Tato bakalářská práce se zabývá experimentálním stanovením teploty na bezstykové koleji. V teoretické části jsou popsány základní informace pro uvedení do tématu a jeho pochopení. Experimentální část se zabývá vyhodnocením indexu tepelného zatížení kolejnic a teplotním gradientem teplotního cyklu kolejnic pro vybrané lokality. V rámci vyhodnocování naměřených dat jsou do obsahu zahrnuty hodnoty z meteostanic ČHMI, která slouží pro porovnání s naměřenými hodnotami. Verifikací hodnot a expertizou korelačního koeficientu je dosaženo podrobnějšího popisu výsledků díky eliminaci zkreslených hodnot.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the experimental determination of temperature at continuous welded rail. The theoretical part describes the basic information for introduction to the topic and its understanding. The experimental part deals with the evaluation of the thermal load index of the rails and the temperature gradient of the temperature cycle of the rails for selected locations. As part of the evaluation of the measured data, the content includes values from ČHMI weather stations, which are used for comparison with the measured values. By verifying the values and expertizing the correlation coefficient, a more etailed description of the results is achieved thanks to the elimination of distorted values.
Klíčová slova
bezstyková kolej, teplotní gradient, index tepelného zatížení kolejnic, teploměr
Klíčová slova v angličtině
continuously welded rail, temperature gradient, temperature data logger
Rozsah průvodní práce
91 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá experimentálním stanovením teploty na bezstykové koleji. V teoretické části jsou popsány základní informace pro uvedení do tématu a jeho pochopení. Experimentální část se zabývá vyhodnocením indexu tepelného zatížení kolejnic a teplotním gradientem teplotního cyklu kolejnic pro vybrané lokality. V rámci vyhodnocování naměřených dat jsou do obsahu zahrnuty hodnoty z meteostanic ČHMI, která slouží pro porovnání s naměřenými hodnotami. Verifikací hodnot a expertizou korelačního koeficientu je dosaženo podrobnějšího popisu výsledků díky eliminaci zkreslených hodnot.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the experimental determination of temperature at continuous welded rail. The theoretical part describes the basic information for introduction to the topic and its understanding. The experimental part deals with the evaluation of the thermal load index of the rails and the temperature gradient of the temperature cycle of the rails for selected locations. As part of the evaluation of the measured data, the content includes values from ČHMI weather stations, which are used for comparison with the measured values. By verifying the values and expertizing the correlation coefficient, a more etailed description of the results is achieved thanks to the elimination of distorted values.
Klíčová slova
bezstyková kolej, teplotní gradient, index tepelného zatížení kolejnic, teploměr
Klíčová slova v angličtině
continuously welded rail, temperature gradient, temperature data logger
Zásady pro vypracování
Požadované výstupy:
Úvod
Přehled stanovených cílů
1) Teoretická část
Neutrální teplota
Analýza současného stavu poznání v ČR a v zahraničí
2) Experimentální část
Připevnění teplotních sond ke kolejnici
Stanovení teplotního gradientu teplotního cyklu kolejnice
3) Vyhodnocení dosažených výsledků
Stanovení indexu tepelného zatížení kolejnic (Rail Thermal Load Index) pro vybrané lokality
Verifikace a závěr
Zásady pro vypracování
Požadované výstupy:
Úvod
Přehled stanovených cílů
1) Teoretická část
Neutrální teplota
Analýza současného stavu poznání v ČR a v zahraničí
2) Experimentální část
Připevnění teplotních sond ke kolejnici
Stanovení teplotního gradientu teplotního cyklu kolejnice
3) Vyhodnocení dosažených výsledků
Stanovení indexu tepelného zatížení kolejnic (Rail Thermal Load Index) pro vybrané lokality
Verifikace a závěr
Seznam doporučené literatury
Portál ČHMÚ: Home [online]. Český hydrometeorologický institut, [2021] [cit. 2021-09-01]. Dostupné z: http://portal.chmi.cz/?tab=0.
Peřinová, Kateřina. Bezstyková kolej v obloucích malých poloměrů [online]. Brno, 2018. [cit. 2021-09-01]. Dostupné z: http://hdl.handle.net/11012/70754. Diplomová práce. Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. Ústav železničních konstrukcí a staveb. Vedoucí práce Otto Plášek.
Hong, Sung and Kim, Hyong and Lim, Nam and Kim, Kyung and Kim, Hong Jip and Cho, Seong J.. (2019). A Rail-Temperature-Prediction Model Considering Meteorological Conditions and the Position of the Sun. International Journal of Precision Engineering and Manufacturing. 20. 10.1007/s12541-019-00015-1.
CHABIČOVSKÝ, Martin and RAUDENSKÝ, Miroslav. Experimental investifation of a heat-transfer coefficient. Materiali in Tehnologije/Materials and Technology. 2013, 47(3), 395-398. ISSN 1580-2949.
Vnenk, Petr. Methodology of Internal Stress Determination in Continuous Welded Rail. Univerzita Pardubice, 2018. Odborná práce. Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera. Vedoucí práce Bohumil Culek.
SŽDC S3/2. Bezstyková kolej. Praha: Správa železnic, 2013.
SŽDC S3, Železniční svršek. Kolejnice ve znění změn č. 1 a 2. 2014. Kapitola IV, Pododdíl 43.
Seznam doporučené literatury
Portál ČHMÚ: Home [online]. Český hydrometeorologický institut, [2021] [cit. 2021-09-01]. Dostupné z: http://portal.chmi.cz/?tab=0.
Peřinová, Kateřina. Bezstyková kolej v obloucích malých poloměrů [online]. Brno, 2018. [cit. 2021-09-01]. Dostupné z: http://hdl.handle.net/11012/70754. Diplomová práce. Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. Ústav železničních konstrukcí a staveb. Vedoucí práce Otto Plášek.
Hong, Sung and Kim, Hyong and Lim, Nam and Kim, Kyung and Kim, Hong Jip and Cho, Seong J.. (2019). A Rail-Temperature-Prediction Model Considering Meteorological Conditions and the Position of the Sun. International Journal of Precision Engineering and Manufacturing. 20. 10.1007/s12541-019-00015-1.
CHABIČOVSKÝ, Martin and RAUDENSKÝ, Miroslav. Experimental investifation of a heat-transfer coefficient. Materiali in Tehnologije/Materials and Technology. 2013, 47(3), 395-398. ISSN 1580-2949.
Vnenk, Petr. Methodology of Internal Stress Determination in Continuous Welded Rail. Univerzita Pardubice, 2018. Odborná práce. Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera. Vedoucí práce Bohumil Culek.
SŽDC S3/2. Bezstyková kolej. Praha: Správa železnic, 2013.
SŽDC S3, Železniční svršek. Kolejnice ve znění změn č. 1 a 2. 2014. Kapitola IV, Pododdíl 43.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uchazeč prezentoval komisi hlavní výsledky a závěry své diplomové práce. Po prezentaci diplomové práce zodpověděl dotazy vedoucího a připomínky oponenta diplomové práce (uvedeny v posudcích práce). V diskusi o diplomové práci podrobně zodpověděl všechny dotazy členů komise.