Diplomová práce se zabývá etikou společnosti Meta se zaměřením na sociální sítě, jež vlastní. V dané problematice se práce zaměřuje na popis konkrétních platforem, na sociální sítě a etické problémy s nimi spojené. Následně je pomocí dotazníkového šetření vyhodnocen vliv společnosti Meta na její uživatele
Anotace v angličtině
The thesis deals with the ethics of Meta with a focus on the social networks it owns. The thesis focuses on the description of specific platforms, social networks and ethical issues related to them. Subsequently, the impact of Meta on its users is evaluated by means of a questionnaire survey.
Klíčová slova
Etika, sociální sítě, Facebook, společnost Meta
Klíčová slova v angličtině
Ethics, social networks, Facebook, Meta company
Rozsah průvodní práce
90
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá etikou společnosti Meta se zaměřením na sociální sítě, jež vlastní. V dané problematice se práce zaměřuje na popis konkrétních platforem, na sociální sítě a etické problémy s nimi spojené. Následně je pomocí dotazníkového šetření vyhodnocen vliv společnosti Meta na její uživatele
Anotace v angličtině
The thesis deals with the ethics of Meta with a focus on the social networks it owns. The thesis focuses on the description of specific platforms, social networks and ethical issues related to them. Subsequently, the impact of Meta on its users is evaluated by means of a questionnaire survey.
Klíčová slova
Etika, sociální sítě, Facebook, společnost Meta
Klíčová slova v angličtině
Ethics, social networks, Facebook, Meta company
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza etického jednání společnosti Meta na sociálních sítích a zhodnocení jeho vlivu na koncové uživatele a stakeholdery.
Osnova:
- Charakteristika odpovědného podnikání.
- Vymezení významu digitalizace.
- Analýza postoje společnosti Meta k etice.
- Zhodnocení vlivu postoje společnosti Meta k etice na stakeholdery.
- Formulace závěru.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza etického jednání společnosti Meta na sociálních sítích a zhodnocení jeho vlivu na koncové uživatele a stakeholdery.
Osnova:
- Charakteristika odpovědného podnikání.
- Vymezení významu digitalizace.
- Analýza postoje společnosti Meta k etice.
- Zhodnocení vlivu postoje společnosti Meta k etice na stakeholdery.
- Formulace závěru.
Seznam doporučené literatury
CARTER, Brian, LEVY, Justin R. Facebook Marketing: Leveraging Facebook's Features for Your Marketing Campaigns. 3th Edition. Indianapolis: Que Publishing, 2012. ISBN 978-0-7897-4113-4.
LEVINSON, Jay, Conrad, GIBSON, Shane. Guerrilla Marketing for Social Media: 100+ Weapons to Grow Your Online Influence, Attract Customers, and Drive Profits. Irvine: Entrepreneur Press, 2010. ISBN 978-1-59918-383-1
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě: výhody, rizika, příležitosti. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1.
SAFKO, Lon. The Social Media Bible: Tactics, Tools, and Strategies for Business Success. 3rd Edition. Hoboken: John Wiley & Sohn, Inc., 2015. ISBN 978-1-118-26974-9
SHRIVASTAVA, K., M. Social Media in Business and Governance. New Delhi: Sterling Publishers Pvt. Ltd, 2013. ISBN 978-81-207-8179-0
SEMERÁDOVÁ, Tereza a Petr WEINLICH. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press, 2019. ISBN 978-80-251-4959-1.
VEBER, Jaromír. Digitalizace ekonomiky a společnosti: výhody, rizika, příležitosti. Praha: Management Press, 2018. ISBN 978-80-7261-554-4.
Seznam doporučené literatury
CARTER, Brian, LEVY, Justin R. Facebook Marketing: Leveraging Facebook's Features for Your Marketing Campaigns. 3th Edition. Indianapolis: Que Publishing, 2012. ISBN 978-0-7897-4113-4.
LEVINSON, Jay, Conrad, GIBSON, Shane. Guerrilla Marketing for Social Media: 100+ Weapons to Grow Your Online Influence, Attract Customers, and Drive Profits. Irvine: Entrepreneur Press, 2010. ISBN 978-1-59918-383-1
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě: výhody, rizika, příležitosti. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1.
SAFKO, Lon. The Social Media Bible: Tactics, Tools, and Strategies for Business Success. 3rd Edition. Hoboken: John Wiley & Sohn, Inc., 2015. ISBN 978-1-118-26974-9
SHRIVASTAVA, K., M. Social Media in Business and Governance. New Delhi: Sterling Publishers Pvt. Ltd, 2013. ISBN 978-81-207-8179-0
SEMERÁDOVÁ, Tereza a Petr WEINLICH. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press, 2019. ISBN 978-80-251-4959-1.
VEBER, Jaromír. Digitalizace ekonomiky a společnosti: výhody, rizika, příležitosti. Praha: Management Press, 2018. ISBN 978-80-7261-554-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla obhajobu práce s názvem: Postoj společnosti Meta k etice a její vliv na Stakeholdery. Cílem práce byla analýza etického jednání společnosti Meta na sociálních sítích a zhodnocení jejího vlivu na koncové uživatele a stakeholdery.
Během rozpravy byly položeny dotazy dle posudku vedoucího diplomové práce:
Otázka 1.: Považujete analyzovanou společnost za etickou a odpovědnou?
Otázka 2.: Myslíte si, že je opodstatněné, že sociální sítě mají nastavenou minimální věkovou hranici pro jejich používání?
Dotazy dle posudku oponenta diplomové práce:
Otázka 1.: Jaký byl základní a výběrový soubor provedeného dotazníkového šetření?
Otázka 2.: Jak byste na základě provedené analýzy zhodnotila opatření, která společnost Meta přijímá pro odstranění současných etických problémů spojených s užíváním jejich sociálních sítí.
Následně byly během rozpravy položeny doplňující dotazy:
Vy sama jste nějak zapracovala výsledky dotazníkového šetření do svého života?
Do jaké míry jsou realizovatelné Vaše návrhy pro společnost Meta?
Ve svých výsledcích jste nebrala v potaz osoby, které si vypínají modré světlo ve svých elektronických zařízeních?