Předmětem diplomové práce bylo navrhnout rekonstrukci železniční stanice Okříšky. Byly
vypracovány a posouzeny 4 varianty, které splňují současné normy a předpisy s ohledem na
současné a předpokládané budoucí požadavky osobní a nákladní přepravy. Byly navrženy: nová
nástupiště s nástupní hranou 550 mm nad TK, bezbariérové přístupy k nástupištím, zvýšená
návrhová rychlost v dopravních kolejích, kde byla rychlost 40 km/h a úprava železniční
infrastruktury pro nákladní vlaky délky 740 m.
Anotace v angličtině
The subject of the diploma thesis was to design the reconstruction of the Okříšky railway station.
Have been developed 4 variants and assessed that meet current standards and regulations
with regard to current and anticipated future requirements for passenger and freight transport.
The following were designed: new platforms with a boarding edge 550 mm above the top of
rail, barrier-free access to the platforms, increased design speed in the tracks, where the speed
was 40 km/h and modification of the railway infrastructure for freight trains 740 m long.
Klíčová slova
Rekonstrukce, Okříšky, železniční stanice, kolejový svršek, výhybky, nástupiště
Předmětem diplomové práce bylo navrhnout rekonstrukci železniční stanice Okříšky. Byly
vypracovány a posouzeny 4 varianty, které splňují současné normy a předpisy s ohledem na
současné a předpokládané budoucí požadavky osobní a nákladní přepravy. Byly navrženy: nová
nástupiště s nástupní hranou 550 mm nad TK, bezbariérové přístupy k nástupištím, zvýšená
návrhová rychlost v dopravních kolejích, kde byla rychlost 40 km/h a úprava železniční
infrastruktury pro nákladní vlaky délky 740 m.
Anotace v angličtině
The subject of the diploma thesis was to design the reconstruction of the Okříšky railway station.
Have been developed 4 variants and assessed that meet current standards and regulations
with regard to current and anticipated future requirements for passenger and freight transport.
The following were designed: new platforms with a boarding edge 550 mm above the top of
rail, barrier-free access to the platforms, increased design speed in the tracks, where the speed
was 40 km/h and modification of the railway infrastructure for freight trains 740 m long.
Klíčová slova
Rekonstrukce, Okříšky, železniční stanice, kolejový svršek, výhybky, nástupiště
Navrhněte rekonstrukci žst. Okříšky s ohledem na potřeby železniční osobní i nákladní železniční přepravu ve střednědobém výhledu, zohledněte stávající požadavky na zařízení pro osobní přepravu. Navržený rozsah infrastruktury zdůvodněte. Zvažte zachování stávající disposice s ostrovním umístěním výpravní budovy. Návrh vypracujte v těchto přílohách:
Dopravní schéma – min. 4 varianty
Situace zvolené varianty úprav žst. 1 : 1000
Vzorový příčný řez 1 : 50
Podélný řez v hlavní dopravní koleji 1 : 1 000/100
Technická zpráva
Zásady pro vypracování
Navrhněte rekonstrukci žst. Okříšky s ohledem na potřeby železniční osobní i nákladní železniční přepravu ve střednědobém výhledu, zohledněte stávající požadavky na zařízení pro osobní přepravu. Navržený rozsah infrastruktury zdůvodněte. Zvažte zachování stávající disposice s ostrovním umístěním výpravní budovy. Návrh vypracujte v těchto přílohách:
Dopravní schéma – min. 4 varianty
Situace zvolené varianty úprav žst. 1 : 1000
Vzorový příčný řez 1 : 50
Podélný řez v hlavní dopravní koleji 1 : 1 000/100
Technická zpráva
Seznam doporučené literatury
ČSN 73 6360
ČSN 73 4959
Seznam doporučené literatury
ČSN 73 6360
ČSN 73 4959
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, plány, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uchazeč prezentoval komisi hlavní výsledky a závěry své diplomové práce. Po prezentaci diplomové práce zodpověděl dotazy vedoucího a připomínky oponenta diplomové práce (uvedeny v posudcích práce). V diskusi o diplomové práci podrobně zodpověděl všechny dotazy členů komise.