Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití rozšířené reality ve vnitřním prostředí. V práci jsou představeny jednotlivé typy rozšířené reality, technologie pracující s touto realitou a enginy, ve kterých lze vytvářet aplikace využívající rozšířenou realitu. Dále jsou popsána zařízení, na kterých můžeme s rozšířenou realitu pracovat. Z praktického hlediska je zde vysvětlen návrh a vývoj mobilní aplikace pro zařízení s operačním systémem Android, která byla vytvořena v enginu Unity. Konečná aplikace ukazuje možnosti rozšířené reality, které nabízí technologie ARCore. Spolu s aplikací byl také navržen a představen server pro ukládání dat.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the possibilities of using augmented reality in indoor environments. The thesis introduces different types of augmented reality, technologies working with augmented reality, and engines in which applications using augmented reality can be created. Furthermore, the devices on which we can work with augmented reality are described. From a practical point of view, the design and development of a mobile application for Android devices, created in the Unity engine, is explained. The final application demonstrates the possibilities of augmented reality offered by ARCore technology. Along with the application, a custom data storage server was also designed and presented.
Klíčová slova
rozšířená realita, ARCore, mobilní aplikace, Android, Unity, GLB, server
Klíčová slova v angličtině
augmented reality, ARCore, mobile application, Android, Unity, GLB, server
Rozsah průvodní práce
69 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití rozšířené reality ve vnitřním prostředí. V práci jsou představeny jednotlivé typy rozšířené reality, technologie pracující s touto realitou a enginy, ve kterých lze vytvářet aplikace využívající rozšířenou realitu. Dále jsou popsána zařízení, na kterých můžeme s rozšířenou realitu pracovat. Z praktického hlediska je zde vysvětlen návrh a vývoj mobilní aplikace pro zařízení s operačním systémem Android, která byla vytvořena v enginu Unity. Konečná aplikace ukazuje možnosti rozšířené reality, které nabízí technologie ARCore. Spolu s aplikací byl také navržen a představen server pro ukládání dat.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the possibilities of using augmented reality in indoor environments. The thesis introduces different types of augmented reality, technologies working with augmented reality, and engines in which applications using augmented reality can be created. Furthermore, the devices on which we can work with augmented reality are described. From a practical point of view, the design and development of a mobile application for Android devices, created in the Unity engine, is explained. The final application demonstrates the possibilities of augmented reality offered by ARCore technology. Along with the application, a custom data storage server was also designed and presented.
Klíčová slova
rozšířená realita, ARCore, mobilní aplikace, Android, Unity, GLB, server
Klíčová slova v angličtině
augmented reality, ARCore, mobile application, Android, Unity, GLB, server
Zásady pro vypracování
Cílem práce je navrhnout a vytvořit aplikaci pro rozšířenou realitu ideálně ve vnitřním prostředí (např. uvnitř místnosti). Aplikace by měla sloužit jako ukázka možností, které rozšířená realita skýtá. V rámci práce by mělo dojít k návrhu samotného procesu tvorby aplikace společně s návrhem serveru, kde budou uložena data potřebná pro zobrazení. Předpokládá se využití platformy Unity3D pro mobilní zařízení se systémem Android. V práci by měla být popsána teoretická východiska jako jsou např. typy a technologie pro rozšířenou realitu, hledisko bezpečnosti atp. V praktické části by mělo dojít k vývoji aplikace, která by ukázala možnosti rozšířené reality v praxi např. pro edukační účely.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je navrhnout a vytvořit aplikaci pro rozšířenou realitu ideálně ve vnitřním prostředí (např. uvnitř místnosti). Aplikace by měla sloužit jako ukázka možností, které rozšířená realita skýtá. V rámci práce by mělo dojít k návrhu samotného procesu tvorby aplikace společně s návrhem serveru, kde budou uložena data potřebná pro zobrazení. Předpokládá se využití platformy Unity3D pro mobilní zařízení se systémem Android. V práci by měla být popsána teoretická východiska jako jsou např. typy a technologie pro rozšířenou realitu, hledisko bezpečnosti atp. V praktické části by mělo dojít k vývoji aplikace, která by ukázala možnosti rozšířené reality v praxi např. pro edukační účely.
Seznam doporučené literatury
Linowes, J., Babilinski, K. Augmented Reality for Developers: Build Practical Augmented Reality Applications with Unity, Arcore, Arkit and Vuforia. Packt Publishing, 2017.
Kebo, V., Kodym, O. Virtuální realita a řízení procesů: (odborná publikace). Ostrava: VŠB-TU Ostrava ve vydavatelství Montanex, 2011. ISBN 978-80-7225-361-6
Seznam doporučené literatury
Linowes, J., Babilinski, K. Augmented Reality for Developers: Build Practical Augmented Reality Applications with Unity, Arcore, Arkit and Vuforia. Packt Publishing, 2017.
Kebo, V., Kodym, O. Virtuální realita a řízení procesů: (odborná publikace). Ostrava: VŠB-TU Ostrava ve vydavatelství Montanex, 2011. ISBN 978-80-7225-361-6
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Cílem práce bylo navrhnout a vytvořit aplikaci pro rozšířenou realitu ideálně ve vnitřním prostředí (např. uvnitř místnosti). Aplikace by měla sloužit jako ukázka možností, které rozšířená realita skýtá. Dle vedoucího práce byly cíle práce naplněny v celém rozsahu zadání. Text diplomové práce je zpracován přehledně.
Dle oponenta diplomové práce splnil student cíle práce.