Tato diplomová práce se zabývá konceptem Corporate Social Responsibility a jeho vlivem na podnikové inovace. Klade si za cíl identifikaci typů podnikových inovací, na které má aplikace konceptu Corporate Social Responsibility největší vliv. Současně pak také zhodnocení, které oblasti konkurenceschopnosti se díky tomuto vlivu zlepšují. V první části jsou vymezeny základní pojmy spojené s konceptem Corporate Social Responsibility, inovacemi a konkurenceschopností. Další část se věnuje analýze společností potravinářského průmyslu a v závěru práce jsou výsledky výzkumného šetření zhodnoceny.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the Corporate Social Responsibility concept and its impact on business innovations. It aims to identify the types of business innovations that are affected by the Corporate Social Responsibility concept the most. At the same time, it also evaluates which areas of competitiveness are improving due to this impact. The first part defines the basic concepts related to the Corporate Social Responsibility concept, innovations, and competitiveness. The next part is devoted to the analysis of companies in the food industry and the paper concludes with an evaluation of the research results.
Tato diplomová práce se zabývá konceptem Corporate Social Responsibility a jeho vlivem na podnikové inovace. Klade si za cíl identifikaci typů podnikových inovací, na které má aplikace konceptu Corporate Social Responsibility největší vliv. Současně pak také zhodnocení, které oblasti konkurenceschopnosti se díky tomuto vlivu zlepšují. V první části jsou vymezeny základní pojmy spojené s konceptem Corporate Social Responsibility, inovacemi a konkurenceschopností. Další část se věnuje analýze společností potravinářského průmyslu a v závěru práce jsou výsledky výzkumného šetření zhodnoceny.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the Corporate Social Responsibility concept and its impact on business innovations. It aims to identify the types of business innovations that are affected by the Corporate Social Responsibility concept the most. At the same time, it also evaluates which areas of competitiveness are improving due to this impact. The first part defines the basic concepts related to the Corporate Social Responsibility concept, innovations, and competitiveness. The next part is devoted to the analysis of companies in the food industry and the paper concludes with an evaluation of the research results.
Cílem práce je identifikovat, na které typy inovací má aplikace konceptu CSR největší vliv a současně zhodnotit, které oblastí konkurenceschopnosti se díky tomuto vlivu zlepšují.
Osnova:
- Teoretické vymezení pojmů týkajících se problematiky konceptu Corporate Social Responsibility, podnikových inovací a konkurenceschopnosti podniku.
- Analýza vlivu aplikace konceptu Corporate Social Responsibility na podnikové inovace a konkurenceschopnost podniku.
- Zhodnocení výsledků, návrhy a doporučení.
- Formulace závěrů.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je identifikovat, na které typy inovací má aplikace konceptu CSR největší vliv a současně zhodnotit, které oblastí konkurenceschopnosti se díky tomuto vlivu zlepšují.
Osnova:
- Teoretické vymezení pojmů týkajících se problematiky konceptu Corporate Social Responsibility, podnikových inovací a konkurenceschopnosti podniku.
- Analýza vlivu aplikace konceptu Corporate Social Responsibility na podnikové inovace a konkurenceschopnost podniku.
- Zhodnocení výsledků, návrhy a doporučení.
- Formulace závěrů.
Seznam doporučené literatury
BEAL, Brent D. Corporate Social Responsibility: Definition, Core Issues, and Recent Developments. Los Angeles: Sage Publications, 2014. ISBN 978-1-4522-9156-7.
BORUT, Likar. Innovation Management. Ljubljana: Korona plus d.o.o. - Institute for Innovation and Technology, 2013. ISBN 978-961-90592-9-6.
KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4480-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
VEBER, Jaromír. Management inovací. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-423-3.
Seznam doporučené literatury
BEAL, Brent D. Corporate Social Responsibility: Definition, Core Issues, and Recent Developments. Los Angeles: Sage Publications, 2014. ISBN 978-1-4522-9156-7.
BORUT, Likar. Innovation Management. Ljubljana: Korona plus d.o.o. - Institute for Innovation and Technology, 2013. ISBN 978-961-90592-9-6.
KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4480-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
VEBER, Jaromír. Management inovací. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-423-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student přednesl téma své DP „Vliv konceptu Corporate Social Responsibility na podnikové inovace“, vedoucí a oponent v posudcích DP pokládají následující otázky či náměty:
Z výsledků provedené analýzy jednoznačně vyplývá, že inovace provedené v environmentální oblasti jsou mnohem častější než inovace v oblasti sociální. Kde byste viděl další prostor pro provádění inovací v sociální oblasti CSR u zkoumaných firem?
Z tabulek, které uvádějí příklady inovací jednotlivých společností není zřejmé období, kdy k nim došlo. Proč myslíte, že by toto mohla být důležitá informace. Co by přinesla?
Otázky a náměty z rozpravy:
Co je to ESG?
Ve své DP uvádíte různá členění inovací, které z nich je nejvhodnější pro Vaší DP?