realizace řídicího systému pro řízení natočení kol zadní nápravy experimentálního vozidla DFJP. Výsledkem práce je kompletní program programovatelného logického automatu pro řízení úhlu natočení kol zadní nápravy ve dvou režimech. Student prokázal schopnost programování logických automatů a chápání funkce jednotlivých součástí regulačního řetězce. Práce by mohla být rozšířena o menší diskusi použitých metod, snímačů nebo řícicího systému a jejich nedostatků. Cíle bakalářské práce byly splněny.