Diplomová práce se zabývá podnikovou reputací se zaměřením na identifikaci nástrojů vytváření reputace chemických podniků u veřejnosti. První část práce představuje rešerši odborné literatury, kdy je nejprve definován pojem reputace podniku a jsou vymezeny přínosy a význam pozitivní reputace pro podnik. Navazující teoretická část se zabývá budováním reputace podniku a jsou zde identifikovány a hlouběji popsány jednotlivé nástroje vytváření reputace podniku. Na základě odborné rešerše jsou navržena kritéria pravděpodobně důležitá pro posuzování podnikové reputace veřejností.
Praktická část práce prezentuje výsledky primárního kvantitativního výzkumu, jehož cílem bylo zjistit skutečnou důležitost navrhovaných kritérií z pohledu veřejnosti a identifikovat rozdíly ve vnímané důležitosti v závislosti na charakteristikách respondentů. Získané informace jsou analyzovány a vyhodnoceny. Na základě výsledků výzkumu bylo u navržených kritérií hodnocení reputace prokázána jejich relativní důležitost pro veřejnost a seznam byl doporučen k využití u podniků chemického průmyslu k řízení jejich reputace u veřejnosti.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the issue of corporate reputation with the focus on the identification of instruments used for corporate reputation building. The first part of the thesis presents research of academic literature and defines the term corporate reputation and specifies the importance of a good reputation for a company. The following theoretical part is dedicated to a description of tools used for positive corporate reputation building. This part concludes with a list of criteria that as per academic literature affect the public perception of a chemical company.
The practical part of the thesis presents the results of a primary quantitative research, which aimed to determine the actual importance of the literature-purposed criteria among the public. The information obtained from the research is analysed and evaluated. Based on the results, the criteria were proven to be important in the eyes of public and the list was recommended to be used by chemical firms in order to help them build and manage their reputation among public.
corporate reputation, chemical industry, corporate identity, CSR
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá podnikovou reputací se zaměřením na identifikaci nástrojů vytváření reputace chemických podniků u veřejnosti. První část práce představuje rešerši odborné literatury, kdy je nejprve definován pojem reputace podniku a jsou vymezeny přínosy a význam pozitivní reputace pro podnik. Navazující teoretická část se zabývá budováním reputace podniku a jsou zde identifikovány a hlouběji popsány jednotlivé nástroje vytváření reputace podniku. Na základě odborné rešerše jsou navržena kritéria pravděpodobně důležitá pro posuzování podnikové reputace veřejností.
Praktická část práce prezentuje výsledky primárního kvantitativního výzkumu, jehož cílem bylo zjistit skutečnou důležitost navrhovaných kritérií z pohledu veřejnosti a identifikovat rozdíly ve vnímané důležitosti v závislosti na charakteristikách respondentů. Získané informace jsou analyzovány a vyhodnoceny. Na základě výsledků výzkumu bylo u navržených kritérií hodnocení reputace prokázána jejich relativní důležitost pro veřejnost a seznam byl doporučen k využití u podniků chemického průmyslu k řízení jejich reputace u veřejnosti.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the issue of corporate reputation with the focus on the identification of instruments used for corporate reputation building. The first part of the thesis presents research of academic literature and defines the term corporate reputation and specifies the importance of a good reputation for a company. The following theoretical part is dedicated to a description of tools used for positive corporate reputation building. This part concludes with a list of criteria that as per academic literature affect the public perception of a chemical company.
The practical part of the thesis presents the results of a primary quantitative research, which aimed to determine the actual importance of the literature-purposed criteria among the public. The information obtained from the research is analysed and evaluated. Based on the results, the criteria were proven to be important in the eyes of public and the list was recommended to be used by chemical firms in order to help them build and manage their reputation among public.
corporate reputation, chemical industry, corporate identity, CSR
Zásady pro vypracování
Vymezení pojmů reputace podniku, image podniku a reputation management.
Popis literaturou doporučovaných nástrojů vhodných pro budování pozitivní reputace podniku se zaměřením na složky identity podniku a prvky společenské odpovědnosti podniků.
Návrh seznamu pravděpodobně důležitých nástrojů pro budování pozitivní reputace chemických podniků u veřejnosti.
Provedení primárního výzkumu s cílem zjistit skutečnou důležitost navržených nástrojů při posuzování reputace chemického podniku z hlediska veřejnosti.
Statistická analýza získaných dat.
Vyhodnocení a závěr.
Zásady pro vypracování
Vymezení pojmů reputace podniku, image podniku a reputation management.
Popis literaturou doporučovaných nástrojů vhodných pro budování pozitivní reputace podniku se zaměřením na složky identity podniku a prvky společenské odpovědnosti podniků.
Návrh seznamu pravděpodobně důležitých nástrojů pro budování pozitivní reputace chemických podniků u veřejnosti.
Provedení primárního výzkumu s cílem zjistit skutečnou důležitost navržených nástrojů při posuzování reputace chemického podniku z hlediska veřejnosti.
Statistická analýza získaných dat.
Vyhodnocení a závěr.
Seznam doporučené literatury
Vysekalová, J., Mikeš, J. Binar, J. (2020) Image a firemní identita. 2. vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-2841-9
Tetřevová, L. a kol. (2017) Společenská odpovědnost firem společensky citlivých odvětví. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0285-3.
Almeida, M., Coelho, A. (2019). The Antecedents of Corporate Reputation and Image and Their Impacts on Employee Commitment and Performance: The Moderating Role of CSR. Corporate Reputation Review, 22(1), 10-25. doi:10.1057/s41299-018-0053-8
Doorley, J., Garcia, H. (2020) Reputation Management. New York: Routledge. ISBN 9781351235020.
Pritchard, M., Wilson, T. (2018) Building corporate reputation through consumer responses to green new products. Journal of Brand Management. 25(1), 38-52. doi:10.1057/s41262-017-0071-3
de Pelsmacker, P., Geuens, M., Van Den Bergh, J. (2013) Marketing Communications: A European Perspective. UK: Pearson Education. ISBN 978-0-273-77324-5.
Seznam doporučené literatury
Vysekalová, J., Mikeš, J. Binar, J. (2020) Image a firemní identita. 2. vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-2841-9
Tetřevová, L. a kol. (2017) Společenská odpovědnost firem společensky citlivých odvětví. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0285-3.
Almeida, M., Coelho, A. (2019). The Antecedents of Corporate Reputation and Image and Their Impacts on Employee Commitment and Performance: The Moderating Role of CSR. Corporate Reputation Review, 22(1), 10-25. doi:10.1057/s41299-018-0053-8
Doorley, J., Garcia, H. (2020) Reputation Management. New York: Routledge. ISBN 9781351235020.
Pritchard, M., Wilson, T. (2018) Building corporate reputation through consumer responses to green new products. Journal of Brand Management. 25(1), 38-52. doi:10.1057/s41262-017-0071-3
de Pelsmacker, P., Geuens, M., Van Den Bergh, J. (2013) Marketing Communications: A European Perspective. UK: Pearson Education. ISBN 978-0-273-77324-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Z jakých prací jste vycházela při tvorbě Tabulky 1? Jaká byla struktura oslovených respondentů a jakým způsobem jste sbírala data? Lze vzorek respondentů považovat za náhodný a lze zevšeobecnit zjištěné výsledky výzkumu?