Tato bakalářská práce se věnuje konceptu "americký narativ" a jeho zobrazení ve filmech "Zjizvená tvář," "Občan Kane" a "Bezstarostná jízda." Teoretická část se věnuje mnoha interpretacím amerického narativu v průběhu historie Spojených Států Amerických. Zabývá se různými sociálními, politickými a kulturními aspekty, které americký narativ napomáhaly tvořit. Analytická část poté analyzuje a porovnává zmiňované filmy a ukazuje vyobrazení amerického narativu a ideálů.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on the concept of "the American narrative" and its representation in the films "Scarface," "Citizen Kane," and "Easy Rider." The theoretical part deals with many interpretations of the American narrative throughout the history of the United States. It addresses various social, political, and cultural aspects that have contributed to the formation of the
American narrative. The analytical part then analyses and compares the mentioned films and shows their portrayals of the American narrative and ideals.
Klíčová slova
americký narativ, americké ideály, Zjizvená tvář, Občan Kane, Bezstarostná jízda
Klíčová slova v angličtině
American narrative, American ideals, Scarface, Citizen Kane, Easy Rider
Rozsah průvodní práce
56 s. (94 110 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se věnuje konceptu "americký narativ" a jeho zobrazení ve filmech "Zjizvená tvář," "Občan Kane" a "Bezstarostná jízda." Teoretická část se věnuje mnoha interpretacím amerického narativu v průběhu historie Spojených Států Amerických. Zabývá se různými sociálními, politickými a kulturními aspekty, které americký narativ napomáhaly tvořit. Analytická část poté analyzuje a porovnává zmiňované filmy a ukazuje vyobrazení amerického narativu a ideálů.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on the concept of "the American narrative" and its representation in the films "Scarface," "Citizen Kane," and "Easy Rider." The theoretical part deals with many interpretations of the American narrative throughout the history of the United States. It addresses various social, political, and cultural aspects that have contributed to the formation of the
American narrative. The analytical part then analyses and compares the mentioned films and shows their portrayals of the American narrative and ideals.
Klíčová slova
americký narativ, americké ideály, Zjizvená tvář, Občan Kane, Bezstarostná jízda
Klíčová slova v angličtině
American narrative, American ideals, Scarface, Citizen Kane, Easy Rider
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce nejprve definuje pojem ’American Narrative’ a následně jej zasadí do literárního, kulturního a historického kontextu. Jádrem práce bude komparativní analýza vybraných snímků snímků americké kinematografie - Citizen Kane (O. Welles, 1941); Easy Rider (D. Hopper, 1969); Scarface (B. De Palma, 1983) - se zaměřením na vyobrazení amerického narativu v těchto dílech.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce nejprve definuje pojem ’American Narrative’ a následně jej zasadí do literárního, kulturního a historického kontextu. Jádrem práce bude komparativní analýza vybraných snímků snímků americké kinematografie - Citizen Kane (O. Welles, 1941); Easy Rider (D. Hopper, 1969); Scarface (B. De Palma, 1983) - se zaměřením na vyobrazení amerického narativu v těchto dílech.
Seznam doporučené literatury
Lawrence, Joe B. "The Allegory of ‘Easy Rider.’” The English Journal 59, no. 5 (1970): 665–66. https://doi.org/10.2307/813945. Carringer, Robert L. "Rosebud, Dead or Alive: Narrative and Symbolic Structure in Citizen Kane.” PMLA 91, no. 2 (1976): 185–93. https://doi.org/10.2307/461506. Carringer, Robert L. "Citizen Kane.” Journal of Aesthetic Education 9, no. 2 (1975): 32–49. https://doi.org/10.2307/3331733. Roberts, Marilyn. "‘Scarface, The Great Gatsby’, and the American Dream.” Literature/Film Quarterly 34, no. 1 (2006): 71–78. http://www.jstor.org/stable/43797258.
VANNEMAN, REEVE, and LYNN WEBER CANNON. "The American Dream.” In The American Perception of Class, 257–82. Temple University Press, 1987. http://www.jstor.org/stable/j.ctv941wv0.17. Combs, Sandra L. "‘The American Dream: Divisible Economic Justice For All.’” Race, Gender & Class 22, no. 1–2 (2015): 228–35. https://www.jstor.org/stable/26505335. Chafe, William H. "The American Narrative: Is There One & What Is It?” Daedalus 141, no. 1 (2012): 11–17. http://www.jstor.org/stable/23240298.
Belton, John. 2018. American cinema/American culture. Fifth edition. New York, NY: McGraw-Hill Education.
Lewis, Jon, ed. 1998. The new American cinema. Durham: Duke University Press.
Fleckner, John A. "Historical Records and the American Narrative.” The Public Historian 19, no. 1 (1997): 33–35. https://doi.org/10.2307/3378978. Lewis, David Levering. "Exceptionalism’s Exceptions: The Changing American Narrative.” Daedalus 141, no. 1 (2012): 101–17. http://www.jstor.org/stable/23240305. Onuf, Peter S. "American Exceptionalism and National Identity.” American Political Thought 1, no. 1 (2012): 77–100. https://doi.org/10.1086/664594.
Seznam doporučené literatury
Lawrence, Joe B. "The Allegory of ‘Easy Rider.’” The English Journal 59, no. 5 (1970): 665–66. https://doi.org/10.2307/813945. Carringer, Robert L. "Rosebud, Dead or Alive: Narrative and Symbolic Structure in Citizen Kane.” PMLA 91, no. 2 (1976): 185–93. https://doi.org/10.2307/461506. Carringer, Robert L. "Citizen Kane.” Journal of Aesthetic Education 9, no. 2 (1975): 32–49. https://doi.org/10.2307/3331733. Roberts, Marilyn. "‘Scarface, The Great Gatsby’, and the American Dream.” Literature/Film Quarterly 34, no. 1 (2006): 71–78. http://www.jstor.org/stable/43797258.
VANNEMAN, REEVE, and LYNN WEBER CANNON. "The American Dream.” In The American Perception of Class, 257–82. Temple University Press, 1987. http://www.jstor.org/stable/j.ctv941wv0.17. Combs, Sandra L. "‘The American Dream: Divisible Economic Justice For All.’” Race, Gender & Class 22, no. 1–2 (2015): 228–35. https://www.jstor.org/stable/26505335. Chafe, William H. "The American Narrative: Is There One & What Is It?” Daedalus 141, no. 1 (2012): 11–17. http://www.jstor.org/stable/23240298.
Belton, John. 2018. American cinema/American culture. Fifth edition. New York, NY: McGraw-Hill Education.
Lewis, Jon, ed. 1998. The new American cinema. Durham: Duke University Press.
Fleckner, John A. "Historical Records and the American Narrative.” The Public Historian 19, no. 1 (1997): 33–35. https://doi.org/10.2307/3378978. Lewis, David Levering. "Exceptionalism’s Exceptions: The Changing American Narrative.” Daedalus 141, no. 1 (2012): 101–17. http://www.jstor.org/stable/23240305. Onuf, Peter S. "American Exceptionalism and National Identity.” American Political Thought 1, no. 1 (2012): 77–100. https://doi.org/10.1086/664594.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Autor komisi seznámil s obsahem a cílem své práce. Následně reagoval na otázky vedoucího a oponenta. Přdnes a prezentace argumentů působila nejistě a nepřesvědčivě.
Z těchto důvodů se komise rozhodla obhajobu ohodnotit stupněm D.