Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením současného přístupu k Corporate Social Responsibility (CSR) u sedmi předních oděvních společností. V teoretické části je věnována pozornost charakteristice CSR, vysvětlení základních pojmů a způsobům uplatňování CSR
v praxi. Dále jsou zkoumány tři základní pilíře společenské odpovědnosti: ekonomický, sociální a environmentální. Cílem analytické části práce je analýza a hodnocení aktuálního přístupu
k CSR u vybraných firem na základě sekundárních dat. Výsledky tohoto šetření jsou komparovány s teoretickými východisky, na jejichž základě jsou identifikována problematická místa a formulována doporučení pro zlepšení.
Anotace v angličtině
This thesis is an assessment of the current approach to Corporate Social Responsibility (CSR) in seven leading apparel companies. The theoretical part focuses on the characteristics of CSR, explaining the basic concepts and how CSR is applied in practice. Furthermore, the three basic pillars of CSR are examined: economic, social and environmental. The aim of the practical part of the thesis was to analyse and evaluate the current approach to CSR in selected companies on the basis of secondary data. The results of this investigation were compared with the theoretical background to identify bottlenecks and formulate recommendations for improvement.
Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením současného přístupu k Corporate Social Responsibility (CSR) u sedmi předních oděvních společností. V teoretické části je věnována pozornost charakteristice CSR, vysvětlení základních pojmů a způsobům uplatňování CSR
v praxi. Dále jsou zkoumány tři základní pilíře společenské odpovědnosti: ekonomický, sociální a environmentální. Cílem analytické části práce je analýza a hodnocení aktuálního přístupu
k CSR u vybraných firem na základě sekundárních dat. Výsledky tohoto šetření jsou komparovány s teoretickými východisky, na jejichž základě jsou identifikována problematická místa a formulována doporučení pro zlepšení.
Anotace v angličtině
This thesis is an assessment of the current approach to Corporate Social Responsibility (CSR) in seven leading apparel companies. The theoretical part focuses on the characteristics of CSR, explaining the basic concepts and how CSR is applied in practice. Furthermore, the three basic pillars of CSR are examined: economic, social and environmental. The aim of the practical part of the thesis was to analyse and evaluate the current approach to CSR in selected companies on the basis of secondary data. The results of this investigation were compared with the theoretical background to identify bottlenecks and formulate recommendations for improvement.
Cílem práce je zhodnotit současný přístup firem k uplatňování metody Corporate Social Responsibility v kontextu podnikové strategie a zejména externích faktorů, které firmy ovlivňují.
Osnova:
- Stanovení metod zpracování diplomové práce.
- Teoretické vymezení konceptu CSR.
- Metodika provedení výzkumného šetření.
- Analýza současného přístupu k uplatňování konceptu CSR u vybraných firem.
- Zhodnocení jednotlivých firem a jejich současného přístupu k uplatňování metod CSR.
- Formulace zavěrů.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zhodnotit současný přístup firem k uplatňování metody Corporate Social Responsibility v kontextu podnikové strategie a zejména externích faktorů, které firmy ovlivňují.
Osnova:
- Stanovení metod zpracování diplomové práce.
- Teoretické vymezení konceptu CSR.
- Metodika provedení výzkumného šetření.
- Analýza současného přístupu k uplatňování konceptu CSR u vybraných firem.
- Zhodnocení jednotlivých firem a jejich současného přístupu k uplatňování metod CSR.
- Formulace zavěrů.
Seznam doporučené literatury
ISLAM, Muhammad Azizul. Social compliance accounting: managing legitimacy in global supply chains. Cham: Springer, 2015. CSR, sustainability, ethics & governance. ISBN 978-3-319-09996-5.
KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada, 2013. Management. ISBN 978-80-247-4480-3.
PAVLÍK, Marek a Martin BĚLČÍK. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. Praha: Grada, 2010. Manažer. Management. ISBN 978-80-247-3157-5.
URIP, Sri. CSR strategies: corporate social responsibility for a competitive edge in emerging markets. Singapore: John Wiley, 2010. ISBN 978-0-470-82520-4.
Seznam doporučené literatury
ISLAM, Muhammad Azizul. Social compliance accounting: managing legitimacy in global supply chains. Cham: Springer, 2015. CSR, sustainability, ethics & governance. ISBN 978-3-319-09996-5.
KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada, 2013. Management. ISBN 978-80-247-4480-3.
PAVLÍK, Marek a Martin BĚLČÍK. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. Praha: Grada, 2010. Manažer. Management. ISBN 978-80-247-3157-5.
URIP, Sri. CSR strategies: corporate social responsibility for a competitive edge in emerging markets. Singapore: John Wiley, 2010. ISBN 978-0-470-82520-4.