Diplomová práce je zaměřena na posouzení vlivu firemní kultury na dosažení současné
strategie zvolené společnosti. V první části je teoreticky vymezena problematika firemní kultury, jednotlivých komponentů a možných typů firemních kultur a dále se týká definic v oblasti strategie. V druhé části byla aplikována metoda kvalitativního výzkumu, kde na základě několika řízených rozhovorů byl posouzen vliv firemní kultury na strategii. Dle výsledků výzkumného šetření bylo zjištěno, že ve vybrané společnosti existují komponenty, které podporují současnou strategii. Pro komponenty nepodporující strategii byla navržena opatření, která umožní větší prohloubení vztahu mezi firemní kulturou a strategií.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the assessment of the influence of corporate culture on the achievement of the current strategy of the chosen company. In the first part, the issue of corporate culture, individual components and possible types of corporate cultures are theoretically defined, and it also refers to definitions in the field of strategy. In the second part, a qualitative research method was applied, where the influence of corporate culture on strategy was assessed based on several guided interviews. According to the results of the research investigation, it was founded that there are components in the selected company that support the current strategy. For the components not supporting the strategy, measures have been proposed that will enable a greater deepening of the relationship between corporate culture and strategy.
corporate culture, components of corporate culture, strategy, mission, vision
Rozsah průvodní práce
84 s. (151 833 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na posouzení vlivu firemní kultury na dosažení současné
strategie zvolené společnosti. V první části je teoreticky vymezena problematika firemní kultury, jednotlivých komponentů a možných typů firemních kultur a dále se týká definic v oblasti strategie. V druhé části byla aplikována metoda kvalitativního výzkumu, kde na základě několika řízených rozhovorů byl posouzen vliv firemní kultury na strategii. Dle výsledků výzkumného šetření bylo zjištěno, že ve vybrané společnosti existují komponenty, které podporují současnou strategii. Pro komponenty nepodporující strategii byla navržena opatření, která umožní větší prohloubení vztahu mezi firemní kulturou a strategií.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the assessment of the influence of corporate culture on the achievement of the current strategy of the chosen company. In the first part, the issue of corporate culture, individual components and possible types of corporate cultures are theoretically defined, and it also refers to definitions in the field of strategy. In the second part, a qualitative research method was applied, where the influence of corporate culture on strategy was assessed based on several guided interviews. According to the results of the research investigation, it was founded that there are components in the selected company that support the current strategy. For the components not supporting the strategy, measures have been proposed that will enable a greater deepening of the relationship between corporate culture and strategy.
corporate culture, components of corporate culture, strategy, mission, vision
Zásady pro vypracování
Cílem práce je provést charakteristiku jednotlivých komponent podnikové kultury a zhodnotit jejich vliv na dosažení strategie vybrané firmy.
Osnova: - Stanovení cíle práce. - Teoretické vymezení problematiky strategie a podnikové kultury. - Charakteristika vybrané firmy včetně současné strategie. - Analýza jednotlivých komponentů podnikové kultury a jejich vliv na dosažení strategie společnosti. - Zhodnocení výstupů včetně návrhů na zlepšení. - Formulace závěrů.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je provést charakteristiku jednotlivých komponent podnikové kultury a zhodnotit jejich vliv na dosažení strategie vybrané firmy.
Osnova: - Stanovení cíle práce. - Teoretické vymezení problematiky strategie a podnikové kultury. - Charakteristika vybrané firmy včetně současné strategie. - Analýza jednotlivých komponentů podnikové kultury a jejich vliv na dosažení strategie společnosti. - Zhodnocení výstupů včetně návrhů na zlepšení. - Formulace závěrů.
Seznam doporučené literatury
DYER, Chris. The power of company culture: how any business can build a culture that improves productivity, performance and profits. London: Kogan Page, 2018. ISBN 978-0-7494-8195-7. LIENHART, Andrea. Respekt v zaměstnání: strategie jiné firemní kultury. Přeložil Alena NOVÁKOVÁ. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-861-9. MÜLLER, David. Kultura organizace je cestou ke strategii. Praha: Management Press, 2013. Action Learning - praktický management. ISBN 978-80-7261-265-9. ROLNÝ, Ivo. Budujeme důvěryhodnou firmu. V Praze: C.H. Beck, 2014. C.H. Beck pro praxi. ISBN 978-80-7400-286-1. SOUČEK, Zdeněk. Strategie úspěšného podniku: symbióza kreativity a disciplíny. V Praze: C.H. Beck, 2015. ISBN 978-80-7400-572-5. VYSEKALOVÁ, Jitka, Jiří MIKEŠ a Jan BINAR. Image a firemní identita. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2020. Expert. ISBN 978-80-271-2841-9.
Seznam doporučené literatury
DYER, Chris. The power of company culture: how any business can build a culture that improves productivity, performance and profits. London: Kogan Page, 2018. ISBN 978-0-7494-8195-7. LIENHART, Andrea. Respekt v zaměstnání: strategie jiné firemní kultury. Přeložil Alena NOVÁKOVÁ. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-861-9. MÜLLER, David. Kultura organizace je cestou ke strategii. Praha: Management Press, 2013. Action Learning - praktický management. ISBN 978-80-7261-265-9. ROLNÝ, Ivo. Budujeme důvěryhodnou firmu. V Praze: C.H. Beck, 2014. C.H. Beck pro praxi. ISBN 978-80-7400-286-1. SOUČEK, Zdeněk. Strategie úspěšného podniku: symbióza kreativity a disciplíny. V Praze: C.H. Beck, 2015. ISBN 978-80-7400-572-5. VYSEKALOVÁ, Jitka, Jiří MIKEŠ a Jan BINAR. Image a firemní identita. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2020. Expert. ISBN 978-80-271-2841-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla obhajobu práce s názvem: Firemní kultura jako klíčový prvek podnikání. Cílem práce bylo provést charakteristiku jednotlivých komponent podnikové kultury a zhodnotit jejich vliv na dosažení strategie vybrané firmy.
Během rozpravy byly položeny dotazy dle posudku vedoucího diplomové práce:
V rámci rozpravy k vaší práci zhodnoťte, která z vámi navržených doporučení jsou snadněji
aplikovatelná a naopak, u kterých by bylo nutné provést ve zkoumané firmě změny většího rozsahu. Své rozhodnutí odůvodněte.
Dotazy dle posudku oponenta diplomové práce:
Jakým způsobem se zaměstnanci dozvídají o hodnotách společnosti? Je zde prostor pro zlepšení?