Bakalářská práce se zabývá vzděláváním seniorů v organizaci Elpida specializující se na práci s nimi. V teoretické části, jsou vysvětleny základní pojmy, jako senior, geragogika nebo celoživotní vzdělávání. Nastíněny jsou také překážky a omezení, se kterými se senioři v životě potýkají. Následuje představení několika přizpůsobení, která by se měla objevit v hodinách anglického jazyka, a to v oblasti materiálů, učeben a učitele samotného. Poté je praktická část práce, kde jsou představeny kvantitativní analýza a Likertova škála, následované analýzou dotazníků rozdaných v rámci výzkumu v Elpidě.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focusing on the education of older adults in an organization specializing on work with them - Elpida. Firstly, in the theoretical part, there is the basic terminology appearing in the thesis, like senior, geragogy or lifelong learning explained, with the addition of barriers and impairments affecting the life of the elderly. Following that are the theoretical adjustments that should be done to materials, teachers and also classrooms where English lessons take place. After that is the practical part, where there is quantitative research and Likert scale introduced before moving on to the analysis of the questionnaires filled and collected at Elpida.
Bakalářská práce se zabývá vzděláváním seniorů v organizaci Elpida specializující se na práci s nimi. V teoretické části, jsou vysvětleny základní pojmy, jako senior, geragogika nebo celoživotní vzdělávání. Nastíněny jsou také překážky a omezení, se kterými se senioři v životě potýkají. Následuje představení několika přizpůsobení, která by se měla objevit v hodinách anglického jazyka, a to v oblasti materiálů, učeben a učitele samotného. Poté je praktická část práce, kde jsou představeny kvantitativní analýza a Likertova škála, následované analýzou dotazníků rozdaných v rámci výzkumu v Elpidě.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focusing on the education of older adults in an organization specializing on work with them - Elpida. Firstly, in the theoretical part, there is the basic terminology appearing in the thesis, like senior, geragogy or lifelong learning explained, with the addition of barriers and impairments affecting the life of the elderly. Following that are the theoretical adjustments that should be done to materials, teachers and also classrooms where English lessons take place. After that is the practical part, where there is quantitative research and Likert scale introduced before moving on to the analysis of the questionnaires filled and collected at Elpida.
Obsahem bakalářské práce bude výuka anglického jazyka seniorů v institucích, které se zaměřují na neformální vzdělávání. V úvodu práce studentka vymezí pojmy oboru, jako například senior a geragogika, společně se specifickými potřebami seniorů ve výuce cizího jazyka. Nastíněny budou používané didaktické materiály, vhodné výukové metody a s tím související fáze celého procesu. V praktické části studentka zrealizuje výzkum pomocí dotazníků s účastníky kurzu angličtiny v centru Elpida. Cílem práce je zmapovat situaci ve výuce angličtiny z pohledu seniorů v konkrétní instituci.
Zásady pro vypracování
Obsahem bakalářské práce bude výuka anglického jazyka seniorů v institucích, které se zaměřují na neformální vzdělávání. V úvodu práce studentka vymezí pojmy oboru, jako například senior a geragogika, společně se specifickými potřebami seniorů ve výuce cizího jazyka. Nastíněny budou používané didaktické materiály, vhodné výukové metody a s tím související fáze celého procesu. V praktické části studentka zrealizuje výzkum pomocí dotazníků s účastníky kurzu angličtiny v centru Elpida. Cílem práce je zmapovat situaci ve výuce angličtiny z pohledu seniorů v konkrétní instituci.
Seznam doporučené literatury
Špatenková, Naděžda. Edukace seniorů: Geragogika a Gerontodidaktika. Grada, 2015. Švamberk Šauerová, Markéta. Specifika edukace seniorů. Vysoká škola tělesné výchovy a sportu Palestra, 2013. Bertl, Ivan. Aktuální témata teorie a praxe vzdělávání dospělých a seniorů. 2nd edition. Česká andragogická společnost, z.s., 2018. Ondráková, Jana. Vzdělávání seniorů a její specifika. Mervart, 2012. Janiš, Kamil. Volný čas seniorů. Grada, 2016. Plamínek, Jiří. Vzdělávání dospělých. 2nd edition. Grada, 2014. Beneš, Milan. Andragogika. 2nd edition. Grada, 2014. Zormanová, Lucie. Didaktika dospělých. Grada, 2017.
Seznam doporučené literatury
Špatenková, Naděžda. Edukace seniorů: Geragogika a Gerontodidaktika. Grada, 2015. Švamberk Šauerová, Markéta. Specifika edukace seniorů. Vysoká škola tělesné výchovy a sportu Palestra, 2013. Bertl, Ivan. Aktuální témata teorie a praxe vzdělávání dospělých a seniorů. 2nd edition. Česká andragogická společnost, z.s., 2018. Ondráková, Jana. Vzdělávání seniorů a její specifika. Mervart, 2012. Janiš, Kamil. Volný čas seniorů. Grada, 2016. Plamínek, Jiří. Vzdělávání dospělých. 2nd edition. Grada, 2014. Beneš, Milan. Andragogika. 2nd edition. Grada, 2014. Zormanová, Lucie. Didaktika dospělých. Grada, 2017.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce představila svou práci a odpověděla na otázky v posudcích, i když ne zcela vyčerpávajícím způsobem. Komise potvrdila hodnocení E.