Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu aktivit společenské odpovědnosti a jejich vliv na spokojenost zaměstnanců. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část se zabývá teoretickým vymezením pojmu společenská odpovědnost, pilíře CSR, historie CSR a také pojmy, které s konceptem souvisí. Ve druhé části jsou sepsány konkrétní aktivity vybrané společnosti. V závěru práce je proveden průzkum o povědomí CSR a aktivitách společnosti a jejich vliv na pracovní spokojenost zaměstnanců.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the analysis of social responsibility activities and their effect on employee satisfaction. The thesis is divided into two main parts. The first part deals with the theoretical definition of the concept of social responsibility, the pillars of CSR, the history of CSR, as well as terms related to the concept. In the second part, specific activities of the selected company are written down. At the end of the work, a survey is conducted on CSR awareness and company activities and their impact on employee job satisfaction.
Social responsibility, triple-bottom-line, history of CSR, stakeholders, employee satisfaction, CSR activities, Iveco Czech Republic
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu aktivit společenské odpovědnosti a jejich vliv na spokojenost zaměstnanců. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část se zabývá teoretickým vymezením pojmu společenská odpovědnost, pilíře CSR, historie CSR a také pojmy, které s konceptem souvisí. Ve druhé části jsou sepsány konkrétní aktivity vybrané společnosti. V závěru práce je proveden průzkum o povědomí CSR a aktivitách společnosti a jejich vliv na pracovní spokojenost zaměstnanců.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the analysis of social responsibility activities and their effect on employee satisfaction. The thesis is divided into two main parts. The first part deals with the theoretical definition of the concept of social responsibility, the pillars of CSR, the history of CSR, as well as terms related to the concept. In the second part, specific activities of the selected company are written down. At the end of the work, a survey is conducted on CSR awareness and company activities and their impact on employee job satisfaction.
EICHAR, Douglas M. The rise and fall of corporate social responsibility. New Brunswick, USA: Transaction Books, 2015. ISBN 978-1-4128-5690-4.
IDOWU, Samuel O. a Stephen VERTIGANS, ed. Stages of corporate social responsibility: from ideas to impacts. Cham, Switzerland: Springer International Publishing, 2017. CSR, sustainability, ethics & governance. ISBN 978-3-319-43535-0.
JONES, David. Společensky odpovědné chování se firmám vyplácí. Praha: Management Press, 2014. ISBN 978-80-7261-269-7.
KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada, 2013. Management. ISBN 978-80-247-4480-3.
KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada, 2012. Expert. ISBN 978-80-247-3983-0.
TETŘEVOVÁ, Liběna. Společenská odpovědnost firem společensky citlivých odvětví. Praha: Grada Publishing, 2017. Expert. ISBN 978-80-271-0285-3.
Seznam doporučené literatury
EICHAR, Douglas M. The rise and fall of corporate social responsibility. New Brunswick, USA: Transaction Books, 2015. ISBN 978-1-4128-5690-4.
IDOWU, Samuel O. a Stephen VERTIGANS, ed. Stages of corporate social responsibility: from ideas to impacts. Cham, Switzerland: Springer International Publishing, 2017. CSR, sustainability, ethics & governance. ISBN 978-3-319-43535-0.
JONES, David. Společensky odpovědné chování se firmám vyplácí. Praha: Management Press, 2014. ISBN 978-80-7261-269-7.
KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada, 2013. Management. ISBN 978-80-247-4480-3.
KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada, 2012. Expert. ISBN 978-80-247-3983-0.
TETŘEVOVÁ, Liběna. Společenská odpovědnost firem společensky citlivých odvětví. Praha: Grada Publishing, 2017. Expert. ISBN 978-80-271-0285-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla téma své BP „Analýza uplatňování CSR ve vybraném podniku“.
Otázky vedoucího BP:
1. Jaké jsou podle Vašeho názoru nejúčinnější formy komunikace CSR aktivit směrem k zaměstnancům?
2. Konzultovala jste možnost zavedení tzv. sick days s vedením společnosti?
Otázky komise:
1. Jaká je finanční náročnost vašich návrhů?
2. Zhodnocení vlivu CSR na spokojenost zaměstnanců – jak jste tento cíl naplnila? Identifikujte v dotazníku otázku, která se tohoto cíle týká.