Tato práce se zabývá stanovením mechanickéhho napětí v kolejnicích bezstykové koleje a podává
návrh metodiky ke stanovení vývoje neutální teploty. Shrnuje současný stav poznání v tomto
oboru a představuje výysledky provedeného výzkumu. Provedený výzkum zahrnuje témata
stanovení teploty kolejnice, zejména výzkum vlivu teploty vzduchu, oblačnosti a geografie na
teplotu kolejnice, a témata vývoje neutrální teploty kolejnic bezstykové koleje, zejména sledování
poměrného prodloužení kolejnic bezstykové koleje a stanovení vývoje neutrální teploty.
Anotace v angličtině
This dissertation deals with the stress determination in continuous welded rail and proposes
a methodology to determine the development of the neutral temperature. It summarizes the
current knowledge in this field and presents results of the performed research. The performed
research covers problems of the rail temperature determination, specifically the investigation into
the impact of air temperature, cloudiness and geography on the rail temperature; and problems of
the continuous welded rail neutral temperature development, specifically the continuous welded
rail strain monitoring and the determination of the neutral temperature development.
Tato práce se zabývá stanovením mechanickéhho napětí v kolejnicích bezstykové koleje a podává
návrh metodiky ke stanovení vývoje neutální teploty. Shrnuje současný stav poznání v tomto
oboru a představuje výysledky provedeného výzkumu. Provedený výzkum zahrnuje témata
stanovení teploty kolejnice, zejména výzkum vlivu teploty vzduchu, oblačnosti a geografie na
teplotu kolejnice, a témata vývoje neutrální teploty kolejnic bezstykové koleje, zejména sledování
poměrného prodloužení kolejnic bezstykové koleje a stanovení vývoje neutrální teploty.
Anotace v angličtině
This dissertation deals with the stress determination in continuous welded rail and proposes
a methodology to determine the development of the neutral temperature. It summarizes the
current knowledge in this field and presents results of the performed research. The performed
research covers problems of the rail temperature determination, specifically the investigation into
the impact of air temperature, cloudiness and geography on the rail temperature; and problems of
the continuous welded rail neutral temperature development, specifically the continuous welded
rail strain monitoring and the determination of the neutral temperature development.
Po představení doktoranda byla komise seznámena se stanoviskem školitele a vedoucím školícího pracoviště k disertační práci. Doktorand seznámil komisi se svojí disertační prací formou prezentace. Poté byly předneseny posudky oponentů a doktorand uspokojivě reagoval na připomínky oponentů. V následné veřejné diskusi byly zodpovězeny otázky členů komise, které jsou uvedeny na samostatných listech. Na závěr proběhlo tajné hlasování. Protokol o výsledcích hlasování tvoří samostatnou přílohu.