Tato práce se zaměřuje na analýzu procesů, inovace a konkurenceschopnost vybraného podniku APAG Elektronik, s. r. o. Jedná se o výrobní podnik, který zejména působí v automobilovém průmyslu. V práci jsou nejprve objasněny pojmy týkající se podniku, jeho okolí a inovací. Následně je popsána charakteristika vybraného podniku spolu s výrobky a jeho inovacemi. Poté následuje aplikovaná Porterova analýza 5 sil a SWOT analýza. V závěru práce je zhodnocení podniku a doporučení pro zvýšení jeho konkurenceschopnosti na trhu.
Anotace v angličtině
This study focuses on the analysis of processes, innovation, and competitiveness of the APAG Elektronik, s. r. o. It is a manufacturing company that operates in the automotive industry. The thesis first explains the terms that are related to the company, its surroundings and innovation. Subsequently, the characteristics of the selected company are described with its products and innovations. Then there is description of Porter's 5 forces and SWOT analysis that have been applied on the company. In the conclusion of this bachelor paper is evaluation of the company and recommendations how to increase the competitiveness of the company in the market.
Klíčová slova
inovace, konkurenceschopnost, podnik, strategie, výroba
Tato práce se zaměřuje na analýzu procesů, inovace a konkurenceschopnost vybraného podniku APAG Elektronik, s. r. o. Jedná se o výrobní podnik, který zejména působí v automobilovém průmyslu. V práci jsou nejprve objasněny pojmy týkající se podniku, jeho okolí a inovací. Následně je popsána charakteristika vybraného podniku spolu s výrobky a jeho inovacemi. Poté následuje aplikovaná Porterova analýza 5 sil a SWOT analýza. V závěru práce je zhodnocení podniku a doporučení pro zvýšení jeho konkurenceschopnosti na trhu.
Anotace v angličtině
This study focuses on the analysis of processes, innovation, and competitiveness of the APAG Elektronik, s. r. o. It is a manufacturing company that operates in the automotive industry. The thesis first explains the terms that are related to the company, its surroundings and innovation. Subsequently, the characteristics of the selected company are described with its products and innovations. Then there is description of Porter's 5 forces and SWOT analysis that have been applied on the company. In the conclusion of this bachelor paper is evaluation of the company and recommendations how to increase the competitiveness of the company in the market.
Klíčová slova
inovace, konkurenceschopnost, podnik, strategie, výroba
Cílem práce je návrh doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti vybraného podniku na základě analýzy procesů a činností inovačního managementu v oblasti výroby.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů v oblasti inovací a managementu.
- Specifika managementu v oblasti výroby.
- Komponenty konkurenceschopnosti podniků.
- Charakteristika vybraného podniku.
- Formulace závěrů a doporučení.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je návrh doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti vybraného podniku na základě analýzy procesů a činností inovačního managementu v oblasti výroby.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů v oblasti inovací a managementu.
- Specifika managementu v oblasti výroby.
- Komponenty konkurenceschopnosti podniků.
- Charakteristika vybraného podniku.
- Formulace závěrů a doporučení.
Seznam doporučené literatury
FILIP, Ludvík, 2019. Efektivní řízení kvality. Praha: Pointa. ISBN 978-80-907530-5-1.
GOFFIN, Keith a Rick MITCHELL, 2017. Innovation management: effective strategy and implementation. London: Palgrave. ISBN 978-1-137-37343-4.
KIM, W. Chan a Renée MAUBORGNE, 2018. Nová strategie modrého oceánu. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-547-6.
MILLER, Jon, Mike WROBLEWSKI a Jaime VILLAFUERTE, 2017. Kultura Kaizen. Brno: BizBooks. ISBN 978-80-265-0618-8.
VOCHOZKA, Marek, 2020. Metody komplexního hodnocení podniku. 2. vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-1701-7.
Seznam doporučené literatury
FILIP, Ludvík, 2019. Efektivní řízení kvality. Praha: Pointa. ISBN 978-80-907530-5-1.
GOFFIN, Keith a Rick MITCHELL, 2017. Innovation management: effective strategy and implementation. London: Palgrave. ISBN 978-1-137-37343-4.
KIM, W. Chan a Renée MAUBORGNE, 2018. Nová strategie modrého oceánu. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-547-6.
MILLER, Jon, Mike WROBLEWSKI a Jaime VILLAFUERTE, 2017. Kultura Kaizen. Brno: BizBooks. ISBN 978-80-265-0618-8.
VOCHOZKA, Marek, 2020. Metody komplexního hodnocení podniku. 2. vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-1701-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla téma své BP „Inovační management v oblasti výroby vybraného podniku“, otázky vedoucího BP:
1. Při výpočtu doby návratnosti Vašich doporučení týkajících se cen energií (LED osvětlení) jste využila interní predikce společnosti jednotkové ceny el. energie, ty však vznikly v době vysokého růstu cen a nestability trhu. Nyní ceny energií klesají – jaké jsou současné predikce cen elektrické energie a jak to ovlivní návratnost investic?
2. Ve své práci uvádíte velmi praktická doporučení, konzultovala jste je s managementem podniku, pokud ano, jak reagovali?
Otázky a náměty z obhajoby:
Proč se podnik brání navázání spolupráce s dalšími podniky?
Jaká je inovační schopnost firmy jako celku?