Bakalářská práce se v teoretické části zabývá laickou první pomocí a rozdíly výuky první pomoci ve stádiích vývoje dítěte. Jak se mění vnímání a rozvoj dítěte a s tím souvislá výuka
a rozdíl prezentace první pomoci.
V průzkumné části je zkoumáno, jak kvalitní je výuka první pomoci na dětském táboře
a efektivita stylu výuky teoreticky a praktický nácvik modelových situacích Celý výzkum je prováděn na celkem deseti účastnících tábora, přičemž všichni byli členy jednoho oddílu. Věková kategorie pozorovaných účastníků je od 10 do 17 let. Průzkum obsahoval dvě stejné modelové situace, které byly prováděny na začátku a na konci tábora, dále byl na mobilní telefon pořízen rozhovor, který je také vyhodnocen.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the bachelor thesis deals with lay first aid and the differences of first aid teaching in the stages of child development. How the child's perception and development changes and the related teaching
and the difference of first aid presentation.
The exploratory part examines the quality of first aid teaching at a children's camp
and the effectiveness of the teaching style in theory and practical practice of model situations The whole research is carried out on a total of ten camp participants, all of whom were members of the same troop. The age range of the observed participants is from 10 to 17 years old. The survey included two identical model situations that were conducted at the beginning and at the end of the camp, in addition, an interview was taken on a mobile phone, which is also evaluated.
Klíčová slova
Výuka, první pomoc, modelová situace, děti, respondenti
Klíčová slova v angličtině
Teaching, first aid, model situation, children, respondents
Rozsah průvodní práce
64
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se v teoretické části zabývá laickou první pomocí a rozdíly výuky první pomoci ve stádiích vývoje dítěte. Jak se mění vnímání a rozvoj dítěte a s tím souvislá výuka
a rozdíl prezentace první pomoci.
V průzkumné části je zkoumáno, jak kvalitní je výuka první pomoci na dětském táboře
a efektivita stylu výuky teoreticky a praktický nácvik modelových situacích Celý výzkum je prováděn na celkem deseti účastnících tábora, přičemž všichni byli členy jednoho oddílu. Věková kategorie pozorovaných účastníků je od 10 do 17 let. Průzkum obsahoval dvě stejné modelové situace, které byly prováděny na začátku a na konci tábora, dále byl na mobilní telefon pořízen rozhovor, který je také vyhodnocen.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the bachelor thesis deals with lay first aid and the differences of first aid teaching in the stages of child development. How the child's perception and development changes and the related teaching
and the difference of first aid presentation.
The exploratory part examines the quality of first aid teaching at a children's camp
and the effectiveness of the teaching style in theory and practical practice of model situations The whole research is carried out on a total of ten camp participants, all of whom were members of the same troop. The age range of the observed participants is from 10 to 17 years old. The survey included two identical model situations that were conducted at the beginning and at the end of the camp, in addition, an interview was taken on a mobile phone, which is also evaluated.
Klíčová slova
Výuka, první pomoc, modelová situace, děti, respondenti
Klíčová slova v angličtině
Teaching, first aid, model situation, children, respondents
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešení problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace průzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešení problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace průzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
BYDŽOVSKÝ, Jan. Předlékařská první pomoc. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2334-1.
KELNAROVÁ, Jarmila. První pomoc I: pro studenty zdravotnických oborů. 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4199-4.
PETRŽELA, Michal. První pomoc pro každého. 2., doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5556-4.
FRANĚK, Ondřej a Pavla TRČKOVÁ. První pomoc pro školy. Hlavatce: Občanské sdružení Ve škole i mimo ni, 2014. ISBN 978-80-260-7346-8.
ŠTĚTINA, Jiří. Zdravotnictví a integrovaný záchranný systém při hromadných neštěstích a katastrofách. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4578-7.
Seznam doporučené literatury
BYDŽOVSKÝ, Jan. Předlékařská první pomoc. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2334-1.
KELNAROVÁ, Jarmila. První pomoc I: pro studenty zdravotnických oborů. 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4199-4.
PETRŽELA, Michal. První pomoc pro každého. 2., doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5556-4.
FRANĚK, Ondřej a Pavla TRČKOVÁ. První pomoc pro školy. Hlavatce: Občanské sdružení Ve škole i mimo ni, 2014. ISBN 978-80-260-7346-8.
ŠTĚTINA, Jiří. Zdravotnictví a integrovaný záchranný systém při hromadných neštěstích a katastrofách. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4578-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student/ka úspěšně obhájil/a bakalářskou práci, odpověděl/a na doplňující otázky oponenta.