Bakalářská práce pojednává o kompetencích úspěšného manažera. Jejím hlavním cílem je identifikace kompetencí úspěšného manažera na základě analýzy výpovědí významných osobností a podnikatelů. Práce obsahuje seznam kompetencí, který byl vytvořen na základě výpovědí a byl následně komparován s reálnými kompetencemi konkrétního manažera z praxe.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the competencies of a successful manager. Its main objective is to identify the competences of a successful manager by analysing the statements of prominent personalities and entrepreneurs. The thesis contains a list of competencies that was created based on the statements and then compared with the real competencies of a particular manager in practice.
Bakalářská práce pojednává o kompetencích úspěšného manažera. Jejím hlavním cílem je identifikace kompetencí úspěšného manažera na základě analýzy výpovědí významných osobností a podnikatelů. Práce obsahuje seznam kompetencí, který byl vytvořen na základě výpovědí a byl následně komparován s reálnými kompetencemi konkrétního manažera z praxe.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the competencies of a successful manager. Its main objective is to identify the competences of a successful manager by analysing the statements of prominent personalities and entrepreneurs. The thesis contains a list of competencies that was created based on the statements and then compared with the real competencies of a particular manager in practice.
Cílem práce je na základě analýzy výpovědí významných osobností a podnikatelů identifikovat kompetence úspěšného manažera, tyto výstupy porovnat s kompetencemi manažera ve vybraném podniku a následně navrhnout doporučení ke zlepšení v dané oblasti.
Osnova:
- Aktuálnost zvoleného tématu.
- Teoretická východiska v oblasti řízení lidských zdrojů a osobnosti úspěšného manažera.
- Analýza výpovědí významných osobností a podnikatelů.
- Zhodnocení výsledků a navržení sady kompetencí úspěšného manažera.
- Formulace závěrů.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je na základě analýzy výpovědí významných osobností a podnikatelů identifikovat kompetence úspěšného manažera, tyto výstupy porovnat s kompetencemi manažera ve vybraném podniku a následně navrhnout doporučení ke zlepšení v dané oblasti.
Osnova:
- Aktuálnost zvoleného tématu.
- Teoretická východiska v oblasti řízení lidských zdrojů a osobnosti úspěšného manažera.
- Analýza výpovědí významných osobností a podnikatelů.
- Zhodnocení výsledků a navržení sady kompetencí úspěšného manažera.
- Formulace závěrů.
Seznam doporučené literatury
BĚLOHLÁVEK, František, 2016a. 25 typů lidí (jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat). Praha:Grada. 175 s. ISBN 978-80-247-5872-5.
BĚLOHLÁVEK, František, 2016b. Jak vybrat správného člověka na správné místo. Praha: Grada. 192 s. ISBN 978-80-247-5768-1.
FOŘT, Jiří a Lenka ŠVECOVÁ, 2016. Manažerské rozhodování (postupy, metody a nástroje). Praha: Ekopress. 478 s. ISBN 978-80-87865-33-0.
MÜHLFEIT, Jan a Melina COSTI, 2016. The positive leader. London: Pearson. 344 s. ISBN 978-1-292-16615-5.
VEBER, Jaromír, 2021. Management. Praha: Ekopress. 415 s. ISBN 978-80-87865-69-9.
Seznam doporučené literatury
BĚLOHLÁVEK, František, 2016a. 25 typů lidí (jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat). Praha:Grada. 175 s. ISBN 978-80-247-5872-5.
BĚLOHLÁVEK, František, 2016b. Jak vybrat správného člověka na správné místo. Praha: Grada. 192 s. ISBN 978-80-247-5768-1.
FOŘT, Jiří a Lenka ŠVECOVÁ, 2016. Manažerské rozhodování (postupy, metody a nástroje). Praha: Ekopress. 478 s. ISBN 978-80-87865-33-0.
MÜHLFEIT, Jan a Melina COSTI, 2016. The positive leader. London: Pearson. 344 s. ISBN 978-1-292-16615-5.
VEBER, Jaromír, 2021. Management. Praha: Ekopress. 415 s. ISBN 978-80-87865-69-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla téma své BP „Identifikace kompetencí úspěšného manažera“.
Otázky vedoucího BP:
1. Zdůvodněte volbu konkrétně soutěže Manažer roku pro výběr úspěšných manažerů. Jaké další podobné žebříčky znáte?
2. Zdůvodněte rozšíření metody TEACHER o novou oblast S – sebehodnota. Jaké další kompetence bychom do ní mohli zařadit?
Otázky komise:
1. Jak se dá ošetřit objektivnost sebehodnocení manažerů?
2. Jakým způsobem jste naložila s informacemi ze sekundárních zdrojů a jaké to mělo přínosy konkrétně pro Vás?
3. Jak se bude u studentů u státnic projevovat vysoké sebehodnocení a naopak nízké sebehodnocení?
Studentka na otázky částečně reagovala, komise svým hodnocením přihlédla k méně přesvědčivé obhajobě.