Práce je věnována problematice modelování a texturování 3D objektů a jejich následnému zpracování pro virtuální prohlídku na internetu. Hlavním bodem této práce je modelace 3D objektů a příprava pro jejich využití. Probírá využití ruční modelace a také využití fotogrammetrie pro tvorbu jednotlivých modelů.
Anotace v angličtině
The work deals with the issue of modeling and texturing 3D objects and their use in creating virtual tours. Main point of this work is modeling of 3D objects and getting them ready for their subsequent use. It tackles the use of hand modeling and the use of photogrametry for creating models.
Klíčová slova
3D grafika, fotogrammetrie, PBR materiály, textury, UV mapa, blender
Klíčová slova v angličtině
3D graphics, photogrametry, PBR materials, textures, UV wrap, blender
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je věnována problematice modelování a texturování 3D objektů a jejich následnému zpracování pro virtuální prohlídku na internetu. Hlavním bodem této práce je modelace 3D objektů a příprava pro jejich využití. Probírá využití ruční modelace a také využití fotogrammetrie pro tvorbu jednotlivých modelů.
Anotace v angličtině
The work deals with the issue of modeling and texturing 3D objects and their use in creating virtual tours. Main point of this work is modeling of 3D objects and getting them ready for their subsequent use. It tackles the use of hand modeling and the use of photogrametry for creating models.
Klíčová slova
3D grafika, fotogrammetrie, PBR materiály, textury, UV mapa, blender
Klíčová slova v angličtině
3D graphics, photogrametry, PBR materials, textures, UV wrap, blender
Zásady pro vypracování
Cílem práce je tvorba 3D modelu školního kampusu s možností pohybu pomocí cest a kamer. Dílčím cílem je postup tvorby 3D modelů z různých zdrojů dat a jejich otexturování s následnými možnostmi pohybů v celém 3D modelu.
Osnova práce:
Teoretická část:
3D grafika
Využití 3D grafiky v počítačových hrách
Praktická část:
Tvorba modelu
Vytvoření pohybu v objektu
Zásady pro vypracování
Cílem práce je tvorba 3D modelu školního kampusu s možností pohybu pomocí cest a kamer. Dílčím cílem je postup tvorby 3D modelů z různých zdrojů dat a jejich otexturování s následnými možnostmi pohybů v celém 3D modelu.
Osnova práce:
Teoretická část:
3D grafika
Využití 3D grafiky v počítačových hrách
Praktická část:
Tvorba modelu
Vytvoření pohybu v objektu
Seznam doporučené literatury
Design Basics: 3D (2013) 3D Modeling, Animation, and Rendering: An Illustrated Lexicon, Color Edition (lexicon) (2010) Unity Game Development Cookbook: Essentials for Every Game (2019) Making Videogames (popis průbehu tvorby) (2022)
Seznam doporučené literatury
Design Basics: 3D (2013) 3D Modeling, Animation, and Rendering: An Illustrated Lexicon, Color Edition (lexicon) (2010) Unity Game Development Cookbook: Essentials for Every Game (2019) Making Videogames (popis průbehu tvorby) (2022)
Přílohy volně vložené
1 3D model, 88 obrázku textur
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student přednesl obhajobu práce s názvem: Kamerový pohyb v 3D objektu. Cílem práce je tvorba 3D modelu školního kampusu s možností pohybu pomocí cest a kamer. Dílčím cílem je postup tvorby 3D modelů z různých zdrojů dat a jejich otexturování s následnými možnostmi pohybů v celém 3D modelu.
Otázky dle posudku vedoucího práce:
K práci mám jednu otázku. Při využití fotogrammetrického přístupu modelování budov jste využil nástroj Meshroom, z vlastní zkušenosti vím, že někdy se v tomto nástroji modely špatně složily oproti jiným nástrojům, zkoušel jste i jiné nástroje na skládání modelů?
Otázky komise:
Na modelu Dopravní fakulty vypadají okna různě veliká? Čím to je? V modelu chybí vegetace.
Proč jste nepoužil ReCaP Photo od Autodesk? - možnost studentských licencí
Výtka k překlepům, gramatice, volbě slov v BP, obsahovosti, formální úpravě