Cílem bakalářské práce na téma Podnikatelský plán pro založení drobného podniku
v oblasti vizážistických služeb je zpracování podnikatelského záměru v provozování vizážistických služeb a pořádání kurzů v daném oboru. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část představuje objasnění základních pojmů z oblasti podnikání. Vymezuje teoretické poznatky pro správné sestavení podnikatelského záměru a uvádí literární zdroje související s danou problematikou.
Praktická část je zaměřena na vlastní aplikaci teoretických znalostí do praxe. Řízeným strukturovaným rozhovorem budou zjištěny potřeby zákazníků poptávajících se po vizážistických službách. Analýzou výsledků bude zjištěno, co klientelu nejvíce oslovuje. Analýzy výsledků budou následně zapracovány do podnikatelského plánu. Konkurenční prostředí přímo pro Mladou Boleslav bude řešeno osobní návštěvou salónu a rozborem webových stránek. Finanční stránku bude zastřešovat zpracování rozpočtu potřebného kapitálu, zdrojů jeho krytí a rozpočet nákladů a výnosů. Následná analýza vyhodnotí prosperitu daného podniku. Samotné založení bude právně podloženo oznámením o založení živnosti.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis on the topic Business plan for the establishment of a small business in the field of make-up services is the processing of a business plan in the operation of make-up services and the organization of courses in this field. The thesis is divided into two parts. The theoretical part is an explanation of basic terms from the field of business. It defines the theoretical knowledge for the correct compilation of a business plan and lists literary sources related to the issue. The practical part is focused on the actual application of theoretical knowledge into practice. A guided structured interview will identify the needs of customers inquiring about make-up services. By analyzing the results, it will be found out what appeals to the clientele the most. The analyses of the results will then be incorporated into the business plan. The financial side will be covered by the preparation of the budget of the necessary capital, sources of its coverage and the budget of costs and revenues. Subsequent analysis evaluates the prosperity of the company. The establishment itself will be legally supported by a notification of the establishment of a trade.
Klíčová slova
Podnikatel, podnikatelský plán, finanční plán, marketingový mix, analýzy,
Klíčová slova v angličtině
Entrepreneur, business plan, financial plan, marketing mix, analysis,
Rozsah průvodní práce
99 s. (121 079 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce na téma Podnikatelský plán pro založení drobného podniku
v oblasti vizážistických služeb je zpracování podnikatelského záměru v provozování vizážistických služeb a pořádání kurzů v daném oboru. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část představuje objasnění základních pojmů z oblasti podnikání. Vymezuje teoretické poznatky pro správné sestavení podnikatelského záměru a uvádí literární zdroje související s danou problematikou.
Praktická část je zaměřena na vlastní aplikaci teoretických znalostí do praxe. Řízeným strukturovaným rozhovorem budou zjištěny potřeby zákazníků poptávajících se po vizážistických službách. Analýzou výsledků bude zjištěno, co klientelu nejvíce oslovuje. Analýzy výsledků budou následně zapracovány do podnikatelského plánu. Konkurenční prostředí přímo pro Mladou Boleslav bude řešeno osobní návštěvou salónu a rozborem webových stránek. Finanční stránku bude zastřešovat zpracování rozpočtu potřebného kapitálu, zdrojů jeho krytí a rozpočet nákladů a výnosů. Následná analýza vyhodnotí prosperitu daného podniku. Samotné založení bude právně podloženo oznámením o založení živnosti.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis on the topic Business plan for the establishment of a small business in the field of make-up services is the processing of a business plan in the operation of make-up services and the organization of courses in this field. The thesis is divided into two parts. The theoretical part is an explanation of basic terms from the field of business. It defines the theoretical knowledge for the correct compilation of a business plan and lists literary sources related to the issue. The practical part is focused on the actual application of theoretical knowledge into practice. A guided structured interview will identify the needs of customers inquiring about make-up services. By analyzing the results, it will be found out what appeals to the clientele the most. The analyses of the results will then be incorporated into the business plan. The financial side will be covered by the preparation of the budget of the necessary capital, sources of its coverage and the budget of costs and revenues. Subsequent analysis evaluates the prosperity of the company. The establishment itself will be legally supported by a notification of the establishment of a trade.
Klíčová slova
Podnikatel, podnikatelský plán, finanční plán, marketingový mix, analýzy,
Klíčová slova v angličtině
Entrepreneur, business plan, financial plan, marketing mix, analysis,
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvoření podnikatelského plánu pro založení skutečného podniku v oblasti vizážistických služeb se zaměřením na vizážistické služby a vizážistické kurzy.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů.
- Struktura podnikatelského plánu.
- Podnikatelský plán konkrétního podniku.
- Dotazníkové šetření věnující se zjištění poptávky po vizážistických službách.
- Zhodnocení podnikatelského plánu.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvoření podnikatelského plánu pro založení skutečného podniku v oblasti vizážistických služeb se zaměřením na vizážistické služby a vizážistické kurzy.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů.
- Struktura podnikatelského plánu.
- Podnikatelský plán konkrétního podniku.
- Dotazníkové šetření věnující se zjištění poptávky po vizážistických službách.
- Zhodnocení podnikatelského plánu.
Seznam doporučené literatury
Dvořáček, Jiří, Slunčík, Peter. Podnik a jeho okolí: Jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C. H. Beck, 2012.
Fotr, Jiří, Souček, Ivan. Scénáře pro strategické rozhodování a řízení. Jak se efektivně vyrovnat s budoucími hrozbami a příležitostmi. Praha: Grada Publishing, 2020.
Internetový portál iPodnikatel.cz dostupný na https://www.ipodnikatel.cz
Kolářová, Monika. Velká kniha podnikání. Olomouc: Rubico, 2013.
Růčková, Petra. Finanční analýza: metody, ukazatele, využití v praxi. 5., aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, 2015.
Srpová, Jitka, Svobodová, Ivana, Skopal, Pavel, Orlík, Tomáš. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada Publishing., 2011.
Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon) dostupný na https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1991-455
Seznam doporučené literatury
Dvořáček, Jiří, Slunčík, Peter. Podnik a jeho okolí: Jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C. H. Beck, 2012.
Fotr, Jiří, Souček, Ivan. Scénáře pro strategické rozhodování a řízení. Jak se efektivně vyrovnat s budoucími hrozbami a příležitostmi. Praha: Grada Publishing, 2020.
Internetový portál iPodnikatel.cz dostupný na https://www.ipodnikatel.cz
Kolářová, Monika. Velká kniha podnikání. Olomouc: Rubico, 2013.
Růčková, Petra. Finanční analýza: metody, ukazatele, využití v praxi. 5., aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, 2015.
Srpová, Jitka, Svobodová, Ivana, Skopal, Pavel, Orlík, Tomáš. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada Publishing., 2011.
Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon) dostupný na https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1991-455
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla téma své BP „Podnikatelský plán pro založení drobného podniku v oblasti vizážistických služeb“.
Otázky vedoucího BP:
1. Proč jste zvolila vybrané téma práce, máte zájem v budoucnu skutečně podobný podnik založit?
2. Podniků s podobnou nabídkou služeb je v současnosti celá řada. Neobáváte se konkurence v dané oblasti? Máte nějakou viditelnou konkurenční výhodu proti ostatním podnikům?