Cílem této diplomové práce je zjišťování a návrhy změny kapacity traťového úseku Brno-Maloměřice St.3 - Tišnov. Nejprve je tento úsek prezentován z hlediska dopravní infrastruktury, charakteru a intenzity současného provozu. Dále je provedeno analytickou metodou zjišťování propustnosti traťových kolejí, kapacita staničních kolejí a zhlaví. Metodou separátní simulace je provedeno zjišťování kapacity vybraných zhlaví. Jsou navrženy úpravy infrastruktury a organizace provozu.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to determine the capacity of the railway track section Brno-Maloměřice St.3 - Tišnov (CZ) and to suggest changes of the capacity. First, this section is presented as far as transport infrastructure, current traffic and its intensity is concerned. Using analytical method the throughtput of interstation tracks, the capacity of station tracks and junctions is detected. The method of separate simulation is used to determine the capacity of selected junctions. Modifications to the infrastructure and traffic organization are proposed.
Klíčová slova
kapacita, propustnost, železnice, IDS JMK, řízení provozu, výluky
Cílem této diplomové práce je zjišťování a návrhy změny kapacity traťového úseku Brno-Maloměřice St.3 - Tišnov. Nejprve je tento úsek prezentován z hlediska dopravní infrastruktury, charakteru a intenzity současného provozu. Dále je provedeno analytickou metodou zjišťování propustnosti traťových kolejí, kapacita staničních kolejí a zhlaví. Metodou separátní simulace je provedeno zjišťování kapacity vybraných zhlaví. Jsou navrženy úpravy infrastruktury a organizace provozu.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to determine the capacity of the railway track section Brno-Maloměřice St.3 - Tišnov (CZ) and to suggest changes of the capacity. First, this section is presented as far as transport infrastructure, current traffic and its intensity is concerned. Using analytical method the throughtput of interstation tracks, the capacity of station tracks and junctions is detected. The method of separate simulation is used to determine the capacity of selected junctions. Modifications to the infrastructure and traffic organization are proposed.
Klíčová slova
kapacita, propustnost, železnice, IDS JMK, řízení provozu, výluky
1. Charakteristika traťového úseku Brno Maloměřice St.3 – Tišnov
2. Analýza kapacity za současného stavu
3. Návrhy na změnu kapacity a jejich posouzení
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
1. Charakteristika traťového úseku Brno Maloměřice St.3 – Tišnov
2. Analýza kapacity za současného stavu
3. Návrhy na změnu kapacity a jejich posouzení
Závěr
Seznam doporučené literatury
Molková T. a kol. Kapacita železničních tratí. Pardubice, 2010. ISBN 978-80-7395-317-1.
Bulíček, J. - Drdla, P. Studijní opora předmětu Kapacita a propustnost železniční dopravy. Studijní opora s příklady.. Pardubice, 2017.
Borndörfer, R. et al. Handbook of optimization in the railway industry. Cham, Switzerland: Springer International Publishing, 2018. International series in operations research & management science, volume 268. ISBN 978-3-319-72152-1.
Dokumenty a předpisy Správy železnic, s. o. SŽ (SŽDC) Sm 124; SŽ (ČSD) D 24; Staniční řády žst. Brno-Maloměřice, Kuřim, Tišnov; Tabulky traťových poměrů
Seznam doporučené literatury
Molková T. a kol. Kapacita železničních tratí. Pardubice, 2010. ISBN 978-80-7395-317-1.
Bulíček, J. - Drdla, P. Studijní opora předmětu Kapacita a propustnost železniční dopravy. Studijní opora s příklady.. Pardubice, 2017.
Borndörfer, R. et al. Handbook of optimization in the railway industry. Cham, Switzerland: Springer International Publishing, 2018. International series in operations research & management science, volume 268. ISBN 978-3-319-72152-1.
Dokumenty a předpisy Správy železnic, s. o. SŽ (SŽDC) Sm 124; SŽ (ČSD) D 24; Staniční řády žst. Brno-Maloměřice, Kuřim, Tišnov; Tabulky traťových poměrů
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant přednesl ucelenou a logicky uspořádanou obhajobu své diplomové práce. V ní dokázal přesvědčivým způsobem obhájit závěry svých řešení. Na připomínky oponenta reagoval správně a v plném rozsahu je zodpověděl. U doplňkových otázek prokázal schopnost logického myšlení, pohotové reakce, jasného a srozumitelného vysvětlení.