Tato bakalářská práce nese název "Znalosti dívek druhého stupně základní školy o menstruaci." Je rozdělena na část teoretickou a průzkumnou.
Teoretická část práce sumarizuje poznatky týkající se vývoje v období dospívání. Druhá kapitola se zabývá menstruací, se zaměřením na fyziologii menstruačního cyklu, jeho poruchy, hygienu během menstruace a menstruační pomůcky. Poslední kapitola se věnuje sexuální výchově.
Průzkumná část zjišťuje znalosti dívek druhého stupně základní školy o menstruaci. Obsahuje vyhodnocení anonymního dotazníkového šetření. Průzkumné šetření se skládalo ze 2 totožných dotazníků (tzv. pretest a posttest) a z edukační lekce. Dívkám byl rozdán pretest, poté přednesena edukační lekce a nakonec rozdán posttest. U respondentek byly zkoumány znalosti před edukační lekcí a následně porovnány se znalostmi po edukační lekci.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is called "The lower-secondary school girls' knowledge of menstruation". It is divided into a theoretical and a practical part.
The theoretical part summarizes the findings related to development in the adolescent period. The second chapter deals with the menstruation with a focus on the physiology of the menstruation cycle, its disorders, the hygiene during the menstruation and the menstruation aids. The last chapter deals with the sexual education.
The practical part examines the knowledge of lower-secondary school girls about menstruation. It contains the evaluation of a survey in which forty respondents participated. The survey consisted of two identical questionnaires (pretest and posttest) and an educational lecture. The pretest was given to participants, then the lesson was held, and after it, they got the posttest.
Tato bakalářská práce nese název "Znalosti dívek druhého stupně základní školy o menstruaci." Je rozdělena na část teoretickou a průzkumnou.
Teoretická část práce sumarizuje poznatky týkající se vývoje v období dospívání. Druhá kapitola se zabývá menstruací, se zaměřením na fyziologii menstruačního cyklu, jeho poruchy, hygienu během menstruace a menstruační pomůcky. Poslední kapitola se věnuje sexuální výchově.
Průzkumná část zjišťuje znalosti dívek druhého stupně základní školy o menstruaci. Obsahuje vyhodnocení anonymního dotazníkového šetření. Průzkumné šetření se skládalo ze 2 totožných dotazníků (tzv. pretest a posttest) a z edukační lekce. Dívkám byl rozdán pretest, poté přednesena edukační lekce a nakonec rozdán posttest. U respondentek byly zkoumány znalosti před edukační lekcí a následně porovnány se znalostmi po edukační lekci.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is called "The lower-secondary school girls' knowledge of menstruation". It is divided into a theoretical and a practical part.
The theoretical part summarizes the findings related to development in the adolescent period. The second chapter deals with the menstruation with a focus on the physiology of the menstruation cycle, its disorders, the hygiene during the menstruation and the menstruation aids. The last chapter deals with the sexual education.
The practical part examines the knowledge of lower-secondary school girls about menstruation. It contains the evaluation of a survey in which forty respondents participated. The survey consisted of two identical questionnaires (pretest and posttest) and an educational lecture. The pretest was given to participants, then the lesson was held, and after it, they got the posttest.
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. HOŘEJŠÍ, Jan a kol. Dětská gynekologie. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2017, 302 s. ISBN 978-80-204-4027-3.
2. HODICKÁ, Zuzana, REJDOVÁ, Ingrid a KADLECOVÁ, Jana. Poruchy menstruačního cyklu u dospívajících dívek a jejich léčba. Pediatrie pro praxi [online], 2015, 16 (3). [cit. 22. 11. 2021]. ISSN 1803-5264 Dostupné z: https://www.pediatriepropraxi.cz/pdfs/ped/2015/03/14.pdf.
3. KUDELA, Milan. Základy gynekologie a porodnictví: pro posluchače lékařské fakulty. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2011, 273 s. ISBN 978-802-4419-756.
4. ROZTOČIL, Aleš a kol. Moderní gynekologie. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 508 s. ISBN 978-802-4728-322.
5. ŠPAČEK, Jiří a kol. Vybrané kapitoly z gynekologie. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2018, 676 s. ISBN 978-80-204-4646-6.
6. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie, dětství a dospívání. 2. vyd. Praha: Karolinum, 2012, 531 s. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
1. HOŘEJŠÍ, Jan a kol. Dětská gynekologie. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2017, 302 s. ISBN 978-80-204-4027-3.
2. HODICKÁ, Zuzana, REJDOVÁ, Ingrid a KADLECOVÁ, Jana. Poruchy menstruačního cyklu u dospívajících dívek a jejich léčba. Pediatrie pro praxi [online], 2015, 16 (3). [cit. 22. 11. 2021]. ISSN 1803-5264 Dostupné z: https://www.pediatriepropraxi.cz/pdfs/ped/2015/03/14.pdf.
3. KUDELA, Milan. Základy gynekologie a porodnictví: pro posluchače lékařské fakulty. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2011, 273 s. ISBN 978-802-4419-756.
4. ROZTOČIL, Aleš a kol. Moderní gynekologie. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 508 s. ISBN 978-802-4728-322.
5. ŠPAČEK, Jiří a kol. Vybrané kapitoly z gynekologie. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2018, 676 s. ISBN 978-80-204-4646-6.
6. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie, dětství a dospívání. 2. vyd. Praha: Karolinum, 2012, 531 s. ISBN 978-80-246-2153-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student/ka úspěšně obhájil/a bakalářskou práci, odpověděl/a na doplňující otázky oponenta.