Tématem diplomové práce je nasazení železniční vozidel s alternativním pohonem v tuzemské regionální dopravě. Práce začíná analýzou železniční infrastruktury a současného trhu vozidel s alternativním zdrojem pohonu. V praktické části je vypracován konkrétní návrh nasazení vybraného typu vozidla na zvolené trati. V poslední části jsou shrnuty dopady návrhu z pohledu zúčastněných stran (provozovatel dráhy, provozovatel železniční dopravy, objednatel dopravy, cestující) a redukce emisí.
Anotace v angličtině
ThThe topic of the diploma thesis is the deployment of railway vehicles with alternative propulsion in Czech regional transport. The work begins with the analysis of the railway infrastructure and the current market of vehicles with an alternative source of propulsion. In the next part, a specific proposal for deploying the selected type of vehicles on a selected track is suggested. The last part summarizes the impacts of the proposal from the point of view of the interested parties (infrastructure manager, rail transport operator, contracting authority, passengers) and reduction of emissions.
Klíčová slova
Železnice, veřejná doprava, hybridní pohon, akumulátor, vodík, železniční infrastruktura, trať 024, trať 083
Tématem diplomové práce je nasazení železniční vozidel s alternativním pohonem v tuzemské regionální dopravě. Práce začíná analýzou železniční infrastruktury a současného trhu vozidel s alternativním zdrojem pohonu. V praktické části je vypracován konkrétní návrh nasazení vybraného typu vozidla na zvolené trati. V poslední části jsou shrnuty dopady návrhu z pohledu zúčastněných stran (provozovatel dráhy, provozovatel železniční dopravy, objednatel dopravy, cestující) a redukce emisí.
Anotace v angličtině
ThThe topic of the diploma thesis is the deployment of railway vehicles with alternative propulsion in Czech regional transport. The work begins with the analysis of the railway infrastructure and the current market of vehicles with an alternative source of propulsion. In the next part, a specific proposal for deploying the selected type of vehicles on a selected track is suggested. The last part summarizes the impacts of the proposal from the point of view of the interested parties (infrastructure manager, rail transport operator, contracting authority, passengers) and reduction of emissions.
Klíčová slova
Železnice, veřejná doprava, hybridní pohon, akumulátor, vodík, železniční infrastruktura, trať 024, trať 083
POHL, Jiří. Bezemisní železniční vozidla a infastruktura pro jejich provoz. Vědeckotechnický sborník Správy železnic. 2022(7).
MINISTERSTVO DOPRAVY ČESKÉ REPUBLIKY. Dopravní politika České republiky pro období 2021 – 2027 s výhledem do roku 2050. 2021.
ČSN EN 16258. Metodika pro výpočet a deklaraci spotřeby energie a emisí skleníkových plynů v přepravních službách (přeprava zboží a osob). 05/2013.
Seznam doporučené literatury
POHL, Jiří. Bezemisní železniční vozidla a infastruktura pro jejich provoz. Vědeckotechnický sborník Správy železnic. 2022(7).
MINISTERSTVO DOPRAVY ČESKÉ REPUBLIKY. Dopravní politika České republiky pro období 2021 – 2027 s výhledem do roku 2050. 2021.
ČSN EN 16258. Metodika pro výpočet a deklaraci spotřeby energie a emisí skleníkových plynů v přepravních službách (přeprava zboží a osob). 05/2013.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student přednesl ucelenou a logicky uspořádanou obhajobu své diplomové práce. V ní dokázal obhájit závěry svých řešení. Na připomínky reagoval a zodpověděl je. Prezentace dosahovala nízké kvalitativní úrovně, včetně formálních chyb, prezentované rozsáhlé tabulky a mapy nebyly dostatečně čitelné.