Diplomová práce se zabývá úlohou koučinku v development plánu pracovníka ve vybrané společnosti. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy ve vzdělávání a rozvoji zaměstnanců a následně je blíže představen pojem koučink, který je pro tuto práci stěžejním. V části praktické se práce nejprve zaměřuje na představení a charakteristiku vybrané společnosti spolu s užším představením koučinku, který zde probíhá. Následně je provedena analýza prostřednictvím kvantitativního a kvalitativního výzkumného designu, jejíž postup je v souladu s Kirkpatrickovým čtyř úrovňovým modelem. Na základě zjištěné situace v podniku jsou v poslední části práce uvedeny návrhy a doporučení ke zvýšení přínosnosti dané metody osobního rozvoje pracovníka.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the role of coaching in the development plan of an employee in a selected company. The theoretical part defines the basic terms in the education and development of employees and then the concept of coaching, which is crucial for this work, is introduced in more detail. In the practical part, the thesis first focuses on the introduction and characteristics of the selected company along with a narrower introduction of coaching, which takes place here. Subsequently, an analysis is carried out through quantitative and qualitative research design, the procedure of which is consistent with Kirkpatrick's four-level model. Based on the situation found in the company, the last part of the thesis provides suggestions and recommendations to increase the benefits of the given method of personal development of the worker.
Klíčová slova
development plán, Kirkpatrickův čtyř-úrovňový model, koučink, rozvoj pracovníků, řízení
lidských zdrojů, vzdělávání pracovníků
Klíčová slova v angličtině
development plan, Kirkpatrick's four-level model, coaching, employee development, human
resource management, employee education
Rozsah průvodní práce
128 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá úlohou koučinku v development plánu pracovníka ve vybrané společnosti. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy ve vzdělávání a rozvoji zaměstnanců a následně je blíže představen pojem koučink, který je pro tuto práci stěžejním. V části praktické se práce nejprve zaměřuje na představení a charakteristiku vybrané společnosti spolu s užším představením koučinku, který zde probíhá. Následně je provedena analýza prostřednictvím kvantitativního a kvalitativního výzkumného designu, jejíž postup je v souladu s Kirkpatrickovým čtyř úrovňovým modelem. Na základě zjištěné situace v podniku jsou v poslední části práce uvedeny návrhy a doporučení ke zvýšení přínosnosti dané metody osobního rozvoje pracovníka.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the role of coaching in the development plan of an employee in a selected company. The theoretical part defines the basic terms in the education and development of employees and then the concept of coaching, which is crucial for this work, is introduced in more detail. In the practical part, the thesis first focuses on the introduction and characteristics of the selected company along with a narrower introduction of coaching, which takes place here. Subsequently, an analysis is carried out through quantitative and qualitative research design, the procedure of which is consistent with Kirkpatrick's four-level model. Based on the situation found in the company, the last part of the thesis provides suggestions and recommendations to increase the benefits of the given method of personal development of the worker.
Klíčová slova
development plán, Kirkpatrickův čtyř-úrovňový model, koučink, rozvoj pracovníků, řízení
lidských zdrojů, vzdělávání pracovníků
Klíčová slova v angličtině
development plan, Kirkpatrick's four-level model, coaching, employee development, human
resource management, employee education
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude vytvořit možná doporučení ke zvýšení přínosnosti dané metody osobního rozvoje pracovníka, a to na základě provedení analýzy koučinku jako prostředku osobního rozvoje pracovníka ve vybrané společnosti.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů ve vzdělávání a rozvoji zaměstnanců.
- Koučink ve vzdělávání pracovníků.
- Představení vybrané společnosti.
- Analýza ve vybrané společnosti.
- Vyhodnocení, návrhy a doporučení.
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude vytvořit možná doporučení ke zvýšení přínosnosti dané metody osobního rozvoje pracovníka, a to na základě provedení analýzy koučinku jako prostředku osobního rozvoje pracovníka ve vybrané společnosti.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů ve vzdělávání a rozvoji zaměstnanců.
- Koučink ve vzdělávání pracovníků.
- Představení vybrané společnosti.
- Analýza ve vybrané společnosti.
- Vyhodnocení, návrhy a doporučení.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Armstrong's handbook of human resource management practice. 15th edition. London: Kogan Page, 2020. 763 s. ISBN 978-1-78966-103-3.
BOHOŇKOVÁ, Irma. Manažer koučem. Koučovací přístup při vedení lidí. Praha: Portál, 2022. 232 s. ISBN 978-80-262-1873-9.
KIMSEY-HOUSE, Henry, Karen KIMSEY-HOUSE, Phillip SANDAHL a Laura WHITWORTH. Ko-aktivní koučink. Transformace firem, změna a osobní růst. Přeložil Jiří ZBOŘIL. Praha: Synergie, 2017. 208 s. ISBN 978-80-7370-394-3.
STANIER, Michael Bungay. Správné návyky kouče. Přeložil Petr ŠTIKA. Praha: Omega, 2017. 224 s. ISBN 978-80-7390-472-2.
ŠIKÝŘ, Martin. Personalistika pro manažery a personalisty. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2016. ISBN: 978-80-247-5870-1
VNOUČKOVÁ, Lucie. Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2017. 374 s. ISBN 978-80-87839-76-8.
WHITMORE, John. Koučování. Rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti. Metoda transpersonálního koučování. Vyd. 4., upr. Brno: Management Press, 2019. 248 s. ISBN 978-80-7261-559-9.
WHITMORE, John. Coaching for performance. The principles and practise of coaching and leadership. 5th edition. London: Nicholas Brealey Publishing, 2017. 271 s. ISBN 978-1-47365-812-7
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Armstrong's handbook of human resource management practice. 15th edition. London: Kogan Page, 2020. 763 s. ISBN 978-1-78966-103-3.
BOHOŇKOVÁ, Irma. Manažer koučem. Koučovací přístup při vedení lidí. Praha: Portál, 2022. 232 s. ISBN 978-80-262-1873-9.
KIMSEY-HOUSE, Henry, Karen KIMSEY-HOUSE, Phillip SANDAHL a Laura WHITWORTH. Ko-aktivní koučink. Transformace firem, změna a osobní růst. Přeložil Jiří ZBOŘIL. Praha: Synergie, 2017. 208 s. ISBN 978-80-7370-394-3.
STANIER, Michael Bungay. Správné návyky kouče. Přeložil Petr ŠTIKA. Praha: Omega, 2017. 224 s. ISBN 978-80-7390-472-2.
ŠIKÝŘ, Martin. Personalistika pro manažery a personalisty. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2016. ISBN: 978-80-247-5870-1
VNOUČKOVÁ, Lucie. Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2017. 374 s. ISBN 978-80-87839-76-8.
WHITMORE, John. Koučování. Rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti. Metoda transpersonálního koučování. Vyd. 4., upr. Brno: Management Press, 2019. 248 s. ISBN 978-80-7261-559-9.
WHITMORE, John. Coaching for performance. The principles and practise of coaching and leadership. 5th edition. London: Nicholas Brealey Publishing, 2017. 271 s. ISBN 978-1-47365-812-7
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla téma své DP „Úloha koučinku v development plánu pracovníka ve vybrané společnosti“.
Otázky vedoucího DP:
1. Budou samotná doporučení v závěru DP implementována ve sledovaném podniku?
2. Jak se projevuje „elektrifikace automotivu“ ve vzdělávání pracovníků ve sledované firmě?
Otázky oponenta DP:
1. Jaké zjištění autorku překvapilo a proč?
2. Co považuje autorka za nejsložitější v rámci získávání dat, má nějaké doporučení pro budoucí možný opakovaný výzkum?