Předmětem diplomové práce je zhodnocení efektivity 48V Mild hybridní jednotky městského autobusu v provozu z hlediska spotřeby paliva. Teoretická část popisuje vznik a význam 48V sítě silničních vozidel. Uvádí rozdělení vozidel z pohledu hybridizace, charakteristiku a funkcionalitu vybraných komponentů a informuje o současných předních výrobcích hybridních autobusů. Zahrnuje také způsoby měření spotřeby paliva, vybrané standardizované jízdní cykly a faktory ovlivňující spotřebu paliva. Rovněž přibližuje pohled na budoucnost v oblasti vývoje a snižování emisí autobusů.
Úvod praktické části patří popisu experimentálního vozidla a dílčích funkcí hybridního systému. Následuje experiment s cílem posoudit efektivitu mild hybridní jednotky z pohledu spotřeby paliva. Ten je proveden dle standardizovaného projektu SORT včetně měření v reálném provozu za účelem prověření naměřených hodnot a funkcionality vozidla.
Anotace v angličtině
The subject of the thesis is evaluation of the efficiency 48V Mild hybrid city bus unit in real operation in terms of fuel consumption. The theoretical part describes the origin and importance of 48V network of road vehicles. Describes distribution of vehicles from hybridization point of view, includes characteristics and functionality of selected components and presents current leading manufactures of hybrid buses. It also includes part describing fuel measuring methods and their application in standardized driving cycles including factors affecting the fuel consumption. It also looks to the future of the development and bus emissions reduction.
The introduction of practical part describes the experimental vehicle and functionality of hybrid system parts. Following is experiment with aim of the efficiency of mild hybrid unit in terms of fuel consumption. That was done according to standardized SORT project include test in the real operation with aim to verify measured values and vehicle functionality.
Klíčová slova
mild hybrid, spotřeba paliva, centrální rekuperační jednotka, stop start
Klíčová slova v angličtině
mild hybrid, fuel consumption, central recuperation unit, stop start
Rozsah průvodní práce
99 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem diplomové práce je zhodnocení efektivity 48V Mild hybridní jednotky městského autobusu v provozu z hlediska spotřeby paliva. Teoretická část popisuje vznik a význam 48V sítě silničních vozidel. Uvádí rozdělení vozidel z pohledu hybridizace, charakteristiku a funkcionalitu vybraných komponentů a informuje o současných předních výrobcích hybridních autobusů. Zahrnuje také způsoby měření spotřeby paliva, vybrané standardizované jízdní cykly a faktory ovlivňující spotřebu paliva. Rovněž přibližuje pohled na budoucnost v oblasti vývoje a snižování emisí autobusů.
Úvod praktické části patří popisu experimentálního vozidla a dílčích funkcí hybridního systému. Následuje experiment s cílem posoudit efektivitu mild hybridní jednotky z pohledu spotřeby paliva. Ten je proveden dle standardizovaného projektu SORT včetně měření v reálném provozu za účelem prověření naměřených hodnot a funkcionality vozidla.
Anotace v angličtině
The subject of the thesis is evaluation of the efficiency 48V Mild hybrid city bus unit in real operation in terms of fuel consumption. The theoretical part describes the origin and importance of 48V network of road vehicles. Describes distribution of vehicles from hybridization point of view, includes characteristics and functionality of selected components and presents current leading manufactures of hybrid buses. It also includes part describing fuel measuring methods and their application in standardized driving cycles including factors affecting the fuel consumption. It also looks to the future of the development and bus emissions reduction.
The introduction of practical part describes the experimental vehicle and functionality of hybrid system parts. Following is experiment with aim of the efficiency of mild hybrid unit in terms of fuel consumption. That was done according to standardized SORT project include test in the real operation with aim to verify measured values and vehicle functionality.
Klíčová slova
mild hybrid, spotřeba paliva, centrální rekuperační jednotka, stop start
Klíčová slova v angličtině
mild hybrid, fuel consumption, central recuperation unit, stop start
Zásady pro vypracování
V diplomové práci je třeba v rámci teoretické části zpracovat následující oblasti:
1) Analýza současného stavu z hlediska hybridních jednotek autobusů.
2) Standardy a postupy měření spotřeby paliva.
3) Vlivy mající dopad na spotřebu paliva autobusů.
4) Nástin budoucího vývoje v oblasti snižování emisí autobusů.
V praktické části je vyžadováno zpracovat oblasti:
5) Popis zástavby 48V mild hybridní jednotky v experimentálním vozidle.
6) Jízdní zkoušky pro ověření efektu 48V mild hybridní jednotky z hlediska spotřeby paliva.
7) Prověření experimentálně naměřených hodnot a porovnaní s naměřenými daty z reálného provozu.
Na závěr je třeba zjištěné poznatky shrnout a případně diskutovat v závěru.
Zásady pro vypracování
V diplomové práci je třeba v rámci teoretické části zpracovat následující oblasti:
1) Analýza současného stavu z hlediska hybridních jednotek autobusů.
2) Standardy a postupy měření spotřeby paliva.
3) Vlivy mající dopad na spotřebu paliva autobusů.
4) Nástin budoucího vývoje v oblasti snižování emisí autobusů.
V praktické části je vyžadováno zpracovat oblasti:
5) Popis zástavby 48V mild hybridní jednotky v experimentálním vozidle.
6) Jízdní zkoušky pro ověření efektu 48V mild hybridní jednotky z hlediska spotřeby paliva.
7) Prověření experimentálně naměřených hodnot a porovnaní s naměřenými daty z reálného provozu.
Na závěr je třeba zjištěné poznatky shrnout a případně diskutovat v závěru.
Seznam doporučené literatury
\matsymb{lbrack}1\matsymb{rbrack}\matsymb{,}KAMEŠ, J.: Hybridní a elektrické pohony automobilů. Praha: Kameš Josef, 2015. 269 s., ISBN 2013-11-14-1.
\matsymb{lbrack}2\matsymb{rbrack}\matsymb{,}VLK, F.: Alternativní pohony motorových vozidel. Brno: František Vlk, 2004.
Seznam doporučené literatury
\matsymb{lbrack}1\matsymb{rbrack}\matsymb{,}KAMEŠ, J.: Hybridní a elektrické pohony automobilů. Praha: Kameš Josef, 2015. 269 s., ISBN 2013-11-14-1.
\matsymb{lbrack}2\matsymb{rbrack}\matsymb{,}VLK, F.: Alternativní pohony motorových vozidel. Brno: František Vlk, 2004.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Odůvodnění nezveřejnění VŠKP
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student přednesl obhajobu své diplomové práce. Vyčerpávajícím způsobem zodpověděl otázky z oponentního posudku i doplňující otázky členů komise.