Tato práce se zabývá simulací spotřeby akumulátorového vozidla na železniční trati z Tábora do Bechyně. V teoretické části seznamuje čtenáře se samotnou tratí a simulovaným vozidlem, včetně obecného popisu a příkladů skutečných aku vozidel. Dále je v této práci popsána problematika trakčních výpočtů, na jejichž základě byl sestaven simulační program v Matlabu. Cílem práce je určení spotřeby vozidla a posouzení vhodnosti nasazení na tuto trať v porovnání se současným elektrickým provozem.
Anotace v angličtině
This thesis deals with simulation verification of electricity consumption on the railway line from Tábor to Bechyně. In the theoretical part, the thesis introduces the reader with the railway line and the simulated vehicle, including a general description and example of really battery rail vehicle. Furthermore, there is described a problematics of traction calculation, based on which was created simulation software in Matlab. The aim of this thesis is detection of elektricity consumption and the suitability assessment to use this vehicle on this line in comparison with actual electrical operation.
Tato práce se zabývá simulací spotřeby akumulátorového vozidla na železniční trati z Tábora do Bechyně. V teoretické části seznamuje čtenáře se samotnou tratí a simulovaným vozidlem, včetně obecného popisu a příkladů skutečných aku vozidel. Dále je v této práci popsána problematika trakčních výpočtů, na jejichž základě byl sestaven simulační program v Matlabu. Cílem práce je určení spotřeby vozidla a posouzení vhodnosti nasazení na tuto trať v porovnání se současným elektrickým provozem.
Anotace v angličtině
This thesis deals with simulation verification of electricity consumption on the railway line from Tábor to Bechyně. In the theoretical part, the thesis introduces the reader with the railway line and the simulated vehicle, including a general description and example of really battery rail vehicle. Furthermore, there is described a problematics of traction calculation, based on which was created simulation software in Matlab. The aim of this thesis is detection of elektricity consumption and the suitability assessment to use this vehicle on this line in comparison with actual electrical operation.