Bakalářská práce se zabývá různými změnami především v chování zákazníka v důsledku změn cen nakupovaných produktů. Na základě statistických údajů a dotazníku jsou v textu uvedeny různé reakce na tyto změny. Úvodní části se kromě základních definic klíčových pojmů zabývají různými možnostmi, důvody a důsledky změn chování a především změn cen. Dále jsou využity analýzy vnějšího a vnitřního marketingového prostředí včetně finanční analýzy. V závěru práce jsou uvedeny možnosti vedoucí ke zlepšení situace v podniku a návrhy, jak dosáhnout slibných výsledků i v budoucnu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with various changes mainly in customer behavior due to changes in the prices of purchased products. Based on statistical data and questionnaires, various responses to these changes are presented in the text. In addition to the basic definitions of key terms, the introductory parts deal with various possibilities, reasons and consequences of changes in behavior and, above all, changes in prices. Analysis of the external and internal marketing environment, including financial analysis, are also used. At the end of the work, options are given for improving the situation in the company, as well as suggestions for achieving promising results in the future.
Klíčová slova
cena, zákazník, chování, konkurence, COVID-19
Klíčová slova v angličtině
preis, customer, behaviour, competition, COVID-19
Rozsah průvodní práce
101 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá různými změnami především v chování zákazníka v důsledku změn cen nakupovaných produktů. Na základě statistických údajů a dotazníku jsou v textu uvedeny různé reakce na tyto změny. Úvodní části se kromě základních definic klíčových pojmů zabývají různými možnostmi, důvody a důsledky změn chování a především změn cen. Dále jsou využity analýzy vnějšího a vnitřního marketingového prostředí včetně finanční analýzy. V závěru práce jsou uvedeny možnosti vedoucí ke zlepšení situace v podniku a návrhy, jak dosáhnout slibných výsledků i v budoucnu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with various changes mainly in customer behavior due to changes in the prices of purchased products. Based on statistical data and questionnaires, various responses to these changes are presented in the text. In addition to the basic definitions of key terms, the introductory parts deal with various possibilities, reasons and consequences of changes in behavior and, above all, changes in prices. Analysis of the external and internal marketing environment, including financial analysis, are also used. At the end of the work, options are given for improving the situation in the company, as well as suggestions for achieving promising results in the future.
Klíčová slova
cena, zákazník, chování, konkurence, COVID-19
Klíčová slova v angličtině
preis, customer, behaviour, competition, COVID-19
Zásady pro vypracování
Cílem práce je definování doporučení pro cenové úpravy v době krize na B2C trhu s turistickým vybavením s ohledem na loajalitu zákazníků na základě analýzy vývoje nákupního chování během koronavirové krize.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů v oblasti konkurence a krizového managementu.
- Marketingové a strategické pojetí ceny.
- Charakteristika, preference a potřeby zákazníka.
- Chování, rozhodování a ovlivňování zákazníka.
- Formulace závěrů a doporučení pro subjekty trhu.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je definování doporučení pro cenové úpravy v době krize na B2C trhu s turistickým vybavením s ohledem na loajalitu zákazníků na základě analýzy vývoje nákupního chování během koronavirové krize.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů v oblasti konkurence a krizového managementu.
- Marketingové a strategické pojetí ceny.
- Charakteristika, preference a potřeby zákazníka.
- Chování, rozhodování a ovlivňování zákazníka.
- Formulace závěrů a doporučení pro subjekty trhu.
Seznam doporučené literatury
JADERNÁ, Eva a Hana VOLFOVÁ, 2021. Moderní retail marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-1384-2.
KAHNEMAN, Daniel, 2012. Myšlení: rychlé a pomalé. Brno: Jan Melvil Publishing. ISBN 978-80-87270-42-4.
MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ, 2013. Obchodní podnikání ve 21. století. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4780-4.
REYES, Matthew, 2020. Consumer behavior and Marketing. London: IntechOpen. ISBN 978-1-78923-856-3.
THALER, Richard H., 2017. Neočekávané chování: příběh behaviorální ekonomie. Praha: Argo. ISBN 978-80-257-2121-6.
Seznam doporučené literatury
JADERNÁ, Eva a Hana VOLFOVÁ, 2021. Moderní retail marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-1384-2.
KAHNEMAN, Daniel, 2012. Myšlení: rychlé a pomalé. Brno: Jan Melvil Publishing. ISBN 978-80-87270-42-4.
MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ, 2013. Obchodní podnikání ve 21. století. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4780-4.
REYES, Matthew, 2020. Consumer behavior and Marketing. London: IntechOpen. ISBN 978-1-78923-856-3.
THALER, Richard H., 2017. Neočekávané chování: příběh behaviorální ekonomie. Praha: Argo. ISBN 978-80-257-2121-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla téma své BP „Chování zákazníka v době krize COVID-19“, otázky vedoucího BP:
1. Vaše poslední doporučení se týká tvorby balíčků (bundling) – můžete uvést konkrétnější příklad takového balíčku a k němu cílový segment zákazníků?
2. Z Vašich závěrů vyplývá, že majitel využije jedno z Vašich doporučení týkající se sociálních sítí – jak se staví k Vašim dalším návrhům?
Otázky a náměty z obhajoby:
Jaký byl důvod snížení ukazatelů aktivity v podniku?
Jak jste došla k přirážkám u přeprodávaného zboží a produktů vlastní výroby?