Bakalářská práce se věnuje tvorbě počítačové 2D RPG hry s názvem Začarovaný les. Bude v ní nejprve představen C# framework MonoGame, který tato hra využívá a rozebrány jeho hlavní části, které jsou při vývoji této hry využity. Rovněž budou rozebrány klíčové části kódu samotné hry. Zdrojový kód lze nalézt na uložišti Github, kde je kompletně dostupný, stejně tak i příručka a dokumentace hry. Tato práce tedy může sloužit jako berlička, pro vytvoření podobného stylu hry v tomto frameworku.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is devoted to the creation of a computer 2D RPG game called Enchanted Forest. It will first introduce the C# framework MonoGame, which this game uses, and analyze its main parts, that are used in the development of this game. Key parts of the game code itself will also be broken down. The source code can be found on the Github repository, where it is fully accessible, as well as the game's manual and documentation. This work can serve as a crutch to create a similar style of pc game in this framework.
Klíčová slova
počítačová hra, framework MonoGame, RPG, programovací jazyk C#, vývoj počítačových her, programování her, uložiště Github
Klíčová slova v angličtině
computer game, framework MonoGame, RPG, C# programming language, pc game development, game programing, Github repository
Rozsah průvodní práce
45 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje tvorbě počítačové 2D RPG hry s názvem Začarovaný les. Bude v ní nejprve představen C# framework MonoGame, který tato hra využívá a rozebrány jeho hlavní části, které jsou při vývoji této hry využity. Rovněž budou rozebrány klíčové části kódu samotné hry. Zdrojový kód lze nalézt na uložišti Github, kde je kompletně dostupný, stejně tak i příručka a dokumentace hry. Tato práce tedy může sloužit jako berlička, pro vytvoření podobného stylu hry v tomto frameworku.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is devoted to the creation of a computer 2D RPG game called Enchanted Forest. It will first introduce the C# framework MonoGame, which this game uses, and analyze its main parts, that are used in the development of this game. Key parts of the game code itself will also be broken down. The source code can be found on the Github repository, where it is fully accessible, as well as the game's manual and documentation. This work can serve as a crutch to create a similar style of pc game in this framework.
Klíčová slova
počítačová hra, framework MonoGame, RPG, programovací jazyk C#, vývoj počítačových her, programování her, uložiště Github
Klíčová slova v angličtině
computer game, framework MonoGame, RPG, C# programming language, pc game development, game programing, Github repository
Zásady pro vypracování
V teoretické části bude představen framework Monogame, který byl použit při tvorbě této hry. Rozebrány budou některé klíčové části kódu, použité datové struktury, systém ukládání a načítání hry apod. Implementační část obsahuje samotný kód hry v jazyce C#, který bude zveřejněný na stránce Github. Bude vytvořen herní manuál pro rychlé pochopení principu hry, schopností jednotlivých postav, představení významu atributů a jejich roli ve hře.
Zásady pro vypracování
V teoretické části bude představen framework Monogame, který byl použit při tvorbě této hry. Rozebrány budou některé klíčové části kódu, použité datové struktury, systém ukládání a načítání hry apod. Implementační část obsahuje samotný kód hry v jazyce C#, který bude zveřejněný na stránce Github. Bude vytvořen herní manuál pro rychlé pochopení principu hry, schopností jednotlivých postav, představení významu atributů a jejich roli ve hře.
Seznam doporučené literatury
THE MONOGAME TEAM. MonoGame documentation [online]. 2012 [cit. 2023-10-19]. Dostupné z: https://docs.monogame.net/ SALIN, Louis a Rami MORRAR. Game Development with MonoGame [online]. Apress Berkeley, CA, 2021 [cit. 2023-10-19]. ISBN 978-1-4842-7771-3. Dostupné z: https://doi.org/10.1007/978-1-4842-7771-3 PAVLEAS, Jebediah, Jack KENG-WEI CHANG, Kelvin SUNG a Robert ZHU. Learn 2D Game Development with C# [online]. Apress Berkeley, CA, 2014 [cit. 2023-10-19]. ISBN 978-1-4302-6605-1. Dostupné z: https://doi.org/10.1007/978-1-4842-7771-3
Seznam doporučené literatury
THE MONOGAME TEAM. MonoGame documentation [online]. 2012 [cit. 2023-10-19]. Dostupné z: https://docs.monogame.net/ SALIN, Louis a Rami MORRAR. Game Development with MonoGame [online]. Apress Berkeley, CA, 2021 [cit. 2023-10-19]. ISBN 978-1-4842-7771-3. Dostupné z: https://doi.org/10.1007/978-1-4842-7771-3 PAVLEAS, Jebediah, Jack KENG-WEI CHANG, Kelvin SUNG a Robert ZHU. Learn 2D Game Development with C# [online]. Apress Berkeley, CA, 2014 [cit. 2023-10-19]. ISBN 978-1-4302-6605-1. Dostupné z: https://doi.org/10.1007/978-1-4842-7771-3
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Cílem bakalářské práce bylo vytvořit počítačovou hru 2D s názvem Začarovaný les. Hra byla tvořena pomocí frameworku MonoGame.
V práci student uvedl i ukázky zdrojových kódů. Vedoucí vyzdvihl využití vlastní grafiky.
Student výborně prezentoval výsledky své bakalářské práce a při obhajobě použil názorné ukázky.